SAHABAT SETIA SAJ

Wednesday, March 2, 2011

MERLIMAU : PAS TUNJUK BODOH, BN AKAN MENANG!!!

Salam 1 Malaysia,


Bapak borek, anak rintik. Kalau dah Nik Aziz tidak menunjukkan sikap mahu berterima kasih kepada jasa kerajaan, inikan pulak anak2 buahnya.


Dulu, pelajar Mesir yang diselamatkan kerajaan Malaysia dengan bantuan beberapa pihak termasuk AirAsia dan Malaysia Airlines serta bantuan kerajaan negeri India yang memberi ruang udaranya, PUN, tidak tahu berterima kasih kepada kerajaan Malaysia. Angkuh dan bongkaknya lah dia. Sia-sia belaja tinggi2, tapi otak tahap cipan.


DALAM BERITA, WARTAWAM TANYA PANJANG LEBAR,
 DIA JAWAB "MUNGKIN" JER.
HEHEHEHE, INI YB TAK TAHU RESPONS.
YANG BEBAL (YB)


Di Merlimau pun sama, Calon PAS, Yuhaizad telah panas ponggong kerana isu tempat kediamannya dpersoalkan. Masalahnya, kenapa YUHAIZAD nak terasa sangat sampai menyatakan "Menurutnya, Yuhaizad mencabar UMNO supaya membuktikan kuarters itu didirikan dengan duit parti itu namun realitinya pembinaan bangunan itu adalah hasil usaha kerajaan Barisan Nasional (BN) yang ditunjangi UMNO."




Inilah kebodohan yang boleh diungkapkan. Nak jadi YB kepada rakyat Merlimau, tapi hal kecik ciput mcm ni pun, tak boleh nak handle. Hal kecik ni pun, Yuhaizah nak melatah. Adoiii... mudah sangat patah semangat. Itu baru ciput jer kene cucuk, kalu jadi YB nanti, GILA agaknya sebab hal kecik dan remeh pun dia layan begitu serius. 


Apa yg boleh dikatakan, YUHAIZAD ni rasa bersalah kerana duduk tempat kerajaan tapi jadi pembangkang. Ibarat, orang yang menumpang di rumah orang, tapi lebih2 macam jadi tuan rumah. HEhehehe... tak malu.....


Kesimpulannya, YUHAIZAD ini melatah kerana isu tempat tinggalnya di kuarters guru. Susahnya lah kalau manusia yang tak ada adab yang dalam masa yang sama, ingin berbakti kepada rakyat. kalau hal kecik pun tak berjaya ditangani dengan bijak, apatah pula hal besar.






Dan, rakyat merlimau pun, tak yakin pada calon PAS yang hebat berdegar2 tapi kosong dan tiada harapan. apapun, calon BN, Roslan Ahmad akan disokong rakyat Merlimau.

1 comment: