SAHABAT SETIA SAJ

Monday, May 23, 2011

HADI AWANG IBARAT PENCURI YG PENGECUT

Salam 1 Malaysia, 


LENA DI ULIT MIMPI KETAKUTAN


Hadi Awang mempersoalkan tarikh PRU 13 yang masih berteka teki sebagai bukti, UMNO itu pengecut !!! Kah Kah Kah.... sebagai kerajaan pusat, UMNO BN ada hak untuk menentukan tarikh PRU dan ianya tidak perlu dipersoalkan. Lagipun, PRU masih boleh dilakukan pada tahun hadapan kerana masih ada masanya lagi.


Hanya kerana tarikh tak di umumkan sudah dianggap pengecut ??? Come on lah, its not about tarikh, but more on strategy lah. Dalam mana2 pertarungan pun, masing2 ada strategy untuk menumbangkan lawan, hatta dalam football cup pun, ada pasukan yang tidak mahu memberitahu siapa bermain di position mana untuk mengelakkan pasukan lawan tahu strategy mereka. Ini semua adalah STRATEGY.


Hadi Awang mungkin tersalah percaturan, mereka yang selalu bertanyakan mengenai tarikh PRU adalah mereka yang sebenarnya rasa terancam. Apabila mereka rasa terancam,  mereka akan memesongkan rasa mereka itu kepada orang lain dan dalam hal ini, Hadi Awang mengatakan UMNO pengecut . 


Walhal sebenarnya, Hadi and the gang yang pengecut. Ini kerana, hanya orang pengecut yang takut kepada sesuatu yang tidak pasti. Let say lah kan, pencuri tidak dikatakan pengecut kerana bersedia hadapi kemungkinan samada terlepas atau ditangkap. Tapi ada kes, pencuri pengecut yang takut2 kerana takut hadapi sesuatu yang mengejut seperti kehadiran bodyguard dan sebagainya. So, siapa yang pengecut ??? HADI AWANGLAH KERANA SEBENARNYA, DIA AND THE GANG TAK BERSEDIA HABIS LAGI.


KERATAN UTUSAN 23 MEI 2011


Hadi Awang konon nak memaksa UMNO BN untuk menyatakan tarikh PRU agar dapat mereka melancarkan misi mereka walaupun katanya, mereka sudah bersedia. Haih, kalau dah bersedia, tak gentar walaupun tarikhnya pada hari esok !!!


Apapun, SAJ berpendapat, Hadi Awang tak keruan hatinya memikirkan persiapan mereka yang masih lagi tak terurus ditambah pula dengan sokongan rakyat kepada kerajaan pusat semakin bertambah.


UMNO BN sentiasa bersedia kerana sedari dulu hingga kini, nada DS Najib tidak pernah berubah untuk berkhidmat kepada rakyat. DS Najib telus bersama rakyat memajukan Malaysia ini secara adil kepada semua kaum. 


Tidak seperti PAS, yang dulu nya perjuangkan Islam, kini perjuangkan DAP pula. Nada PAS sudah berubah seperti berubahnya pengikut PAS kepada BN pula.



No comments:

Post a Comment