SAHABAT SETIA SAJ

Thursday, December 16, 2010

IDRIS AHMAD DIHASUT SYAITAN

Salam 1 Malaysia...




Ketakutan Pakatan Rakyat dengan isu buruk Anwar yang didedahkan Wikileaks mendapat sambutan hangat. Rakyat mula gelisah antara percaya atau tidak, namun semakin hari, kenyataan wikileaks ini mendapat kepercayaan rakyat sekaligus meleraikan PR dalam hati mereka.


Anwar yang mula kecut perut kesnya PANASSSSS, mahu mengajak pula DS Najib mempersoalkan kes Altantuya pula. Hahaha...Anwar yang kepanasan, nak di tala pula pada DS Najib yang sudah bebas tidak bersalah dan kes pun sudah berakhir... Baca ini juga : anwar ajak najib:wikileaks


Tapi, kes LIWAT anwar masih lagi berterusan kerana, Anwar juga yang hendak melewatkan Kes... dan akhirnya, WIKILEAKS telah bertindak untuk mendedahkan sekaligus memudahkan KES Anwar dipercepatkan. Mungkin Saiful dan bapanya pun tak sabar percepatkan kes ini. Anwar dah termakan sumpah kot.... dah namanya pun sesumpah...


KETUA AMARAH PAS PUSAT


Another hot story yang berkaitan,  Ketua Penerangan Pas Pusat, Ustaz Idris Ahmad menghasut rakyat untuk mengingati kembali kes harga barang dan petrol naik itu. Katanya, BN sengaja membuka cerita Wikileaks supaya rakyat lupa tentang harga barang naik itu.


Hahahah.... bertahun-tahun rakyat tahu tentang kenaikan harga barang yang akan ada turun dan naik mengikut pasaran global. Tapi, isu wikileaks ini adalah sesuatu yang baru dan dipercayai sumbernya. Rakyat berpaling kepada isu wikileaks bukan kerana BN ingin mengalihkan nya, tetapi rakyat sendiri memilih untuk mengetahui hal ini...


Kenapa rakyat nak tahu tentang wikileaks ANWAR ????


Ini kerana, Anwar sendiri yang mahu membuat TOUR WIKILEAKS nya. Anwar adalah pemimpin PR, jadi mengapa menyalahkan kerajaan yang dikatakan cuba mengalihkan perhatian rakyat ??? Bukankah PR yang mahu menarik minat rakyat mengenai itu ??? Sampaikan mahu buat TOUR lagi...  Anwar sendiri yang mahu rakyat mengikuti kisah wikileaks ini melalui tour nya. Pelik pulak aku dengan Ustaz ni. PR yang punya kerja, kerajaan yg disalahkan  Tariannya yang tempang, salahkan lantai pulak.


Ustaz, baiklah ustaz jangan digelar ustaz, dan jangan pakai kopiah.. Tak malu ke, pakaian mengikut sunnah Nabi, tapi perangai menghampiri perbuatan syaitan... KENAPA AKU CAKAP CAMNI ???


Baca kenyataan ini :


"Justeru, tegasnya PAS mengingatkan kepada jentera penerangan di peringat akar umbi mesti menaikkan kain rentang dan gunakan media baru seperti face book, twitter, blog untuk menaikkan amarah rakyat kepada BN yang tidak bijak menguruskan negara."


Jelas disitu, PAS bertindak ibarat elemen SYAITAN apabila dengan sengaja mahu menaikkan amarah rakyat dengan isu harga barang naik...


Mengapa PAS tidak mahu menggunakan kaedah yang lebih baik seperti menggembirakan rakyat dengan tindakan PAS yang mendahulukan rakyat ??? mengapa tidak mahu membuatkan rakyat kagum dengan PAS kerana PAS telah beri kesenangan kepada rakyat ????


Ini adalah kerana PAS GAGAL MEMBERI SENYUMAN KEPADA RAKYAT !!!


HANYA Kerajaan BN saja yang telah memberikan senyuman kepada rakyat walaupun harga barang naik. Sebagai contoh, walaupun harga barang naik, Kerajaan memberikan bonus persekolahan anak-anak sebanyak rm500 kepada seluruh penjawat awam, bukan hanya kepada sesebuah negeri saja. ( bangga sangat Guan Eng beri RM 100 kepada guru KAFA di PENANG SAHAJA tu.. ) BN telah beri lebih banyak daripada itu dan menyeluruh ke seluruh MALAYSIA tanpa mengira kaum kerana DS NAJIB UTUH TERHADAP 1 MALAYSIA.


kesimpulannya : PAS hanya dapat menghasut rakyat membenci kerajaan, sedangkan PAS tidak mampu beri kemudahan kepada rakyat. PAS tidak menjalankan tugas mereka seperti yang diwar-warkan selalu. Pas hanya tahu bercakap untuk bela rakyat, TAPI TERNYATA, PAS TIADA BUKTI MEREKA MEMBELA RAKYAT. 


RAKYAT SUDAH TAHU MENILAI, MANA PEMIMPIN YANG BETUL-BETUL MEMBELA RAKYAT SEPERTI CONTOH INI : siapa terbaik bentuk kerajaan ?


PAS BANYAK BERI STRESS PADA RAKYAT 


PAS TIADA BUKTI BERBAKTI PADA RAKYAT.
PAS MENAIKKAN AMARAH RAKYAT, BUKAN BERI KESENANGAN EMOSI PADA RAKYAT.
PAS MENGHERET EMOSI RAKYAT YANG STABIL.
PAS MENDERA PERASAAN RAKYAT YANG AMAN SEBELUM INI.


RAKYAT MALAYSIA AMAN DI BAWAH BN, DS NAJIB


BN BERI KEMUDAHAN PADA RAKYAT.
BN MERINGANKAN BEBAN RAKYAT DENGAN BONUS DAN BAJET.
BN MENJAGA EMOSI RAKYAT DENGAN BUKTI.
BN MEMPERTAHANKAN KEAMANAN RAKYAT.





3 comments:

  1. Dia bkn ustaz..ostut......Yg dia tau berpolitik dn lslam diketepikan kerana ajaran Tok GUru dia mmg cm tue...xheranlah para pengikut jadi mcm tue..

    ReplyDelete
  2. Saudara Jaidil, betul tu.
    buat malu jer kat bangsa lain tentang Islam. PAS penyumbang kepada kemerosotan ISLAM di negara islam ini. semakin truk PAS kerjakan.

    ReplyDelete
  3. kerja pemimpin PAS adalah menghasut dan membangkitkan kemarahan rakyat kepada kerajaan sejak dari dulu lagi, yang herannya ahli-ahli PAS masih percaya kepada pemimpin mereka. Sedangkan pemimpin mereka sebenarnya hidup kaya raya dengan menjual ahli sendiri...hidup mewah hasil derma dan sumbangan ahli..mudah-mudahan Allah beri petunjuk kepada kita semua

    ReplyDelete