SAHABAT SETIA SAJ

Friday, January 14, 2011

PAKATAN RAKYAT DESAK PEMBORONG SOROK MINYAK ?

Salam 1 Malaysia...


Harga petrol naik pun, kene beli jugak...
Untung ada jer.. Untuk rakyat jugak kemudian nti.

Harga getah naik, PR senyap jer.
Ooo. PR hanya peka rakyat berada jer.
 Orang kampung ni, PR tak kisah. BN je kisah.

Pakatan Rakyat kononnya telah mengembalikan keyakinan rakyat kepada mereka apabila PR kerap mendedahkan isu BN yang tidak bertanggungjawab ke atas rakyat. Sebagai contoh yang kerap didengar rakyat adalah, berkaitan HARGA PETROL NAIK. TETAPI, yang tidak mendapat isu PR untuk menyalahkan BN adalah tentang HARGA GETAH NAIK. Heheheh... berat sebelah la PR ni. Nampak sangat itu agenda BURUK mereka.


Terbaru berkaitan desas desus harga minyak masak pula akan naik kerana permintaan tinggi sekarang ini ditambah pula bekalan yang berkurangan. Senang cakap la kan, ada pemborong yang sengaja menyorokkan minyak masak dengan harapan agar, mereka dapat menjualnya dengan harga tinggi apabila bekalan berkurangan nanti. 


Minyak masak habis di kaunter, tapi ada yang sorok di belakang
Di Kelantan, didapati ada peniaga menyorokkan bekalan minyak masak dalam satu telaga di belakang premisnya. Ianya dibuat bertujuan untuk menjualnya pada harga tinggi nanti. Di Kedah juga, KPDNKK telah mendapati, terdapat 6 syarikat yang didapati melakukan penyelewengan minyak masak.  Juga, di Kajang Selangor, 2 premis didapati melakukan kerja-kerja menyorok minyak masak. berkotak-kotak minyak masak disimpan. Pergh.... Ibarat muzium minyak la pulak erk. 


Dalam masa yang terdekat sahaja, negeri -negeri ini telah diserbu dan didapati banyak yang melakukan penyelewengan minyak masak. Mungkinkah sindiket untuk menyorok minyak ini dilakukan kerajaan negeri PR untuk membebankan BN mengatasi nya ??? PR sengaja mewujudkan hal ini supaya rakyat akan marah kepada BN kerana menaikkan harga minyak masak. PR sengaja membuat onar kepada negara agar BN dibenci rakyat. Ini semua adalah taktik untuk menjatuhkan BN secara diam-diam. 




NAMUN, atas inisiatif dan kerja keras KPDNKK dan lain-lain, kerja kotor seumpama ini berjaya diberkas dan sekaligus, membuktikkan kepada rakyat, kerajaan berusaha sedaya upaya menangani isu harga minyak masak naik ini. 




Menurut Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, bekalan minyak masak dijangka pulih sepenuhnya sebelum perayaan Tahun Baru Cina memandangkan tambahan 14,000 tan metrik yang dikeluarkan untuk dibungkus.


Membongkar premis yang menyusahkan rakyat.
Rakyat sekalian, sila lihat, adakah apa yang dilakukan KPDNKK ini membebankan rakyat ??? Mereka berusaha untuk meringankan beban rakyat, bekerja siang malam untuk mencari pemborong yang kurang ajar meyorokkan minyak masak. Mereka bekerja kerana negara dan rakyat lain. Adakah kita mudah melemparkan salah kepada kerajaan yang menaikkan harga sedangkan, PERMASALAHAN ini timbul kerana RAKYAT sendiri ???? 


Oleh itu, fikir dahulu sebelum menuduh kerajaan membebankan rakyat. Rakyat sentiasa didahulukan. Kepimpinan DS Najib mengatasi masalah dan kemelut rakyat, disambut dengan penuh dedikasi oleh anak-anak buahnya. Tahniah kepada kerajaan yang tidak jemu berkhidmat untuk kemudahan rakyat.



No comments:

Post a Comment