SAHABAT SETIA SAJ

Wednesday, December 8, 2010

NIK AZIZ BUTA AGAMA RUPANYA...

Salam 1 Malaysia...


Kelantan sebuah negeri Islam atau dengan lebih tepat,serambi Mekah. Seronok ke Kelantan kerana Kelantan adalah salah satu destinasi pelancongan negara yang diuar-uarkan kerajaan pusat mengenai Cuti-Cuti 1 Malaysia...


Terbaru, Nik Aziz ingin menaiktaraf negeri itu terutama dalam aspek kebersihan kerana menurut beliau, kebersihan itu penting dalam Islam.


Kenyataan ini dipetik dari sumber terkini Sinar Harian : klik sini --- KELANTAN BERSIH


Syabas kepada Nik Aziz kerana setelah 20 tahun memerintah Kelantan, baru wujud kesedaran mengenai kebersihan, walhal , hal kebersihan ini telah lama wujud dalam Islam.


Tak sangka, TGNA ni baru tahu tentang kebersihan rupanya.... Kasihan.... Banyak fatwa yang dikeluarkan sebagai contoh semua manusia itu bersaudara (klik sini) NIK AZIZ KELUAR FATWA,tapi hal kebersihan ni,  dah sampai ke tua masih tak tahu lagi...




PAPAN TANDA JE BERSIH, KELANTAN NYA KOTOR


Aku datang ke Kelantan, ternampak la singboard tulis " KOTA BHARU BERSIH 2010 ". Singboard nya merata-rata untuk bagitahu, KB atau Kelantan bersih... TAPI, sampah jugak merata-rata kat Kelantan nak bagitahu, KELANTAN KOTOR,. dan inilah imej Islam daripada air tangan Nik Aziz...




SAMPAH SARAP - DARIPADA DI KB, HINGGALAH KE MACHANG.
SAMPAH SARAP MERATA-RATA.


Tahun 2010 pun nk menutup tirai, baru nk kejar ntk Membersihkan Kelantan untuk tujuan imej Islam...


Dalam hal ini, nampak sangat, kerajaan negeri tak mampu nk jana pendapatan negeri untuk menaiktaraf kebersihan dan kini, setelah bersekongkol dengan DAP, baru la ada modal agaknya nak menaiktaraf kebersihan. 


Imej Islam yang teruk daripada Kelantan kerana : KOTOR, TAK ADA DUIT PENDAPATAN NEGERI, TAK RETI TADBIR KELANTAN. 


Kerajaan Kelantan kerap menyalahkan Kerajaan Pusat kerana pelbagai perkara, tetapi akhirnya, terkena diri sendiri. Ketua Dewan Pemuda Pusat Pas pun, hanya tahu menyalahkan kerajaan pusat kononnya kerajaan pusat tidak tahu untuk mengawal bajet negara, tetapi, KERAJAAN PAS yg TERBESAR, iaitu di Kelantan sendiri, bajet negeri tak lepas untuk menampung kemiskinan rakyatnya.


Oleh yang demikian, menuding salah kepada orang tanpa membaiki diri sendiri, bukan lah cermin dan akhlaq yang baik untuk orang Islam.


Tuduhan demi tuduhan PAS kepada kerajaan PUSAT tidak langsung mematahkan semangat juang DS NAJIB dan jenteranya untuk membela rakyat dan ini ternyata dengan kehebatan BAJET 2011 yang ternyata buatkan pihak pembangkang terduduk terjelepok tak bermaya.


Fikirlah dengan akal, bukan dengan emosi.

2 comments:

  1. Memang benar...
    Nik Aziz ni sebenarnya bukan faham Islam.

    Dia hanya hafal ayat2 quran dan hadis dan ke hulu kehilir berceramah politik.

    Dia gagal menunjukkan bukti bahawa dia memahami dan beramal dengan ajaran Islam.

    Sebab itu sudah 20 tahun dia menipu rakyat Kelantan dengan air liur yang bersemburan dengan ayat2 quran dan hadis sebagai penghias ucapannya.

    Mari kita doakan agar pintu hati rakyat Kelantan yang tak berdosa itu terbuka untuk memahami Islam yang sebenar dan keluar dari kejumudan Islam Politik yang ditarbiyaah oleh PAS.

    ReplyDelete
  2. kerana itu, Nik Aziz ni bukan taraf ulama. ulama takkan tengok politik sahaja. tapi ternyata, NIk Aziz Islam pada politik shja.

    dan saya tak ragu untuk berbantah dengan dia, kerana dia bukan tok guru. tok guru takkan ada pangai pelik cmni.

    ReplyDelete