SAHABAT SETIA SAJ

Saturday, March 26, 2011

SEJAM BERGELAP SAAT MENDEBARKAN !!!!

Salam 1 Malaysia, 


JENG JENG JENG...
selamat berhujung minggu semua. Hari ini bertarikh 26 Mac 2011 akan diadakan Earth Hour untuk memberi kesedaran kepada kita semua betapa pentingnya menjaga bumi ini. Maklumat lanjut dan ingin bersama2 sertai Earth Hour ini, sila KLIK SINI :EARTH HOUR.


Ala bukannya susah, hanya padamkan lampu selama sejam jer. Bukan ape pun... Ada orang tertentu yang yang suka padam lampu ni, suka sangat padam lampu walaupun bukan earth hour. Bagus juga tindakan dia ni, tapi sayang, 'aktiviti menjaga bumi' ini dilakukan dan dapat ditangkap oleh camera catch !!!! tindakan murni tapi disalahkan ???? Hehehehe.. Wrong time la brother...


Kepada korang yang turut serta program earth hour ni, janganlah ambil kesempatan macam apa yang sedang berlaku mengenai video yang geli didengari itu. Cukuplah sekadar di situ jer. 




Program earth hour ini bukanlah untuk perkara yang negatif, tetapi untuk memupuk kesedaran dan jangan membazirkan tenaga elektrik yang banyak. 


Hati - hati lah korang erk. Jangan keesokkannya pulak terdengar ada video terbaru jam omega pulak yer...

1 comment:

  1. Salam Anak Jawa,

    Memupuk kesedaran massa bukanlah mudah. Ada yang memahami matlamat murninya dan ada yang ikut2 sahaja atau langsung tidak faham sama sekali.

    Apapun sebarang unsur kebaikan perlulah diteruskan tanpa mudah berputus asa. Ingatlah, tamadun dunia ini dilakukan oleh orang2 yang "mahu", bukan oleh mereka yang "tidak mahu"

    Selamat Menyambut Ulang Tahun Kelahiran yang kesekiannya.

    Best wishes on your birthday and throughout the coming year.
    Happy Birthday.

    ReplyDelete