SAHABAT SETIA SAJ

Friday, March 18, 2011

BOB LOKMAN: LELAH DAN SAKIT ???

Salam 1 Malaysia, 


PELAWOK BELAWOK PAS


Pelik betul dengan gerakan PAS sekarang ni. Macam gila glemer pun ada. Macam tak ada hala tuju pun ada. Macam kekurangan cerdik pandai Agama dalam PAS pun ada. Macam - macamlah kiranya.


SAJ tak kisahlah Bob Lokman tu nak berhijrah bermakna, mahu tinggalkan dunia seni dan mendalami dunia akhirat. Tapi, dunia akhirat yang ingin dikejar Bob Lokman ni, macam ada keciciran pulak. Dunia akhiratnya adalah dengan bertahajud, bertasbih,bertahmid, berzikir depan hadirin penyokong PAS mengenai politik.


Pulak tu ada pulak kenyataan bodoh tentang jalan raya bertar yang orang tak guna hari-hari 24jam.. Hehehehe.... Kelakar betul. Kalau ya tak guna 24 jam, tapi, ingat jalan tar tu, ditempek pada siang hari, malam hari di cabut dan disimpan ker ???? Siang hari si orang tua berbasikal ke masjid, dan di malam hari, ambulans nak masuk pun susah sebab jalan tar dah disimpan ker ??? Itulah LIABILITI yang PAS gendong ke hulu ke hilir.


Bob Lokman nak kejar akhirat, tapi, adakah perubahannya dapat memberi pengaruh baik kepada keluarga dan anak2nya ??? Jangan nak salahkan sistem pendidikan lagi ya kalau anak tu tak menjadi, sebab BAPAKNYA sibuk memanjang bagi ceramah politik.


Ini adalah beberapa cebis ceramah Bob Lokman yang sempat di ambil... tapi ada banyak lagi dluar sana.







Kasihan dengan Bob Lokman ni, Hijrah dia tak sempurna. Orang yang nak kejar akhirat ni, tak nak terlibat dengan politik sebab mainan politik ni,kalau salah langkah, nahas jugak akhirnya nanti. Tapi dia boleh pulak ke sana ke mari. Yelah, kene cari makan kan.... kalau tak, macam mana nak bersihkan janggut dan jubah putih tu.


Bob Lokman, carilah akhirat dengan berjumpa ustaz2 yang tidak terlibat dengan politik. ada ramai lagi diluar sana. Baiklah duduk di rumah, dimasjid, solat sunat, bersama keluarga, jalankan tanggungjawab sebagai bapa yang sebenar dan hindari lah perkara2 yang membawa kepada muflisnya pahala yang dibina. 


Semoga Bob Lokman tahu, dunia akhirat itu bukan daripada PAS, tapi daripada amalan seseorang manusia itu terhadap Allah dan menjaga hubungan baik dengan manusia. Wallahualam...

7 comments:

  1. Ramai yang dah anggap PAS itu Ugama. risaunya dengan status keislaman tu takut org terpesong dari ajaran Islam sebenar.

    ReplyDelete
  2. salam hati riang,
    itulah kesilapan hasil ceramah PAS kepada orang ramai kerana menggagap, PAS adalah agama kerana ada kenyataan, PAS itu agama Allah. silap tu. ISLAM agama Allah, kalu tak, ramai yang luar ngara sana tkut kerana bukan dalam agama Allah kerana tidak masuk PAS . Hehe

    ReplyDelete
  3. takut satu je kalau dah anggap PAS itu agama dibimbangi tergelincir akidah. bahaya tu. dari kecil kita tau ISLAM agama yang suci. bukan PAS. takkan la bob yang dah tua bangka tak boleh nak beza. diri sendiri gagal jadi bapa yang baik nak salahkan orang lain ke? kalau macam ni la gayanya akhirat ntah kemana dosa plak yang bertambah. kita paham2 la kalau ceramah anjuran PAS mengata orang je boleh bikin pahala ke?

    ReplyDelete
  4. nak buat mcm mana,itu kan parti PAS,mcm2 ada..semua dia nak,nak lagi popular ?? artis boleh,pelawak boleh..sampai jer ceramah,telanjangkan org lain dgn cara fitnah dan mcm2 lagi..adeh...inilah dia hamPAS...

    ReplyDelete
  5. Bro Bzikir Bmunajat Dalam Keadaan Ngara Mlebihi Yahudi Prangai cam Biawak Makan Bangkai Politiklah jawapnya Ngok.Kalau Dah Sampai Mcm Ni apa Ke Jadahnye...http://www.youtube.com/watch?v=Trzpcelcb0E&feature=player_embedded

    ReplyDelete
  6. Aku ingat makin tua makin cerdik !!!!!

    Kesian LU BOB

    Lu buat benda senang jadi susah

    Aku anak jawa juga

    ReplyDelete
  7. Korang ni mengutuk orang, pahala dah cukup nak bawak mati?

    ReplyDelete