SAHABAT SETIA SAJ

Monday, December 13, 2010

HARAKAH/PAS TOLAK ISLAM

SALAM 1 MALAYSIA, ISLAM TETAP DIMARTABATKAN


Terpangggil aku nak masukkan hal ini dalam entrI aku. Sakit hati dan Panaaasssss jer dgn Harakah a.k.a PAS yang terlalu taksub pada parti dan fahaman Islam sempit mereka.


PAS INGIN KUASA, BUKAN DASAR ISLAM.
SEKADAR RETORIK SAJA.


Islam itu syumul, bukan macam Islam PAS yang lebih utamakan parti daripada perjuangan ISLAM.


Baca di sini : UMNO tak layak bincang kepimpinan Islam


Pada pandangan aku lah yang masih lagi merangkak pada daki-daki dunia ini, apabila ingin memperjuangkan ISLAM, perlulah dilakukan bersama dan bermuafakat. Bukan nya mengherdik dan menghina orang lain yang ingin lakukan kebaikan.


Benar, UMNO tolak hudud. Tetapi penolakan itu berasas kerana, ingin hukuman hudud itu diperhalusi dengan sebaik mungkin agar orang bukan islam memahami dan menerima dengan senang. Bukan dalam keadaan terkejut hingga menimbulkan kekecohan. Hukuman hudud ini bukan boleh dibuat main dan perlu dilakukan dengan cara yang sangat betul.


Dalam soal ini, boleh dilihat, PAS yang menolak untuk meningkatkan konsep ISLAM dalam negara ini. Dek kerana orang BN yang bercakap mengenai hal ini, PAS dengan mudah menolak bulat-bulat perkara ini. Mengapa PAS tidak mahu memikirkan hal ini kerana Allah ??? PAS hanya memikirkan kerana parti, bukan kerana Allah S.W.T.


Dapat dilihat, dimanakah masa depan kita sebagai rakyat. Adakah kita ingin berada di tangan orang yang merasakan mereka itu mulia daripada orang lain hingga kebajikan dilupakan, ataupun, kita mahu di tangan orang yang bersifat rendah diri tetapi tidak lupa untuk mengutamakan yang perlu iaitu agama dan rakyat.


Ada akal fikirkan. Dalam soal agama, tiada fatwa berdasarkan parti politik melainkan ciptaan sendiri. 



3 comments:

  1. Saya masih mengharapkan perjuangan PAS seperti dahulu, perjuangan yang jelas untuk diperjuangkan...tetapi kini setelah Nik Aziz menjadi penentu, dasar perjuangan PAS telah tersasar jauh....! juga jauh dihati saya.
    Berdirilah PAS dengan bermaruah tanpa PKR dan DAP terutamanya, kembalilah pada perjuangan asal semoga kita rakyat Malaysia dapat
    keberkatan daripada perjuangan PAS.
    Kembalilah kepada perjuangan asal..!

    ReplyDelete
  2. perjuan pas kini semakin karut.kami d kelantan pun dah muak.
    mohon suara anak jawa untuk link kan blog kawe pada list demo,k..
    tq.

    Mj

    http://suaratimur.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. kini ramai yg sudah buka mata dengan dasar perjuangan pas yang mula melencong kerana pengaruh dap dan pkr. hanya nik aziz penentu untuk berundur dari pakatan atau tidak.

    ReplyDelete