SAHABAT SETIA SAJ

Tuesday, April 12, 2011

EEE..DENGKINYA PAS PADA SARAWAK !!! SIAP KENE HAMBAT LAGI !

Salam 1 Malaysia, 

Wak Siron duduk rehat bawak pokok manggis dengan membaca suratkhabar. SAJ pun tumpang la sekaki. Dalam sibuk membaca kempen Sarawak, SAJ terfikir mengenai sesuatu yang orang SARAWAK perlu tahu.

Semasa pembentangan BAJET 2011 yang lalu, rata-rata memuji dan berpuas hati dengan pembentangan bajet itu. Suara sumbang itu akan ada, tetapi secara keseluruhannya, ianya memenuhi keperluan rakyat sekaligus keperluan negara untuk memacu negara ke arah yang lebih mapan dan stabil. 

PAS HALAL FOR ALL,
ZINA/LIWAT FOR ALL
Kemudian kan, ada suara sumbang orang PAS yang tidak berpuas hati dengan mengatakan, TIADA PERUNTUKKAN UNTUK NEGERI KELANTAN. INI ADALAH KERANA, YB PAS MERASAKAN PM HANYA BERI PERUNTUKKAN KEPADA SABAH DAN SARAWAK SAHAJA. 

Ha.... dah jelas, PAS tidak suka kepada sifat murah hati PM kepada Sarawak dan Sabah. Mereka CEMBURU dengan keuntungan dan kelebihan yang akan diperolehi rakyat Sarawak. Bayangkan, PM highlight Sarawak dan Sabah untuk diberikan peruntukkan yang lebih untuk memajukan semenanjung Sabah dan Sarawak.

Haish, kalau PAS dah marah tentang bajet yg Sarawak dapat, pulak tu, ada hati nak tawan Sarawak. Sebab ape ??? Bukan sebab nak beri khidmat pada rakyat, tapi kuasa dan nak kan bajet yang PM dah beri tu. Hahahaah..... PAS masuk Sarawak hanya nak kuasa dan duit yang akan orang Sarawak dapat !!! Itu helah mereka !!!

Rakyat Sarawak, sedarilah, BN tidak pernah ketepikan semenanjung Barat kerana kita adalah 1 Malaysia tetapi INGATLAH, PEMBANGKANG TIDAK SUKA DENGAN SEMENANJUNG SARAWAK. JIKA SUKA, MEREKA TIDAK HIRAU AKAN BAJET YANG RAKYAT SARAWAK DAN SABAH AKAN PEROLEHI. AWAS RAKYAT SARAWAK, PEMBANGKANG CUBA MERAMPAS KEBAHAGIAN DAN KEHARMONIAN SARAWAK. 


UNDILAH BN DEMI KELANGSUNGAN HIDUP YANG HARMONI.

SISIPAN BAJET SARAWAK YANG SEMPAT SAJ DAPATKAN :

Kerajaan menyediakan RM6.9 bilion untuk pelaksanaan kemudahan asas seperti bekalan air, elektrik dan jalan luar bandar terutama di Sabah dan Sarawak.

“Wawasan para pemimpin BN dalam membangunkan negara sebagai sebuah negara maju dan berpendapatan tinggi akan difahami rakyat di Sarawak,” katanya.

Dalam pada itu, beliau menyeru ahli-ahli Pemuda PBB agar merebut peluang menerusi peruntukan RM93 juta khusus untuk Koridor Tenaga Diperbaharui Sarawak (SCORE).

“Projek-projek seperti pembinaan lapangan terbang, telekomunikasi dan jalan raya akan menambah kerancakan ekonomi. Pemuda di wilayah tengah wajar memanfaatkan peluang ini,” katanya.

Pembangunan Zon Akuakultur Bersepadu di Pitas, Sungai Telaga dan Sungai Padas di Sabah serta di Batang Ai dan Tanjung Manis di Sarawak dengan peruntukan RM252 juta.

No comments:

Post a Comment