SAHABAT SETIA SAJ

Friday, April 29, 2011

GEMPAR !!! ANWAR MENGAKU BERZINA !!!

SALAM 1 MALAYSIA, 


BAPAK AMUK, ANAK BENGIS
WAHAI RAKYAT MALAYSIA, SAKSIKAN PENGAKUAN SECARA LANGSUNG ANWAR DALAM VIDEO INI. SPLIT OF THE TONGUE ACTUALLY REPRESENT THE INNER SECRET YANG TERSIMPAN. SAKSIKAN !!!!




PADA MINIT 2.54, ANWAR MENJAWAB MENGENAI ANGKAT SUMPAH. ANWAR JUGA MENYATAKAN, ANGKAT SUMPAH INI DILAKUKAN OLEH MEREKA YANG TIDAK BERBUAT DOSA BESAR, TIDAK MINUM ARAK DAN TIDAK BERZINA !


PERSOALANNYA DI SINI, MENGAPA ANWAR TAK NAK BERSUMPAH ???? SAHIH, ANWAR ADA LAKUKAN DOSA BESAR !!!! RAKYAT SUDAH LAMA SERU ANWAR BERSUMPAH, JADI, ANWAR JANGAN NAK BERPALING.


PAPAKU JAHAT. MALU MUKA AKU !!! KATA IZZAH.
ANWAR SEAKAN GELISAH SETELAH TERLEPAS CAKAP. IZZAH DI BELAKANGNYA, HIDUNG SUDAH MERAH, MULUT SUDAH MUNCUNG MACAM BURUNG BELATUK KERANA MARAH PADA PAPA JAHATNYA !!!


AYUH, SEBARKAN VIDEO INI. DAN TERIMA KASIH BERITA TV PAS YANG MENAYANGKAN VIDEO INI. SANGAT BERGUNA SUNGGUH. NAMPAKNYA, PAS SUDAH CONDONG KEPADA KERAJAAN KERANA SEBARAN VIDEO INI YANG TERNYATA MENGENA ANWAR !!!


BACA LAGI DISINI : BANG NUAR NGAMUK

5 comments:

  1. KERAGUAN

    Satu;

    Mubahalah tidak berlaku dalam perkara jenayah. Ini kerana, perkara jenayah adalah melibatkan perkara yang berkait dengan mahkamah, sedangkan mubahalah tidak berlaku dalam mahkamah.

    Dalam firman Allah tentang mubahalah [Al-Imran : 61], didapati mubahalah itu berlaku dalam perkara yang melibatkan pertembungan antara agama islam dengan agama kristian. Pertembungan antara agama, tidak pernah berlaku perdebatannya dalam mahkamah.

    Dua;

    Sumpah berlaku untuk mempertahankan diri, bukan untuk melakukan tuduhan kepada orang lain.
    Nabi SAW ada bersabda;
    الْبَيِّنَةُ عَلَى الْمُدَّعِي وَالْيَمِينُ عَلَى الْمُدَّعَى عَلَيْهِ

    Maksudnya;

    “datangkan bukti bagi orang yang menuduh, dan sumpah bagi orang yang dituduh”
    [At-tarmizi : 1261]

    Jika bersumpah tidak dibenarkan dalam melakukan tuduhan, maka terlebih tidak boleh bersumpah untuk mengheret orang yang tertuduh.

    Tiga;

    Sumpah bagi orang yang dituduh seperti hadis di atas, adalah dengan perintah mahkamah. Sumpah yang berlaku diluar mahkamah, tidak termasuk dalam kandungan hadis yang disebutkan di atas.
    Empat;

    Bersumpah dalam masjid, hanya berlaku dalam bab Li’an. Dalam fiqh, Li’an bermaksud, “perkataan tertentu yang digunakan sebagai hujjah oleh orang yang terpaksa menuduh orang yang mencemarkan tempat tidurnya dan memberi malu kepadanya sebagai berzina”.

    Dengan perkataan lain, Li’an bermaksud seseorang suami yang nampak isterinya berzina dengan lelaki lain, tetapi tidak dapat mendatangkan seramai empat orang saksi, maka hendaklah dia berkata, “Aku bersaksi demi Allah, aku berada di pihak yang benar terhadap dakwaanku bahawa isteriku [sebut nama dan bintinya] telah berzina”

    Perkataan ini hendaklah diucapkan sebanyak empat kali. Dan pada kali kelima, dia hendaklah berkata, “Aku dilaknati Allah sekiranya aku berbohong”. [Al-Fiqh Al-Manhaji : 4/903]
    Ia berdalilkan kepada Firman Allah;
    وَالَّذِينَ يَرْمُونَ أَزْوَاجَهُمْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُمْ شُهَدَاءُ إِلَّا أَنْفُسُهُمْ فَشَهَادَةُ أَحَدِهِمْ أَرْبَعُ شَهَادَاتٍ بِاللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِينَ * وَالْخَامِسَةُ أَنَّ لَعْنَةَ اللَّهِ عَلَيْهِ

    إِنْ كَانَ مِنَ الْكَاذِبِينَ

    Maksudnya;

    “dan orang-orang Yang menuduh isterinya berzina, sedang mereka tidak ada saksi-saksi (yang mengesahkan tuduhannya itu) hanya dirinya sendiri, maka persaksian (sah pada Syarak) bagi seseorang Yang menuduh itu hendaklah ia bersumpah Dengan nama Allah, empat kali, Bahawa Sesungguhnya ia dari orang-orang Yang benar * dan sumpah Yang kelima (hendaklah ia berkata): Bahawa laknat Allah akan menimpa dirinya jika ia dari orang-orang Yang dusta”

    SYARAT-SYARAT MUBAHALAH

    Melihat kepada asbab nuzul kepada ayat ini, ulama menetapkan syarat-syarat mubahalah adalah seperti berikut;

    Pertama, hendaklah dilakukan dalam keadaan Ikhlas kerana Allah. Ia tidak boleh dilakukan dengan tujuan hawa nafsu, sebaliknya hendaklah digunakan dengan tujuan mempertahankan kebenaran atau menzahirkan kebenaran.

    Kedua, hendaklah ia berlaku selepas dari pertikaian ilmu. Tanpa pertikaian terlebih dahulu, maka tidak seharusnya berlaku mubahalah. Dan mubahalah itu, hendaklah dalam perkara yang berlaku dalam perkara keilmuan.

    ReplyDelete
  2. hmmm...harap sie bertaubat sekiranya benar

    ReplyDelete
  3. "...SUMPAH INI DILAKUKAN OLEH MEREKA YANG TIDAK BERBUAT DOSA BESAR, TIDAK MINUM ARAK DAN TIDAK BERZINA ..."

    Maka kalau Anwar tidak melakukan zina itu, dan bila ditunjukkan (dituduh) oleh gambar / vidio tersebut sebagai si penzina ... bersumpahlah ... supaya terlepas dari tuduhan tersebut.

    Dia tak mahu bersumpah untuk membersihkan dirinya dari persepsi umum yang dia itu penzina ... (saya kata persepsi umum .. bukan tuduh) nyatalah dia tahu yang dirinya berdosa besar, berzina .... maka takut bersumpah

    Maka makin meneballah persepsi umum tentang perilakuan zinanya, menebal hingga sah, sahih di hati umum ....

    (Anon 1:47: Tiada siapa tuduh dia .... vidio dan lidah Anwar buat pengakuan akan kedosaannya sendiri. Hujjah tuan tidak releven dalam hal ini ... kerana ia bertitik tolak dari seolah-olah si anu / si polan tuduh dia)

    ReplyDelete
  4. Saya bersetuju dengan Tam Dalyell...kalo seorang dituduh melakukan sasuatu perkara yang tak elok...baik bagi org itu untuk membuktikan dia tidak melalukan perkara tersebut.

    Tak payah lah dok buat sendiwara dan ajak org2 lain bersekongkol dengannya...Malu guna rumah Allah buat kecoh. Dalam perkembangan sekarang...kita dah boleh menilai siapa yang betul. Lagipun setakat pergi satu pemimpin yang mempunyai sifat2 yang buruk akan datang yang lebih baik lagi. InsyaAllah.

    Dalam hal ini perkara ini melibatkan pemimpin dan bukannya org biasa...jadi sekiranya ada yang tak betul, perlulah dibetulkan kalo tidak akan buruk padah pada masa depan negara dan anak cucu kita.

    ReplyDelete
  5. Suara wong jovo.

    Bila hari2 terbaca, melihat gelagat anuar brahim dimedia cetak, letronik kita seolah2 terlupa suatu fenomena seperti gejala mat gian (bangkai bernyawa) yg saban harianya nak berhayal semata2 dan hidup dengan fantasi yg dikongsi pot gulungan yg sama, sedikit beza dgn anuar brahim (lalok) dengan fantasi politik hendak ke puterajaya.

    tidak salah jika perjuangan dilalui dgn betul dan tiada krisis moral.

    babi, anjing dan arak haram persamaanya sebagai juga bangkai bernyawa, bila seorang ahli parlimen hanya berkerja untuk dirinya sendiri yg saban hari kehulu hilir semata2 menyalahkan semua orang dan kerajaan yg bekerja untuk rakyaat.

    sia-sia dibumi yg subur ini terdapat seorang manusia berwajah anuar brahim, impianya hendak beristana diputerajaya walau apa cara pon yg semakin angkuh dan takabur dan mendapat dokongan ulamak songsang dan extrimis gila.

    ReplyDelete