SAHABAT SETIA SAJ

Thursday, April 7, 2011

SARAWAK: PAS SEPERTI KERA ?

Salam 1 Malaysia, 
"TAK LARAT NAK DENGAR" 


Ibarat kera dapat bunga : Suka bukan kepalang walaupun benda yang didapatnya itu sesuatu yang tak dapat digunakan pun.

Ini mungkin tepat sekali mengena PAS. Waduh waduh.... Hanya dapat 5 kerusi di Sarawak, melolong sana sini, PAS diterima Sarawak. Al maklum lah, PAS baru nak kenal Sarawak, sebelum ni jangan harap la... 

Itu pun, DAP dan PKR kasi 5 kerusi jer, tak boleh lebih sebab PAS tiada apa untung pun di Sarawak... Sekadar satu media menghalalkan cara dan membantu DAP dan PKR terus melakukan kesalahan kerana akan dibela demi PARTI DUNIAWI. Itulah PAS, wadah PEMBELA KOMUNIS DAN KEMUNGKARAN.

Rakyat Sarawak, SAJ mahu ajak berfikir sejenak. Apakah yang PAS dapat lakukan kepada rakyat sarawak SEDANGKAN sebelum ini, PAS tidak jejak di Sarawak ! Adakah PAS dapat memahami rakyat Sarawak yang sebenarnya ???? 
Adakah PAS dapat membela nasib rakyat Sarawak sedangkan nasib rakyat Kelantan pun masih banyak tidak dibela??? 
Adakah PAS mempunyai dana yang mencukupi hanya hasil daripada TABUNG BULUH untuk rakyat ??? 

 SAJ fikir, PAS tidak tahu kehidupan rakyat Sarawak kerana PAS hanya tahu di kawasan semenanjung sahaja. Adakah kita mahu memberi risiko kepada orang baru yang KONONnya mahu membela rakyat tetapi datang ke negeri Sarawak adalah kerana kuasa ??? Jawapannya, kita TOLAK orang yang mencanang kebahagiaan fatamorgana kerana berpura2 tahu keadaan hidup orang Sarawak. PAS tidak mampu bangunkan infrastruktur dan akan mengharapkan dana DAP. Dana DAP yang beri duit imbuhan kepada guru PASTI walaupun kerajaan juga ada memberikan sumbangan. Ada dana PAS yang diberikan kepada setiap guru sekolah cina??? PAS tak mampu seperti DAP dan akhirnya, kawasan PAS itu akan dimiliki DAP !!!! 

Justeru, katanya rakyat Sarawak mesti memberi isyarat kepada kerajaan yang telah puluhan tahun memerintah tetapi terus dihimpit kemiskinan dan kekurangan kemudahan infrastruktur.
Beliau yang juga ahli Parlimen Marang menambah, Sarawak kaya dengan hasil bumi kerana tanahnya sangat luas namun tidak dibangunkan dengan adil
(harakahdaily)
Kemudahan sudah lama dibina kerajaan untuk rakyat Sarawak. Kemudian, PAS mudah sahaja menolak pembangunan yang dibawa kerajaan hingga ada pusat GIAT MARA disana. Itu semua untuk melatih anak2 sarawak untuk kompeten kepada pasaran kerja. Itu bukan kemudahan ker??? Sudah la PAS.

Bila PAS nyatakan sumber Sarawak dan tanah yang luas dan tidak dibangun dengan adil, ini adalah satu peluang kepada DAP untuk mengaut hasil sumber Sarawak. Maklumlah, KOMUNIS pantang nampak tanah yang terbiar, maka akan digunakan DAP untuk kroninya nanti. PERCAYALAH. Dalam PAS ke, DAP ke, PKR ke, ada kroni juga ntk mereka. Kalau tak ada kroni, masakan jawatan PRESIDEN PKR adalah isteri Anwar sendiri. Hahahaha...

Awas Rakyat Sarawak, apabila PAS nampak banyak tanah tidak diusaha dengan adil, mereka konon nak usaha secara adil pula iaitu dengan konsep SAMARATA SAMARASA yang dibawa PR. Tanah yang luas itu, akan dibina untuk membawa undi mereka ke Sarawak pula nanti. Itulah secara tersiratnya yang tersampai oleh PAS yang hanya 5 kerusi, tapi kecoh macam PAS yang akan dapat pegang kuasa nanti.

DAP SUKA PAS KERANA INI

PAS, oleh kerana korang PR, maka, DAP dan PKR bagi la 5 kerusi, kalau tak, jangan harap la. Itu semua kerana kesian dan kerana satu FUCKATAN.

Orang PAS ke sarawak hanya mencari kesalahan, tapi tidak menghargai apa yang telah rakyat Sarawak perolehi. Itulah PAS. Di kawasan PAS bertanding, contohnya di Sadong Jaya, kemudahan apa yang kurang sangat tu ? Tengok info ini, yang di ambil dari SADONG JAYA
Fakta Daerah Kecil Sadong Jaya
Kedudukan15 km dari Daerah Asajaya, 75 km dari dari Kuching,
25 km dari Samarahan (menggunakan perkhidmatan Feri)
KeistimewaanSadong Jaya terkenal dengan hasil pertanian seperti
kelapa, nanas, limau dan sebagainya.
KomposisiPenduduk Melayu (9,363), Cina (898), Iban (725), Lain-Lain (586)
Pekerjaan UtamaNelayan (15%), Petani (40%), kerajaan (15%), swasta (25%), Lain-Lain (5%)
Kemudahan AsasBekalan Air, Elektrik, Telefon, Sekolah Rendah (8), Sekolah Jenis Kebangsaan (8), Sekolah Menengah (1), Pesantren, Masjid (10), Surau (17), Gereja (1), Tokong (3), Klinik Kesihatan (3), Dermaga (1)
Perhubungan UtamaPerjalanan darat (Bas, Van Sewa dan Kenderaan Sendiri)
Agensi KerajaanKEMAS, Jabatan Perikanan, Jabatan Kesihatan, Polis, RELA, Majlis Daerah, Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK), Persatuan Nelayan Kawasan (PNK), Pusat Giat MARA dan FELCRA

Fikirkan....


No comments:

Post a Comment