SAHABAT SETIA SAJ

Tuesday, March 8, 2011

HADI AWANG BERSESAK BAYAR SAMAN EKOR ?

Salam 1 Malaysia, 


Benarlah kata Tun M., pembangkang kali ini, kerjanya hanya membanggggkkkkaaannnggggg saja. yang baik dibangkang apatah lagi yang kurang baik. Semua terkena BADI pembangkang. pembangkang yang baik adalah membangkang mana yang kurang baik untuk dilaksanakan , bukan membangkang tak kira tempat !!!




Ni sorang lagi ni, Si Hadi Awang, ada ke kata saman ekor itu mendera rakyat ??? Entah bilanya mendera rakyat Hadi oooiiii... Tulah, lain kali belajar tinggi2. Belajar agama dan juga belajar selok belok pembangunan manusia sekali. Dah la awak tu sebagai wakil untuk membangun manusia, jadi bila ilmu tu tak ada, macam mana nak bangunkan manusia !!!




Saman ekor ini yang dikatakan hadi mendera rakyat kena beratur panjang untuk mengelakkan daripada disenarai hitamkan kenderaan mereka. Hadi Awang, saman inii dah lama mereka terima, cumanya, mereka malas nak langsaikan. Nak tunggu dapat diskaun baru nk selesaikan. Nak tunggu tarikh tamat baru nk bayar. Siapa yang suruh jadi cmtu ??? Bayar lah cepat. Kan mudah. Tak perlu nk bersesak2. Itu salah mereka sendiri lah kerana lambat bayar saman. Mereka yg pilih untuk bersesak. Sedangkan kita diberi pilihan untuk tidak sesak atau nak bersesak. Terpulanglah.


 Kerajaan tidak bertanggungjawab atas kelewatan mereka, Ini adalah sebagai DENDA kepada mereka yang membawa kenderaan melebihi had laju dan membahayakan. Hadi Awang, DENDA adalah salah satu kaedah yang sangat mujarab untuk memberhentikan tingkahlaku yang tidak baik iaitu memandu cara merbahaya. Ini adalah dari segi saintifik dan psikologinya. 


GANJARAN seperti wang tambahan kepada imam2 adalah untuk meningkatkan kredibiliti mereka dan kerja mereka kerana  itu adalah kerja yang baik. TETAPI, memandu lebih had laju ini adalah kerja yang tidak baik dan perlu beri DENDA. Hadi Awang hanya menyelar tindakan kerajaan, tetapi tidak diberikan unjuran untuk ubah DENDAAN ini. 


Jadi, boleh disimpulkan, Hadi Awang ini hanya tahu condemn kerajaan tetapi LEMBAP dalam memberi idea yang lain. Hadi Awang, kempen jalanranya selalu dilakukan. Iklan dipaparkan apatah lagi menjelang cuti sekolah dan banyak lagi untuk kesedaran. Tetapi, rakyat yang degil perlu DIDENDA untuk memberi pengajaran. Itu bukan mendera. 


Jangan politikkan lah isu yang memberi pengajaran kepada rakyat. Tolonglah PAS, buatlah kerja korang untuk rakyat, bukan buat kerja untuk condemn kerajaan. Rakyat terabai, PAS yang serabai nanti.


oleh itu, konsep DENDA ini adalah penting untuk STOP kan BEHAVIOR yang tidak baik itu. Mereka yang didenda lah yang perlu dipersalahkan kerana DELAY untuk membayar saman mereka itu. 


LATEST : BOLEH BAYAR SAMAN MELALUI ONLINE DAH....

5 comments:

  1. kamu ni pas darjah berapa la, bodoh sangat, bangang sangat-sangat. aku ingat blog ni hebat sebab tajuknya hebat.

    taPI sayang blogornya bodoh tahap nombor wahid.
    Saman boleh saman sedara. Tapi caranya, jangan sampai merompak rakyat. UMNO mungkin hilang nyawa jika meneruskan kerja bodoh dan undang2 rimba dan tak bertamadun ni.

    Kalau bab ni saya kena sokong Hadi, kerana memang rompakan ini menyakitkan kpd yg tak bersalah.

    mas

    ReplyDelete
  2. Hadi awang memang hamPAS. hadi awang dan PAS nak lingkupkan nyawa orang je tahunya. betul tu SAJ. Denda itu penting untuk kesedaran pengguna jalanraya. hany orang yg tolol mental tahap babun jer sokong PAS hamPAS ni. Cayalah SAJ.

    ReplyDelete
  3. hadi awang dah merapu. tampok pemerintah PAS dah lama sangat. patut berubah ! otak lapuk. tak update. PAS IS DEAD

    ReplyDelete
  4. hoi anonymous atas sekali tu, sapa yang bangang ha ? ko yang bangang. aku belajar Universiti, aku tahu la tentang hukuman denda tu. itu memang satu teori namanya teori learning! ko mana tau, ko tak sekolah, pandai lak kata orang pas darjah berapa. ko tu, tak pas kot. sbb tu sokong PAS (lawan kepada PASS is FAIL ) hahahaha

    ReplyDelete
  5. wahai anonymous 10:58 pm,
    apa yg merompak rakyat? siapa kata rompak rakyat? kau tu bias dalam menilai entah2 kau sendiri tak pas tadika apatah lgi kat sekolah pondok kau tu.
    hanya orang yang tak bersekolah je kata ini undang2 rimba sebab undang2 ini adalah teori dalam pembelajaran manusia seperti kata anonymous 11:13pm itu. saya setuju.
    fikir jugak, di kelantan sana, langsung xda undnag2 denda ke kalau parking dan bawa lebih laju ? jangannnk cakap bnyak la, hadi awang tu masukkan politik. kpntingan diri sndri tu.

    ReplyDelete