SAHABAT SETIA SAJ

Wednesday, April 27, 2011

MAKANAN RUJI PEMBANGKANG = FITNAH HALALAN TOYYIBAN

Salam 1 Malaysia, 




Pelik sungguh SAJ kepada politik di Malaysia ini. Pelik sebab perkara yang patut dilakukan bersama demi negara, tak nak pulak, tapi perkara yang nak dilakukan untuk memusnahkan negara yang disuka-suka kan... Hairan...hairan....


Harakah membuat coretan mengenai konsep atau gagasan 1 Malaysia yang dikatakan gagal. Gagal nya dimana tu ?? Adakah gagal kerana BN tidak dapat mendapatkan undi cina ? Adakah gagal kerana pihak utusan mengatakan 1 bumi 1 Melayu ??? 


Adakah gagal kerana puak pembangkang saban hari dan saban minit melihat adanya pertumpahan darah kerana pergaduhan sesama kaum ??? Adakah gagal kerana di Malaysia ini hanya satu kaum sahaja yang berjaya, yang lain semua kecundang dan merempat ??? Adakah itu tandanya kegagalan ???? MANA BUKTINYA ????


Semua itu hanyalah retorik dan perang psikologi murahan daripada pihak pembangkang. Sedangkan, gagasan 1 Malaysia, yang menghimpunkan keharmonian masyarakat berbilang kaum di Malaysia ini diterima orang ramai. Malah, meningkat dari segi peratusannya.




Peratusan penerimaan terhadap 1 Malaysia meningkat kepada 84 % !!!!  Mana kan tidak, 1 Malaysia ada dimana2 sahaja. Lihatlah jiran, rakan, masyarakat lain...yang boleh jalan di laluan yang sama, makan di tempat yang sama, berhibur dan beriadah di kawasan yang sama, bekerja di tempat kerja yang sama, belajar bersama, dan macam2 lagi. Adakah 1 Malaysia ini gagal ??? TIDAK SAMA SEKALI.


Kita sendiri dapat merasai, dan melihat dengan mata kasar sendiri, betapa kita saling memerlukan antara semua kaum. Dan kita sendiri dapat melihat, adanya perkahwinan campur antara kaum yang jelas menunjukkan, kita, semua kaum di Malaysia hidup dalam harmoni bersama. 


SIAPAKAN DAJJAL YANG MEROSAKKAN IKATAN MURNI ANTARA KAUM INI ??? PARTI PEMBANGKANG !!!!! KERANA MEREKA INGIN MERANAPKAN GAGASAN 1 MALAYSIA SEKALIGUS INGIN MERANAPKAN KERAJAAN YANG SEDIA ADA MEMACU KEHARMONIAN DAN KEMAJUAN NEGARA.


SEDARLAH WAHAI RAKYAT, PEMIMPIN YANG BAIK ADALAH PEMIMPIN YANG TAHU MENGENAI RAKYAT DAN MENJAGA KEHARMONIAN RAKYAT. BUKAN NYA PEMIMPIN YANG MEROSAKKAN KEHARMONIAN YANG KITA KECAPI INI SEMATA-MATA UNTUK KEPENTINGAN PERIBADI.


AKU BURUKKAN MALAYSIA,
AKU YANG JADI BERUK


LIHATLAH ANWAR, SEORANG PEMIMPIN PEMBELOT !!! SANGGUP MENJUAL NAMA BAIK MALAYSIA DENGAN MEMBURUKKAN MALAYSIA DI LUAR NEGARA. ITU KAH PEMIMPIN YANG BAIK UNTUK RAKYAT ??? KITA TOLAK !!!


WA MAU CINA TOLAK MELAYU.
SENANG WA NAK PERINTAH.


LIHATLAH GUAN ENG, PEMIMPIN YANG MENYEMARAKKAN PERPECAHAN KAUM ANTARA MELAYU DAN CINA. DAP SELALU MENYALAHKAN UMNO, TETAPI TIDAK MENCELA MCA YANG SEBANGSA DENGANNYA. INI JELAS MENUNJUKKAN, DAP SENGAJA MENYALAKAN API PERKAUMAN KEPADA CINA UNTUK MEMBENCI MELAYU DAN MENYATUKAN BANGSA MEREKA. MEREKA LAH MEMECAHKAN PERPADUAN ANTARA KAUM NEGARA INI.


Apakah ini, kita, sebagai rakyat mahukan ??? KITA TOLAK KERANA MEREKALAH PEMUSNAH KEHARMONIAN 1 MALAYSIA KITA INI.


jadi, kepada parti pembangkang, hentikanlah perang psikologi tidak bermaruah itu untuk mendapatkan kepercayaan rakyat. rakyat semakin matang. Walaupun terdapat bebanan kepada rakyat, namun, nilai kehidupan yang harmoni lebih penting kerana negara yang stabil, ekonominya akan stabil.


apa guna,ada barang yang turun harga tetapi setiap hari, keharmonian tidak terjamin dan asyik bergaduh ??? harmonikan hidup? tenteram kah? TIDAKKKK. kerana itu, LEBIH BAIK HIDUP HARMONI DAN TENANG KERANA KERAJAAN DAN DS NAJIB MEMBERIKAN 70% KEPUASAN HIDUP AMAN DI MALAYSIA, CUMA HANYA 30% SAHAJA ADALAH BUTIR-BUTIR KACA. 


RAKYAT BERKUASA MENJAGA KEAMANAN INI.
KEKALKAN KEAMANAN INI


TAKKAN KERANA NILA SETITIK, ROSAK SUSU SEBELANGA. TAKKAN DALAM SETANDAN PISANG, SEMUANYA BUSUK. BUANG SEDIKIT BUSUK, AMBILLAH YANG ELOKNYA IAITU LEBIH BANYAK BERBANDING YANG TAK ELOK..


KITA TOLAK PEMBANGKANG YANG KEJAM DAN ZALIM TERHADAP RAKYAT !!!

No comments:

Post a Comment