SAHABAT SETIA SAJ

Monday, May 2, 2011

HADI AWANG LUPA AYAT AL-QURAN...

Salam 1 Malaysia, 


UMMM..... 


Apabila Hadi Awang menjelaskan kerjasama PAS dan DAP tidak dilarang dalam agama, SAJ juga tidak pertikaikan. Cuma, mahu PAS fikir, menjadikan kafir laknatullah sebagai yang dominant atau lebih kepada ketua itu, adakah boleh  ???? Bukankah kita diharuskan untuk menjadikan orang ISLAM sebagai pemimpin dalam parti politik ??? 


Ayat dalam surah al-Nisa, ayat 144 bermaksud; “Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan orang kafir itu sebagai ketua (pemimpin); padahal mereka itu bukan dari kalangan Mukminin; apakah kamu mahu mangadakan satu alasan yang nyata bagi Allah buat (menghukum) kamu?”.


Ayat dalam surah al-Maidah, ayat 57 bermaksud; “Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu jadikan (pemimpin atau ketua) orang yang menjadikan agama kamu sebagai ejekan dan permainan, daripada ahlil kitab yang sebelum kamu dan (jangan kamu jadikan) orang kafir sebagai ketua dan takutlah kepada Allah, jika kamu sungguh-sungguh orang beriman”.




Sudah terang lagi bersuluh, dalam PR, DAP yang lebih berkuasa. DAP yang lebih ada kerusi berbanding PAS dan PKR. Apa lagi?! Sudah jelas, PAS adalah di bawah telunjuk DAP. PAS, ingatlah, DAP lah yang mempersendakan agama kita dengan memasuki masjid di tempat imam, bersenam robik di dalam kawasan masjid (macam tak ada kawasan lain jer), menggunakan ayat Quran dalam ceramah politik (mujur fatwa kebangsaan haramkan). Itukah pemimpin yang harus PAS ikut ???? Itukah yang elok dalam Islam ??? Lupakah pada ayat2 yang dinyatakan di atas ???


KENAPA TAK BUAT KAT TOKONG KER ??
APSAL CEMAR MASJID ?



Hadi Awang tak sudah2 bercakap mengenai royalti minyak yang sudah berulang kali dijelaskan duduk perkara yang sebenar. Masih tak faham2. Masih dengan akal yang lama. Jadi, bolehlah SAJ simpulkan, PAS memang tidak akan memikirkan perpaduan kerana PAS KUAT BERDENDAM DENGAN KES ROYALTI YANG SUDAH JELAS TIDAK BOLEH DIPERTIKAIKAN !!! PAS LEBIH SUKA BERSAMA DAP YANG MEROSAKKAN AGAMA !!! PAS TIDAK AKAN KELUAR DAP KERANA PAS DIGELUMANGI PERASAAN DENDAM DAN DENGKI KEPADA UMNO. ITU SEBENARNYA !!! KERANA HATI BUSUK PAS, PAS SANGGUP BERSAMA DAP RASIS HINGGA MENOLAK AYAT QURAN YANG MENYURUH TIDAK MENJADIKAN KAFIR SEBAGAI PEMIMPIN ATAU BERSAMA MEREKA. 


PAS persoalkan mengenai kenapa UMNO tidak laksanakan ISLAM. Hei PAS, apabila UMNO buat sistem bank Islam dan berbagai sistem islamik, adakah PAS nampak dan setuju ???? PAS BUTA kerana PAS HANYA MAHU MEMBANGKANG KERAJAAN !!!!


UMNO ada bina banyak masjid untuk kemudahan rakyat, TETAPI PAS HANYA MAHU DUDUK BERSAMA AHLI MEREKA DI SURAU PAS SAHAJA. JADI, ADAKAH PAS NAMPAK APA YANG UMNO LAKUKAN UNTUK ISLAM ??? PAS TIDAK MAHU TENGOK DAN TIDAK MAHU MENERIMANYA. SUDAHLAH PAS, JANGAN BERPURA-PURA. PAS PENUH DENGAN DENDAM KERANA ITU APA SAHAJA KEBAIKAN UMNO,PAS AKAN PERTIKAIKAN !!!!





3 comments:

  1. kesimpulannya... PAS=DAP

    ReplyDelete
  2. Tak Cukup Kat ATAS TU ADA LAGI:

    SIAPA YANG MERTABATKAN SISTEM MAHKAMAH SYARIAH ?
    SIAPA YANG MEMBELA GURU DAN SEKOLAH AGAMA RAKYAT?
    SIAPA YANG MENYEDIAKAN SISTEM PENDIDIKAN ISLAM YANG TERATUR?
    YANG TU SEMUA TAK NAMPAK YANG NAMPAK HANYA KERUSI DAN JAWATAN KALAU MENANG PILIHAN RAYA ?
    BERJUANG MEMBELA ISLAM KONON, KALAU NAK SANGAT PERGILAH KE PALESTIN KE, SELATAN THAI KE, MMINDANAO KE BARU LAH BOLEH TABIK ........

    ReplyDelete