SAHABAT SETIA SAJ

Monday, June 13, 2011

PESANAN AMANAT ! SILA BACA UNTUK TINGKAT MOTIVASI YANG BASI !

Salam 1 Malaysia, 


Isnin yang sibuk kerana baru habis cuti sekolah selama 2 minggu. Fulamak !!! SAJ sempat pergi bercuti di Pantai Timur, dan kebanyakkan hotel semua full house. Hebat rakyat Malaysia ni. Dalam pada bersungut harga itu dan ini naik, masih mampu untuk menginap di hotel ala mewah la jugak. SYABAS !!! walau apapun, teruskan semangat ukhwah sesama ahli keluarga.




SAJ ingin mengulas mengenai teguran DS Dr. Zahid Hamidi kepada cyber troopers sayap UMNO ni. Yang SAJ faham, cyber troopers UMNO ni adalah mereka yang mewakili blog pemuda, puteri atau wanita di bahagian masing2 termasuk mereka yang kuat dalam UMNO. Tidak termasuk mereka yang berjuang secara bersendirian seperti SAJ ni. 


Teguran dibuat bukan untuk menjatuhkan, tetapi mengingatkan akan kepentingan UMNO bloggers dalam masa kini. Bukankah kita diminta untuk meningatkan antara satu sama lain ?? Jadi inilah masa yang sesuai untuk mengingatkan kembali kepentingan umno bloggers untuk menyampaikan info dan juga debat.


DS Dr. Zahid Hamidi mahukan agar UMNO bloggers membuat isu berfokus untuk menentang pembangkang. SAJ bersetuju kerana, SAJ percaya, apabila berfokus, isu itu akan masuk dalam pemikiran dan mampu untuk membunuh pemikiran lapok puak pembangkang mengenai UMNO BN. 

Pembangkang asyik menujah isu rasuah kepada UMNO BN tanpa henti !!! sedangkan, isu itu sudah basi dan sedang diatasi dari semasa ke semasa. Contohnya, Mat Sabu dengan mudah memfitnah UMNO BN rasuah yang tertinggi dan masih meningkat tinggi kadarnya. HAKKTUIHHH !!!!!  Hanya orang yang otak kepala lutut saja cakap tiada bukti sedangkan kita didedahkan bahawa indeks rasuah negara berkurangan. 



Malaysia masih mengekalkan kedudukannya di tempat ke-56 daripada 178 negara dalam CPI 2010.
"Berdasarkan CPI itu, Malaysia boleh dikatakan berada pada tahap tidak berapa bagus namun tidak berapa teruk dari sudut penglibatan dalam jenayah rasuah.

"Bagaimanapun, kita perlu tahu, kejatuhan satu mata dalam tahap rasuah dikaitkan dengan 16 peratus penurunan pelaburan dari luar negara," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata, sehingga kini, SPRM menerima kira-kira 10,000 laporan mengenai rasuah setahun.
Namun, katanya, kebanyakan laporan itu tidak mempunyai asas menyebabkan SPRM tidak dapat melakukan tindakan susulan.

Sutinah berkata, berdasarkan kepada statistik pula, penjawat awam didapati menjadi golongan yang paling ramai menerima rasuah di negara ini.
"Pihak swasta pula sama banyak antara pemberi dan penerima rasuah manakala, orang awam banyak direkodkan memberi rasuah," katanya.



Jadi inilah yang penting untuk UMNO bloggers perjuangkan iaitu menyatakan bukti kukuh apa yg kerajaan Pusat laksanakan dan juga perlu membuat isu berfokus.


Wahai pembaca sekalian, 
Pembangkang yang terdiri daripada 3 parti berbeza menjalankan tugas yang berlainan. Kuda DAP iaitu PAS dan PKR adalah balaci yang bertungkus lumus membohong rakyat untuk mendapatkan undi dan bertungkus lumus untuk defend kesilapan mereka mahupun kesilapan DAP. Itulah tugas Kuda DAP ini. Manakala tugas cyber trooper DAP pula mencanangkan kebaikan mereka selaku parti dalam PR untuk menunjukkan mereka membantu rakyat. Poooraaahhhh !!!! Bantu sikit, kepoh sedunia !


Inilah yang dikecohkan DAP Celaka mengatakan memberikan peruntukkan yg banyak kepada Agama Islam tetapi lihatlah, peruntukkan CINA lebih daripada ISLAM  !!!! Betapa CINA DAP CELAKA MEMANDANG HINA ORANG ISLAM TERUTAMA ORANG PAS YANG MENGAGUNGKAN MEREKA. TAK TAHU MALU KE ORANG PAS ????


Inilah yg SAJ mahu nyatakan. Dahlah PR ni PENIPU RAKYAT, pulak tu, buat baik sikit, canang satu dunia, bila dah salah, senyap seribu bahasa tak timbul-timbul !!!!

Ingat, 
Mereka ada 3 parti untuk menumbangkan UMNO BN terutamanya ! Kuda DAP giat menjalankan tugas mereka walau hak dan bangsa mereka akan tergadai nanti. NAMA BAIK YANG SELALU BUAT KEBAIKKAN ADALAH DAP, SEDANGKAN PAS DAN PKR TELAH DI COP ORANG RAMAI SEBAGAI PEROSAK RAKYAT DAN UMMAH DEMI KEBAJIKAN UNTUK DAP !!!! DAP DAPAT NAMA, PAS DAN PKR DAPAT TAIK !!!

Oleh itu, UMNO Bloggers, bangkitlah menentang mereka dengan fakta. UMNO Bloggers kena berusaha keras kerana menentang mereka bukan hanya kepada 1 parti, tapi 3 parti !!!! mereka HANYA menentang 1 parti utama iaitu UMNO BN !!! Inilah hajat mereka iaitu menumbangkan parti Melayu (UMNO) yang menyokong Institusi Beraja daripada Parti melayu Islam (PAS dan PKR) yang mengikut DAP CELAKA untuk derhaka kepada institusi Raja !!!


Apapun, terus fokus kepada isu utama kejahatan dan penipuan PR. PR ini adalah parti yang  penipu. Biar menjadi tape recorder yang ulang suara yang sama kerana apabila tape ini diberhentikan, telinga masih lagi terngiang perkara yang sama iaitu, PR adalah parti penipu dan pembelit Nombor 1 !!!!


Ingat, 
UMNO blogers bukan menentang 1 parti, tetapi 3 parti CELAKO !!!! Gunakan kuasa UMNO Bloggers untuk menyampaikan infO !! Jadilah seperti semangat Pembangkang yang terpaksa bertungkus lumus menumbangkan kerajaan. 

4 comments:

  1. teguran buat orang umnoJune 13, 2011 at 12:26 PM

    masalahnya orang umno ni asyik nak bergaduh je. soal bloggers pun nak bergaduh gak. dah ada bloggers media baru dan yang lain.

    satu lagi, bahagian, pemuda dan putri umno kebanyakannya hanya nak seronok je. syok sendiri. nak enjoy saja. bila ajak berjuang dengan fakta mula lah kalut. malas mencari fakta. berapa ramai bloger puteri, pemuda dan bahagian @ cawangan? berapa ramai? yang ada hal berkelah lah, hal bersukan lah, hal majlis lah, itu lah, ini lah yang kurang penting dalam perjuangan parti.

    lepas tu orang umno ni, bila dah senang mula lah lupa pada orang yang membantu. kebajikan tak nak jaga. kalau dapat perah tenaga, perah semahunya. janji tinggal janji.

    aku bukan kata semua tapi yang sedikit tu lah jadi pembusung dalam parti. bila lah nak sedar dan insaf wahai orang umno oi!!!!

    aku kesian tengok dato najib. aku nampak dia dan kelompok kecil je lah yang berhempas pulas untuk mempertahankan perjuangan parti. yang lain, hampas!

    jadikanlah komen aku ni sebagai penggerak semangat untuk meneruskan perjuangan. itu pun kalau masih boleh merendahkan diri. tapi kalau sombong jugak, lingkup la kalian nanti!

    ReplyDelete
  2. Dalam UMNO ni memanglah biasa nak cantas sesama sendiri. Patutnya kita bergabung tenaga balun pembangkang, bukan balun sesama sendiri.

    ReplyDelete
  3. teguran buat orang umno,
    SAJ setuju dengan pendapat saudara yang mana, bila ada ahli umno sudah mula senang, ada yg senang juga lupa perjuangan.

    SAJ juga setuju, blogger puteri ke, pemuda ker, boleh kira dengan sebelah tangan, pulak tu, boleh kira dengan jari kudung mana yg aktif. SAJ sendiri buat carian google ntk tgk isu, dan yg SAJ jumpa, byk blog pemuda pas yg aktif.

    SAJ tak kisah blogger lain yg aktif, sebb dorg memang mantop, cuma blogger UMNO sendiri ni, senyap jer... biar le senyap berisi, jangan senyap jadi basi...


    Wake Up,
    Setuju ada yg balun sesama sendiri bilamana dengki pihak lain dapat jawatan tapi dia tersingkir. Ada juga yg balun umno sendiri bila tak dapat projek le, tender le... ini semua perosak umno bn !!!

    APAPUN, ENTRY INI UNTUK NAIKKAN SEMANGAT BLOGGER UMNO UNTUK KEMBALI AKTIF. SILA BERIKAN LINK BLOG ANDA NTK SAJ PAUTKAN JIKA SUDAH KEMBALI AKTIF. SAJ TUNGGUUUU....

    ReplyDelete
  4. umno perlu bgn dan jgnlah terlampau selesa dengan ape yang dimiliki skrg......bergabunglah sesama sendiri agar umno terus maju sesuai dengan lagu umno...

    ReplyDelete