SAHABAT SETIA SAJ

Wednesday, June 22, 2011

MAT SABU LAYAK DIGELAR MAT BABUN !

Salam 1 Malaysia,


Kalau tahu ‘kecerdikan’ sarjana MAT SABUN tak setaraf orang2 UMNO, jangan nak tunjuk pandai. Nanti orang kata pandai AUTA jer. Kan dah kene AUTANYA !!!

Cer korang semua baca kenyataan ni :

Mereka takut pelancong tidak datang sehari ke Kuala Lumpur akan menyebabkan penjaja kerugian dan pengusaha teksi tidak dapat membawa penumpang. Ekonomi negara akan terjejas.

Siapa kata pelancong tidak datang ke Kuala Lumpur?
Beratus ribu orang yang datang dari seluruh negara bagi menyertai perarakan itu pelanconglah. 

Pelancong itu bukan yang datang dari Amerika dan Negara-negara Teluk saja. Orang dari ceruk rantau dari seluruh negara yang ke  Kuala Lumpur itu adalah pelancong juga.

Muahahahah…. Pelancong kah mereka yang sertai perarakan BERSIH itu kalau hanya dating untuk sertai perarakan ?? menjana sangatkah ekonomi Negara ????

Korang kene duti ape2 ker datang Malaysia ?? Duit korang yang dari perlis, dari rantau panjang bagai tu, dapat tambah pendapatan dalam Negara ker ???


Korang ada membeli belah sebanyak dan sehebat pelancong ker ?? Ada datang ke KLCC untuk membeli belah sepertimana orang Arab membeli belah dengan bergayanya ???


Apa yang “pelancong” Malaysia sertai perarakan boleh lakukan ??? Cett Poodah untuk tambahkan pendapatan Negara yang datang ke Kuala Lumpur hanya nak sertai perarakan !!! Lepas tu blah jer !! Tidur hotel 5 bintang ker ??? Sure tepi kaki masjid jer korang tu… Paling koman dalam kete atau paling parah dalam but kete ke. Itu pelancong ????? Pelancong CLASS puak PR jer tu..


Kalau puak PR memerintah Negara ni, SAJ rasalah kan, pendapatan Negara akan muflis SEBABnya, puak PR hanya memikirkan PELANCONG dalam Negara sahaja bukan menjana PELANCONG luar Negara untuk datang ke Malaysia !!!  Keh Keh Keh… Kalah la PR pada PRU akan datang…


JELAS !!! Mat Sabu sudah mengaku , sarjana kebodohannya terserlah dengan hanya memikirkan pelancong dalam Negara yang datang ke ibu Negara hanya untuk berdemo sahaja !!!


JELAS, Mat Sabu tidak memikirkan impak negative yang akan terjadi andai kestabilan politik Negara terjejas dengan kekecohan seperti ini. Ini akan membuat pelancong luar kurang berminat untuk datang ke Malaysia !!
Inilah KEJAHATAN puak PR yang sengaja merosakkan industry pelancongan Negara !!! Sengaja mahu menyekat pendapatan tambahan Negara untuk menyusahkan kerajaan mencari dana memakmurkan Negara dan rakyat!!


Puak PR ini hanya tahu mencemar dan merosakkan imej Negara dengan mengadakan demo politik dalam Negara yang mana, KESTABILAN POLITIK juga adalah faktor kedatangan pelancong ke sesebuah Negara!


Bila kerajaan beri peruntukkan untuk memajukan pelancongan, puak PR bising, tapi pauk PR inilah yang sengaja merosakkan rancangan kerajaan secara HALUS !!!


Banyak yang SAJ nak hamun pada pendapat MAT BABUN tentang BERSIH 2.0 ni, tapi tentang pelancong pun, dah cukup lebar yang boleh difikir logiknya!


Kita bersambung pada hamun berikutnya dan marilah sama2 berfikir secara logik dan waras. Gunakan akal , jangan guna hati. Turutkan hati akan mati.



1 comment:

  1. benci pengkhianatJune 22, 2011 at 10:56 AM

    ternyata fikiran mereka sangat jumud. Kerana itulah mereka mudah diperkudakan oleh nuar brahim dan dappig celaka. Orang PAS, tolonglah tunjuk kredibilit sikit. ini kebanyakannya otak tahap lapik kaki je. (tidak termasuk dato haron din dan yang sepertinya.)

    ReplyDelete