SAHABAT SETIA SAJ

Wednesday, January 26, 2011

GUAN ENG DI AJAR MENIPU OLEH PAS !!!

Salam 1 Malaysia...


Wa sudah mengong sebab tipu rakyat ooo....
juling mata waaa.... 


Benar lah, Nik Aziz sudah banyak tarbiyahkan kafir laknatullah dalam PR. Tarbiyahkan agar mereka DIHALALKAN guna ayat Quran dalam ceramah politik, boleh bersenam robik dalam kawasan masjid campur laki perempuan dan bermuzik, bersembahyang di depan bangunan DAP walaupun masjid dan surau punya la banyak.... dan terbaru, hasil tarbiyah itu, PAS luluskan 44 lesen arak di kelantan sedangkan, di kelantan itu ramai penduduk MELAYU.


Pas oh Pas... memang la kau ni melePAS. Apa kejadah sampai banyak lesen arak diluluskan di negeri majoriti MELAYU. Tak fikir ker, tentang masa depan anak melayu ??? DAP Laknatullah tu tahu, ISLAM haram minum arak. Arak ni minuman syaitan !!! Arak ni boleh musnahkan minda dan akal orang Islam !!! Arak ni boleh jadi darah daging !!! Boleh cuci ker darah daging tu ??? Arak ini punca segala kejahatan selanjutnya. Bagus betul tarbiyah NIK AZIZ hingga ditarbiyahkan oleh DAP.


Tarbiyah yang berkesan sedang dilakukan di Tenang adalah, Guan Eng MENIPU mengatakan hanya PR menjaga rakyat. Ini petikannya :


 Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, hanya Pakatan Rakyat sahaja yang benar-benar menolong dan menjaga kepentingan rakyat.
“Pakatan Rakyat nak tolong dan jaga semua rakyat kerana Pakatan Rakyat berjiwa rakyat.
“Kita (dalam Pakatan Rakyat) Melayu boleh tolong Cina, Cina boleh tolong India, India boleh tolong Melayu, bukan Melayu tolong Melayu, Cina tolong Cina dan India tolong India,” ujarnya pada Majlis Mesra Rakyat di pekan ini, petang tadi.
Ini, katanya berbeza dengan BN dan parti komponennya seperti Umno, MCA dan MIC yang tidak membela kaum masing-masing.
Beliau yang juga Setiausaha Agung DAP menambah, Umno sendiri terbukti gagal membela dan menjaga kepentingan kaum Melayu.
Menurutnya, begitu juga dengan MCA dan MIC yang tidak menolong bangsa sendiri sebaliknya mengutamakan pemimpin masing-masing."

Apa ke baghal la Guan Eng ni. Baghal tahap gaban !!! MENIPU tak hengat NIK AZIZ !! Hahahah.... Bila masa pulak la UMNO, MIC dan MCA ni gagal bela rakyat atau bangsa sendiri ??? Kah kah kah....
Jabatan Kebajikan Masyarakat ada untuk membela semua kaum. Yang susah, yang OKU, yang sakit, yang tidak cukup kewangan, semua dibantu untuk mereka meneruskan kelangsungan hidup. Kesemua bangsa dalam Malaysia tersenarai dan layak menerima !!! Saban tahun ada peruntukkan diberikan kepada rakyat !!! Ini bukti jelas, Kerajaan prihatin kepada semua bangsa sebagai rakyat Malaysia.
Berikut adalah statistik bantuan diberikan mengikut etnik oleh JKM. Ini sudah jelas, semua bangsa menerima bantuan.


BIL KES DAN JUMLAH BANTUAN PENERIMAAN
SKIM BANTUAN KEBAJIKAN
MENGIKUT ETNIK TAHUN 2006-2008

Ini hanya 1 kes yang dilampirkan sedangkan ada banyak lagi kes seperti anak angkat, bantuan sakit terlantar, bantuan OKU, kanak-kanak, orang tua dan banyak lagi. Adakah ini tidak memberikan apa-apa manfaat kepada bangsa ataupun rakyat ??? Ternyata, Guan Eng buta terhadap jasa kerajaan kepada anak bangsa Malaysia. Guan Eng sebenarnya tidak dapat menepis jasa kerajaan sehingga menipu MEMBABI BUTA kepada pengundi TENANG.

Juga, sekiranya kes melibatkan Ah Long, simbah cat merah, hilang dan sebagainya, sayap BN juga yang membantu rakyat. Seperti kes  remaja Iban berasal Sarawak, Steffanie Liana anak Langka yang dibawa lari ke Lombok. Biro Aduan Komuniti Pemuda Umno ketika itu berusaha membawa pulang remaja terbabit yang tertakluk kepada imigresen di Indonesia. Lihat, adakah ini usaha yang tidak menjaga bangsa dan rakyat ???? Adakah UMNO hanya tolong MELAYU ??? TIDAKKK.. kerana UMNO ker, MCA ker, MIC ker, tolong menolong untuk berjasa kepada rakyat !!!

Juga kes Ah Long yang dilaporkan kepada Biro Aduan Awam MCA Johor Bahru. Bayangkan, isu yang melibatkan nyawa anak bangsa ini, dipertahankan oleh MCA kepada bangsanya sendiri. Adakah MCA gagal menjaga bangsa mereka ??? Tidak gagal malah berjaya menjadi rujukan bangsa Cina yang mempunyai masalah seperti ini. Di manakah bukti Guan Eng mengatakan UMNO, MIC dan MCA tidak menjaga bangsa mereka ??? Ini ternyata salah dan Guan Eng TELAH MENIPU PADA PERKARA YANG TIDAK BETUL !!!

UMNO gagal bela kaum Melayu ?? hak hak hak !!!Kamu itu bukan Melayu la Guan Eng, mana kamu nak tahu. Kamu sebenarnya nak hak Melayu kan ??? Pooorahhh !!! Kalau gagal, buktikan lah ?? Dari dulu lagi, UMNO membela orang  melayu dan juga bangsa lain. Kalau tengok kepada BAJET yang dibentangkan, semua bangsa dapat merasa. Tiada yang ketinggalan. Ini baru adil.  hahahah.... Guan Eng tak ada modal nak pancing undi Tenang.

Cakap menipu apa pun la Guan Eng ooooiiii, pengundi Tenang tak buta dan tahu , mereka lagi terbela dengan BN yang dari dulu memberi kesenangan kepada rakyat terutama dari sudut emosi. PR banyak menyusahkan hati rakyat dengan segala bentuk perkara ingin dibangkang. Tak ke bodoh dan baghal nama nya tu ??? Konsep 1 Malaysia pun tak nak pakai sedangkan itu negara jugak. Itulah PR, hanya pikir hal politik dan pemimpin mereka jerrr.... Hal rakyat hanya untuk undi semata-mata !!!

Awas PR, undi kami untuk BN yang lebih menjamin masa depan generasi akan datang daripada PR yang hanya fokus kepada mengaut hasil kerajaan untuk diri sendiri dan kroni. Hahaha... korg tunggu masa jer kan nak kaut habis duit kerajaan. Jangan harap lah  !!!!!



1 comment:

  1. SEMEMANGNYA SETIAP KALI GUAN ENG ATAU KIT SIANG BERSUARA, MAKA YANG TERHAMBUR DI MULUT BUSUK MEREKA ADALAH UMNO JAHAT! UMNO PERASUAH! UMNO TAK GUNA! UMNO! UMNO! UMNO! INI SEMUA TUJUAN UNTUK MENAIKKAN KEBENCIAN MELAYU TERHADAP UMNO! TAPI JARANG SEKALI MENDENGAR CACIAN BEGINI PADA MCA ATAU MIC! MENGAPA? KITA BOLEH FIKIR SENDIRI JAWAPANNYA!

    ReplyDelete