SAHABAT SETIA SAJ

Wednesday, May 25, 2011

"SUKA" NYER AKU PADA KHALIL IDHAM, SEBAB...

salam 1 Malaysia semua.... 


setiap kali SAJ baca je harakah, satu tabiat ni memang tak boleh nak hilang ! Iaitu tabiat menggeleng kepala kerana melihat betapa cikainya penulisan dalam harakah ini, termasuk betapa CIKAInya pemikiran pemimpin PAS ni. adoi !!!! 




KUALA LUMPUR, 25 Mei: Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, Drs Khalil Idham Lim berkata, Umno boleh keluar daripada BN jika merasakan sudah mendapat sokongan kuat dari orang Melayu.
“Kita sudah cadangkan berulang kali sekiranya Umno merasakan dia sudah mendapat sokongan kuat dari orang Melayu ayuh dengan segera keluar dari BN,” ujarnya.
Beliau menyatakan demikian sebagai kenyataan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang mencabar DAP supaya keluar daripada Pakatan Rakyat untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13 nanti.
"Kalau berani berbuat demikian, barulah parti DAP boleh dikatakan sebagai 'anak jantan'," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan komputer riba '1Malaysia' kepada 2,876 pelajar sekolah menengah dalam Parlimen Bagan Datoh, semalam, sebagaimana laporan Bernama.

Khalil Idham ni mungkin baru jer menetap di Malaysia kot. Agaknya, buku sejarah politik pun dia tak baca. Apa ke jadah suruh UMNO keluar BN ??? BN itu asasnya dibentuk untuk menghimpunkan kesemua bangsa dalam 1 parti. BN telah lama bergerak secara bersama 3 sayap iaitu UMNO wakil Melayu, MCA wakil Cina dan MCA wakil MIC secara asasnya. 
Tetiba nak cabar UMNO keluar BN ??? Otak apa yg Khalil Idham ni pakai ??? UMNO tetap akan dalam BN untuk menyatakan secara jelas gagasan 1 Malaysia yang dapat duduk sebumbung bersama kaum yang lain sejak sekian lama. Hanya PAS, PKR dan DAP sahaja yang bertanding pada PRU lepas dengan parti masing2 dan kemudian mahu pula bersatu untuk menakluk negeri.Cettt!!

Ingat lagi SAJ, DAP adalah musuh semulajadi dan musuh totok PAS. PAS sendiri cakap, DAP itu syaitan yang tak boleh berkawan. Tapi, kerana GILA KUASA , PAS setuju untuk berkawan dengan syaitan yang direjamnya dulu ! Atas dasar apa parti ini bergabung ??? tak lain tak bukan, kerana kuasa !!! dan kerana DAP mahu undi Melayu !!!
Tapi BN bergabung untuk menghimpunkan semua kaum dalam 1 parti dan bersama2 merdeka dan memakmurkan negara !!!!  Hanya PKR , PAS dan DAP sahaja parti yang mahu merosakkan kemakmuran  negara dan menggagalkan plan negara kerana mahu berkuasa !!! BETAPA KEJINYA SIKAP DAN SIFAT PARTI YANG BERTERASKAN KUASA NAFSU DUNIAWI INI !!!
Itulah dangkalnya pemimpin PAS. Bercakap sesuatu yang memperlihatkan kebodohan mereka sendiri ! Sebab tu SAJ asyik menggeleng je baca harakah. Wak Siron pun tak sudah2 asyik keluar perkataan "heh" jer kerana apa yg ditulis, hanya propa PAS dan menipu jer tahunya. Heh !!! SAJ pun dah terikut sama !
CINA UNDI PAS DAPAT DAP
MELAYU JADI KULI DAP

UMNO dikatakan pondan tak keluar daripada BN ??? Waduh waduh !!! Saper yang pondan apabila mendapatkan undi CINA untuk PARTI ISLAM SEMALAYSIA ??? CINA TIDAK PULA MASUK ISLAM BILA UNDI PAS ! TIDAK PULA SOKONG PAS BILA UNDI PAS. CINA UNDI PAS KERANA NAK UNDI DAP JER !!! MAKLUMLAH, UNDI PAS BERMAKNA UNDI DAP. ITU PUN TAK BLEH NAK PIKIR KER ??? TERIMALAH HAKIKAT !!!
Sebab tu kat johor dulu, cina banyak undi pas kerana undi pas undi DAP !!! tapi undi UMNO tetap undi BN, undi MCA untuk BN dan undi MIC untuk BN. tidak ada undi UMNO sebab undi MCA dan MIC. hehehehe..... TOLONG BEZAKAN , YER.
Kerana itu, YB P.Kamalanathan diterima penduduk Melayu kerana undi MIC juga adalah undi BN. Undi BN adalah undi untuk semua kerana BN memperjuangkan semua kaum tanpa sekatan !!!

Itulah bijaknya pemimpin BN apatah lagi DS Najib yang melaungkan gagasan 1 malaysia yang terbukti daripada parti BN itu sendiri !!! teraskan kerana perpaduan kaum ! 
Bukan seperti Khalil Idham, yang cakap macam tak pernah membaca kerana hanya tahu menipu, mengutuk dan memfitnah sahaja. Otak macam tin kosong. No input dan senang orang nak tibai !!! 

1 comment:

  1. aku anak jawa, SAJ sehaluan dgn aku dlm memilih siapa paling layak dipilih memimpin bangsa melayu (UMNO) PAS=hampAS + PKR Pandikuty kentut rakyaat sampai kiamat pon perjuangan tak ke mana. kedua hamPas + pkr dapat perintah 4 negeri, aku tengok pemimpinnya masih kepala otak tahap pembangkang saja (tak dapat beza menjadi pemerintah dan jadi pembangkang)

    jovo johor

    ReplyDelete