SAHABAT SETIA SAJ

Sunday, May 1, 2011

PAS MAHU KELUAR PAKATAN RAKYAT ???

Salam 1 Malaysia, 


BIAR MALU SEKARANG
DARIPADA MALU KERANA KALAH


Khabar mengenai DS Najib mempelawa PAS menyertai UMNO BN ? Sekali lagi, DS Najib memperkatakan mengenai perpaduan yang lebih menguntungkan AGAMA dan BANGSA yang DICALAR !!


Ada terdengar, Isra3l gerun bila Islam mahu bersatu kerana Isra3l tahu, cara paling mudah untuk menjatuhkan Islam adalah membuatkan sesama Islam itu berpecah belah. Bila Berpecah, mudah untuk Isra3l berkuasa dan itu adalah strategi yang sama yang berlaku di mana-mana sahaja.


Kerana itu lahirnya pepatah, "bersatu teguh, bercerai roboh". Apabila bersatu, lidi yang seberkas itu lebih kuat daripada lidi yang sebatang. Ketahui dan fahami konsep ini supaya sesama kita, terutamanya Melayu Islam dapat hidayah mengenainya.


INILAH PERJUANGAN YANG SIA-SIA


Benar, UMNO dan PAS adalah "musuh" dalam politik ! tetapi, DS Najib memikirkan lebih jauh dari itu. Ini bukan soal musuh, tapi soal sesama Islam dalam negara. DS Najib kasihan dan sedih mengenangkan perjuangan PAS yang hanya menguntungkan DAP RASIS. PAS bertanding di mana2 kawasan, PAS akan kalah. Contohnya pada PR Kecil dan juga PRN Sarawak baru2 ini.


Jadi, apa guna PAS dalam DAP sekiranya PAS akan kalah ??? Tidak kah kita nampak dan sedar, PAS dalam PR hanya menguntungkan DAP. DAP bertanding di SIbu, DAP menang, DAP letak calon di Sarawak, DAP ada menang !!! Itu lah DAP yang kuat di antara PKR dan PAS.


Kerana itu, DS Najib merasakan, perjuangan ISLAM pas harus diteruskan secara solo berbanding bersama PR yang tidak dapat membuahkan hasil. PAS, sekiranya berjuang kerana ISLAM, PAS tidak akan rela menjadi kuda dan keldai DAP RASIS. Biar berjuang secara solo dan kecil, tetapi SAJ percaya, perjuangan ISLAM sebenar PAS nanti, akan beri kesan dan membantu rakyat untuk lebih mengenal Islam. Itulah sepatutnya berbanding bermusuh sesama Islam yang mendatangkan kemurkaan Allah. Ini kerana, kita disaran bersatu padu sesama Islam untuk meningkatkan Islam di mata dunia mahupun negara ini.


JANGAN TERUS JADI KELDAI DAP !


Kerana apa DS Najib sarankan PAS keluar PAS ??


1.   Kerana DS Najib mahu PAS menjadi wadah ISLAM SEBENAR daripada menjadi KOTOR kerana menerima kekotoran PKR dan DAP.
2.   Kerana tidak mahu PAS menjadi keldai DAP RASIS. Ini akan melambangkan ISLAM lemah di mata DAP RASIS.
3.   Kerana Pemerintahan ISLAM PAS mampu berjuang bersendirian tanpa pertolongan orang lain dan lebih kuat. Lagipun, PAS juga tidak suka DAP dulu dan katanya ibarat Syaitan. 


PAS, DS Najib memikirkan perjuangan PAS yang akan terus sia-sia di bawah DAP RASIS. DS Najib sendiri kata, kalau tak suka BN pun, PAS keluar daripada PR yang sia-sia. PAS, segala perkara yang bercanggah dalam Islam yang berlaku dalam PAS, PAS terpaksa menerimanya dan akan menjadi rakan subahat. Adakah PAS mahu bersubahat dalam hal-hal yang PAS sendiri tak akan sokong ??? Sudah tentu tidak, dan PAS, berjuanglah secara benar secara solo. 


Sekarang ini, PAS terpaksa adakan banyak solat hajat hanya untuk perkara yang salah. PAS ibarat bersubahat dengan PR untuk membela pesalah dan membenarkan pesalah terus melakukan hal yang sama nanti. Sebab, solat hajat sering kali diadakan untuk mereka dan mereka rasa selamat daripada dosa pula. fikirkan lah....


Tidak kisah kalau PAS kekal di Kelantan, tapi awas, jangan sampai DAP RASIS masuk ke Kelantan kerana nanti, "DAP AKAN GANTI PAS" pula. 


FAHAMI KEHENDAK RAKYAT, WAHAI PAS
SAJ mahu penganut PAS berfikir secara tenang agar PAS sedar hakikat ini. Ianya bukan menguntungkan UMNO BN kalau pas keluar PR, tetapi, menguntungkan PAS sendiri. Ini yang lebih penting.

7 comments:

  1. BERSATU KERANA ISLAMApril 30, 2011 at 8:45 PM

    AKU ADALAH PENGUNDI ATAS PAGAR. AKU AKAN UNDI IKUT APA ISU YANG LEBIH BERI KELEBIHAN PADA AKU. DALAM HAL INI, AKU CUKUP SUKA KALAU KITA SEMUA BERAGAMA ISLAM BERSATU DI BAWAH SATU PANJI.

    ReplyDelete
  2. Aku tak rasa UMNO nak bersatu dengan PAS kerana Islam la... Sebab dalam UMNO tu tak ada jiwa Islam. Islam ni pemurah dan saling bantu membantu. Semasa PAS memerintah Terengganu dulu, duit royalty minyak dia tak bagi. Kedah ditinggalkan UMNO setelah hutang yang begitu banyak dan dah tak tertanggung.

    Tengok kaum cina, dulu mereka menyokong DAP untuk mendapat hak yang mereka tuntut. Tetapi sekarang mereka dah tak sokong DAP dah... Kenapa? Ini adalah rata-rata kaum cina telah menyokong MCA. Dan apa saja yang mereka tuntut dari MCA pasti dapat. Ini menunjukkan UMNO dah tak ada ketuanan Melayu dalam Barisan Nasional jauh sekali hendak menetukan dasar. Menggemislah di bumi sendiri. Tak Gitu?

    ReplyDelete
  3. Kepada Anony 1:03 AM,

    Dalam penulisan di atas, tidak dinyatakan terperinci PAS masuk UMNO tetapi lebih kepada memikirkan PAS bersama dengan PR. Adakah PAS bersama DAP dan PKR itu ada jiwa Islam ? Jangan menuding jari kepada UMNO shaja bro, kerana setidaknya, UMNO tidak lacurkan agama apabila berpolitik.

    Mana bukti kata cina sokong MCA sekarang ini ? Cina makin sokong DAP la bro. Tgk di sarawak, undi cina kepada DAP mula meningkat. Itu baru bukti bro. Sekadar tgk mata kasar jer, tak masuk akal la bro.

    Mengemis di bumi sndri ? Nampaknya anda masih kurang membaca. Pelbagai kaedah kerajaan sediakan untuk meningkatkan ekonomi bumiptera. CUma anda sahaja tak tahu. Termasuk NGO melayu berusaha untuk menigkatkan ekonomi Melayu dengan pinjaman, latihan keusahawanan dan sbgnya. Jadi , takkan wujud, BN UMNO memerintah akan merempat di bumi sndri. Yg merempat adalah sekiranya DAP memritnah. Tgk apa yg berlaku di Penang. perniagan melayu dinyahkan setelah melayu berniaga berpuluh tahun.

    fikirkanlah...

    ReplyDelete
  4. Aku sokong dan aku setuju kalau PAS ni keluar PR. Buat apa duduk setable kalau kita aje asyik kena. Dasar cina laknat tak tahu berterima kasih. Lupakanlah perbezaan politik demi survival bangsa kita.

    ReplyDelete
  5. Bersatu dan berpadulah diatas Dasar Islam tidakkah itu lebih Afdhal. Mengapa orang2 yang telah mengaku menerima Islam tidak mahu mengambil sistem yang telah diberikan oleh Pencipta manusia itu sendiri adakah sistem buatan manusia itu lebih baik dari sistem Pencipta manusia itu sendiri?

    ReplyDelete
  6. Aku ni pon atas pagar & xpnah mengundi....So aku nk tgk both of PAS & UMNO bersatu dlu baru aku nk pg undi...Ada faham wahai org2 PAS & UMNO...Korang tak tau ke ada berapa ramai org mcm aku ni kat Malaysia...So kalo nk undi kitaorg korang bersatu dulu

    ReplyDelete
  7. menyerahkan tanah tanpa pertumpahan darah,

    Pulau Singapura kepada LEE Kuan Yew
    Pulau Batu Puteh
    Tanah Dan Pasir dari Johor
    Tanah Dijohor kepada Singapura untuk di jadikan empangan
    stesen keretapi tanjung pagar
    Wilayah pembangunan Iskandar

    dan semua ini dilakukan oleh pas DAP dan PKR
    Oleh itu golongan ini perlu ditentang habis-habisan hingga ke titisan farah terakhir

    ReplyDelete