SAHABAT SETIA SAJ

Thursday, June 2, 2011

PAS JADI "YES MAN" KEPADA DAP KAN ???

Salam 1 Malaysia, 






Muktamar PAS tidak lekang dengan mengaitkan kerajaan BN yang dianggap zalim itu. Asyik ulang - ulang perkara yang sama iaitu mengaitkan BN. Apa, PAS tak ada idea ke kalau tak sebut BN ??? Nampak sangat PAS tumpang glemer BN. Kalau BN tak ada, PAS pun tak ada la muktamar nya kot...


Nasrudin Hassan menyatakan kepada ahlul PAS di Shah Alam untuk tidak menjadi "yes man" terhadap pemerintah. 

Selagi orang muda hanya menjadi 'yes man' terhadap apa yang dilakukan pemerintah, selagi itulah kerajaan BN akan terus bermaharajalela menindas rakyat untuk kepentingan mereka, kata Nasrudin Hassan.


Apa yang ditindas tu Nasrudin ??? Cer buktikan... Main sebut jer, orang gila pun tahu sebut mcm tu. Kalau ditindas, Muktamar PAS pun takkan terlaksana tau. Kalau ditindas, pakaian yg korang pakai tu pun akan compang camping tau ! Kalau ditindas, suara korang pun akan disekat tau !!!

MUDAH MENDAPAT AKHBAR INI DI MERATA2.
DITINDAS KER ???

Tengok tu, Harakah dijual sana sini tanpa sekatan pun dan tanpa berselindung. Hatta, blogger dan media elektronik tidak menyekat kemaraan pencacai PAS menyatakan fitnah sana sini. ITU PUN DITINDAS KER ???

Tak usah nak temberang la wahai pencacai PAS. Isu tindas menindas bukan berlaku dalam BN, malah dalam PAS tu sendiri. PAS sendiri ditindas DAP apabila Karpal SIngh tidak mahu negara Islam dan tidak mahu hudud. Kata-kata boleh ditukar, tapi hati tetap membenci terhadap PAS. Hanya PAS sahaja YANG SUKA MENJADI YES MAN TERHADAP DAP !!!

INILAH WAJAH YES MAN PAS KEPADA DAP

PAS jangan jadi YES MAN terhadap DAP lah. Korang yang jadi YES MAN totok kepada DAP. Dapat bertanding beberapa kerusi di Sarawak pun, masih akur lagi. Kenapa tak nak calonkan lagi ramai ??? Bukan korang ni nak berdakwah ker ???? Heh !!! MANIS DI BIBIR SAHAJA !!!

namun, aku setuju juga apa yg Nasrudin ni cakap, kita jgn jadi YES MAN terhadap pemerintah yang zalim dan menindas seperti Pemerintah Parti Pembangkang ! 

Jangan kerana KETUA PEMBANGKANG SEDAP SODOK CHINADOLL DAN JANTAN TULEN SANA SINI, PAS 'ULAMAK' AGAMA ISLAM PULA KENE DEFEND. TAK RASA TAKUT KE DEFEND ORANG YG BERSALAH ???? Opss... tak jatuh bersalah lagi, tapi didakwa sudah... itu pun nasib baik kasi tempoh membela diri lagi. Heheheh.... 

Baguslah kan, PAS sendiri cakap jangan jadi YES MAN, PAS sendiri yang terasa tur !!!

Bagi SAJ la kan, mana yang salah, tidak mengapa kita betulkan, cuma apa yg SAJ nampak, dalam PAS atau PR, apa sahaja kerajaan buat, semua nak dibangkang. Itu bukan YES MAN bro, itu bodoh TOTOK !!! tak reti bezakan yang baik dan buruk.

Oleh itu, sedarlah bahawa, BN lebih relevan memacu negara kerana idea yang dibina hingga kini adalah hasil daripada BN itu sendiri yang sedaya upaya untuk mensejahterakan rakyat. DS Najib tidak lupa kepada rakyat pelbagai lapisan masyarakat. dan terkini mengenai Skim Latihan 1 Malaysia untuk belia.

Inilah yang patut kita undi. Undi kepada PARTI BN yang walau punya kekurangan, namun tidak teruk seperti PAS , DAP dan PKR. PAS , DAP , PKR adalah parti yang sombong kerana tidak mengakui kekurangan mereka dan mereka merasakan mereka itu sempurna walhal banyak celanya. 

Tidak seperti BN, kekurangan itu yang cuba dibaiki di bawah DS Najib untuk rakyat. So, fikir lah sendiri bahawa, BN adalah parti yang  lebih relevan untuk rakyat berbanding PR yang tidak telus untuk berkhidmat kerana mereka hanya mahu kuasa dan mengaut kesenangan yang telah dibentuk kerajaan BN sejak dahulu.

No comments:

Post a Comment