SAHABAT SETIA SAJ

Friday, June 17, 2011

NIK AZIZ HALALKAN MAKAN BENDA HARAM !!!

Salam 1 Malaysia, 




Stesen minyak di Rantau Panjang, Tanah Merah dan Kota Bharu mengingkari arahan kerajaan dengan menjual minyak RON95 dan NGV kepada kenderaan asing. 


RM250 000 akan dikenakan sekiranya didapati bersalah. Aduhhh, kerajaan dan larang untuk jual, kenapa nak jual jugak ??? Ianya ibarat mengambil barang orang tanpa izin dan menggunakannya tanpa izin orang itu.


Yelah, dah kerajaan kata jangan jual kat orang asing, nak jugak jual !!!!  Marah kat kerajaan harga minyak naik, tapi jual kat orang pulak walaupun kerajaan kata JANGAN !!!! Ni lah, puak Nik Aziz, ambik harta orang bagi, tapi jual kat orang lain. Itulah MELAYU, dapat subsidi, jual kat orang lain !!! 


Tengok la sendiri, orang asing pun dapatkan minyak murah daripada negara kita !!!! Angkut berkodi-kodi ke negara mereka sebab nak jual kepada negara mereka dengan murah !!! Bila kerajaan tak dapat nak tampung minyak lagi, naik harga nanti, BISING pulak....


Nih lah puak pembangkang Nik Aziz, bagi ajaran salah. Bila dikenakan tindakan, kata kerajaan zalim. Tapi, si penjual minyak tu yang buat salah pada kerajaan, kenapa tak kata dia yang zalim ??? dia ZALIM dan TIDAK AMANAH. Nik Aziz tak ajar ke AMANAH tu aper ???? 


So, daripada buat BERSIH 2.0, baiklah panggil USTAZ bebas politik, ajar sikit tentang AMANAH ni!!!!

3 comments:

  1. Penulisan yang bernas dan cukup teliti permerhatian dilakukan. Tahniah bro

    Mohon pautkan blog saya
    http://melayukulai.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ciri-ciri Orang Munafik
    Hadith :
    Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:
    “Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya . (Empat sifat itu ialah) apabila dipercayai ia khianat, apabila bercakap ia berdusta, apabila berjanji ia mungkir dan apabila bertengkar ia mengenepikan kebenaran. (Menegakkan benang basah ) “.

    ReplyDelete
  3. Bro...lu suruh deme ni amanah.Apa lu sudah sewel ke Bro.Cube lu beri tahu satu saja yang deme ni amanah.

    Inilah manusia yang paling x amanah dalam dunia.Tak yah cakap yang lain,mari kite ambik satu saja.Deme ni telah diberi amanah oleh ahli deme agar ditubuhkan negara Islam.Untuk itu deme canang kata UMNO ni kapir semata-mata nak dapat undi bagi kesenangan deme sendiri.Dengan alasan bile kite menang esok sebelum ayam berkokok kita akan jalan undang2 Islam di Trengganu.

    La ni.....canang lagi bahawa dalam Qur'an tak ada di sebut negara Islam.Jadi x yah buat negara Islam Amanah ke?

    ReplyDelete