SAHABAT SETIA SAJ

Tuesday, December 14, 2010

KHALID NAFIKAN HAK MELAYU

Salam 1 Malaysia,


Khalid Ibrahim telah meminggirkan orang Melayu di Selangor. Mana tidaknya, BAJET IKS DI NEGERI SELANGOR HANYALAH 2 JUTA SAHAJA !!!


Sumber : IKS - 2 juta di Selangor




ORANG MELAYU CUKUP BAJET BAWAH INI JER.
ORANG MELAYU TAK BOLEH PEGANG DUIT BANYAK-BANYAK


Kita sendiri sedia maklum, Industri Kecil Sederhana (IKS) ini adalah satu perusahaan kecil perkilangan yang biasanya dipelopori oleh mereka yang berpendapatan sederhana ke bawah. IKS ini disokong penuh oleh kerajaan dan kerajaan menyediakan pelbagai kemudahan untuk memulakan IKS ini seperti Pinjaman, Latihan dan Intensif dan lain - lain. Untuk ketahui lebih lanjut, sila ke sini : INDUSTRI KECIL DAN SEDERHANA.


IKS ini dapat membantu mereka untuk meningkatkan kos sara hidup mereka dan terbukti, ianya dapat menjana pendapatan berlipat kali ganda kepada pengusaha. Ada juga yang telah berjaya memasarkan produk mereka hingga ke luar negara dan mendapat sambutan yang sangat menggalakkan.


Perdana Menteri, DS Najib menyokong penuh inisiatif pengusaha untuk menceburkan diri dalam perusahaan IKS ini dan kerajaan sentiasa berusaha untuk memasarkan produk mereka di dalam dan luar negara.


Bayangkan, IKS ini mampu jana pendapatan melebihi billion ringgit. Ini satu kebanggaan kepada orang Melayu atau bumiputera yang majoritinya mempelopori IKS ini. 


Dalam Islam pun, kita digalakkan untuk berniaga kerana 9 daripada 10 adalah punca rezeki yang dapat dimanfaatkan semua.


AKAN TETAPI, MB Selangor telah menafikan hak mereka yang berniaga ini untuk memajukan diri mereka dan perusahaan mereka apabila, BAJET SELANGOR hanya memperuntukkan 2 juta sahaja dalam IKS. Tidakkah ini menunjukkan, PENGUSAHA MELAYU DINAFIKAN HAK MEREKA UNTUK MENCARI REZEKI MENAMPUNG KOS SARA HIDUP ????


PRODUK IKS DIPASARKAN DALAM NEGARA
 OLEH KERAJAAN PUSAT


Kerajaan mencari inisiatif untuk membantu orang Melayu menceburkan diri dalam perniagaan dan ekonomi, tetapi, KERAJAAN SELANGOR telah menghadkan keupayaan mereka untuk berjaya.


Ini satu bukti yang jelas bahawa, PAKATAN RAKYAT TIDAK MENGUTAMAKAN RAKYAT DAN LEBIH TEPAT ORANG MELAYU SEBAGAI MAJORITI DI MALAYSIA INI.


Boleh di congak, Kerajaan memperuntukkan IKS sebagai tapak untuk berniaga dan memperolehi keuntungan yang berlipat kali ganda, tetapi, SELANGOR mencantas peluang itu dengan bajet 2 JUTA !!!!!


Lebih baik duit untuk membina 2 pondok rehat yang bernilai RM110k itu diberikan kepada IKS untuk menjana pendapatan rakyat !!!


Rakyat Selangor telah dipergulakan oleh PR. Rakyat Selangor digebang mengenai keburukan kerajaan Malaysia, akan tetapi, keburukan kerajaan negeri sendiri, TELAH MENGHANCURKAN HARAPAN RAKYAT.


Lihatlah, kerajaan BN tidak lupa kepada slogan RAKYAT DIDAHULUKAN kerana memberi peluang IKS memasarkan produk mereka dan baru-baru ini di MAHA Serdang. Tetapi, kerajaan Selangor menidakkan keupayaan rakyat untuk berjaya. Kerajaan Selangor ibarat sengaja meletakkan Melayu sebagai bangsa yang paling rendah pendapatannya. 


Sedangkan Kerajaan BN dibawah pimpinan DS NAJIB melayan sama adil kepada semua kaum kerana itu, slogan 1 MALAYSIA mendapat sambutan yang sangat menggalakkan dan diterima di setiap lapisan masyarakat.

2 comments:

  1. MB Selangor memang tidak percaya dengan IKS. Dia hanya main dengan korporat. Faekah boleh confirmkan perkara ini... Contohnya, Bangunan-bangunan PKNS yang menempat usahawan Melayu pun sudah dijualnya. Bukan buat lagi banyak tapi jual!!!

    ReplyDelete
  2. kasihan melayu di malaysia. bagai melukut di tepi gantang. ada hak istimewa, tapi sorang demi sorang pengkhianat bangsa dan negara meminggirkan orang melayu. Melayu PR memang tak sedar dah jadi balaci PR

    ReplyDelete