SAHABAT SETIA SAJ

Thursday, February 17, 2011

NIK AZIZ, CONTOH ILMUAN ISLAM YANG GAGAL ???

Salam 1 Malaysia, 


ALANGKAH BAGUS, KEDUA ILMU MEREKA DIGABUNGKAN.
SURE ISLAM TOP.


Tun M dan Nik Aziz adalah tokoh yang dihormati di negara ini. Namun, masing-masing mempunyai pandangan masing2 terhadap 2 orang tokoh ini. TETAPI, dari segi konsistensi mereka, Nik Aziz agak tergelincir daripada landasannya. 




DULU : NIK AZIZ PANDANG RENDAH
MUSUH ISLAM IAITU DAP
SEKARANG : NIK AZIZ MERENDAHKAN ISLAM
SECARA TAK SEDAR KEPADA DAP
1.  Jika dilihat, Nik Aziz yang dahulunya sebelum adanya PR, memang perjuangkan Islam hinggakan Nik Aziz ada berkata, berkawan dengan kafir itu SYAITAN. DAP itu adalah musuh Islam. Namun hari ini, Nik Aziz sudah berubah laaa.... Dulunya yang dikatakan Syaitan, menjadi Malaikat pula hinggakan, Guan Eng yang tahu kelemahan PAS kerana mudah mengangkat Guna Eng, maka Guan Eng mempergunakan kelemahan itu menjadi kekuatannya untuk merampas Malaysia. Lihat, Nik Aziz sudah bertukar angin pula. Sebab itulah, Nik Aziz ini sudah tergelincir dan ramai yg marah kepadanya kerana dia sendiri munafik dengan kata2nya. BERBEZA dengan Tun M, sedari dulu, membantu Melayu untuk maju dan setaraf dengan bangsa lain dari sudut ekonomi terutamanya. Hingga hari ini, Tun M masih lagi bergiat untuk MEMBANGUNKAN MELAYU. Tun M lebih konsisten dalam matlamatnya, tidak seperti Nik Aziz, yg sudah terpesong matlamatnya kerana DAP.


Nik Aziz kata, tiada istilah perjuangkan bangsa dalam Islam kerana tiada tercatat dalam Quran dan Hadis. Ok, tapi adakah tercatat dalam Quran dan Hadis , sokonglah Islam PAS yang dulunya dikatakan HARAM kini dikatakan HALAL. Jadi, sokonglah PAS. Ada dalam Quran dan Hadis ??? Mungkin, orang Cina Tenang sokong PAS sebab boleh menjadikan PAS ini PUSAT HALALkan yang HARAM. 


BUKTI BAHAWA, DAP TIDAK TERIMA ISLAM


KENYATAAN DAP, TIADA SANGGAHAN PAS.

2.  Nik Aziz mungkin tak sedar dan lupa kerana faktor usianya, bahawa, perjuangan DAP dari dulu juga konsisten yakni, tidak akan menaikkan negara Islam dan memusuhi Islam. Karpal Singh sendiri kata,langkah mayat dia dulu untuk buat undang2 dan negara Islam. Jelas dengan bukti yang kukuh, DAP tidak akan menaikkan Islam. Inikah yang Nik Aziz sanjungi ??? Hatta dalam Alquran ada menyebut mengenai orang kafir yang akan menggunakan Quran sebagai alat untuk memecahbelahkan Islam.


Dalam Surah Fushshilat, ayat 26 : "Dan orang-orang kafir berkata, ' Janganlah kamu mendengar dengan sungguh-sungguh akan Al-Quran ini dan buatlah hiruk pikuk terhadapnya, supaya kamu dapat mengalahkan mereka."


Dengan jelas, ayat di atas menunjukkan, KAFIR TETAP MUSUH ISLAM iaitu DAP LAKNATULLAH. orang semua terpegun dengan Guan Eng dan sekutunya yang seakan suka kepada Islam, tapi, seperti ayat di atas, Suka kepada Islam itu untuk memusnahkan orang Islam. 


DAP inilah yang Nik Aziz angkat setingginya mengalahkan dirinya sendiri dan lebih mengalahkan orang Melayu UMNO yang seaqidah dengannya. Nik Aziz, hingga kini, berapa jumlah orang DAP yang benar-benar mahu masuk Islam ??? Dan berapa ramai orang DAP yang mengikut cara Islam seperti berpakaian dan sebagainya ??? Masih lagi terdapat compang campingnya. Nik Aziz, walaupun UMNO itu mensyaratkan Melayu, itu juga mensyaratkan Melayu Islam supaya, Agama terbela dan Melayu dijaga. Islam dijunjung tinggi selaras dengan orang Melayu yang mengangkatnya. bersyukurlah kerana Nik Aziz lahir dalam kalangan orang Melayu yang terus beragama Islam. bersyukurlah kerana lahir dalam Islam, dan bersyukurlah kerana ibu bapa Nik Aziz itu adalah melayu Islam.


TUN M, DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.


Tun M, walaupun beliau nasionalis, yakni sifat sayangkan negara, ini juga tidak bererti, tidak memperjuangkan Islam. Bayangkanlah, maruah siapa akan dijunjung, andai negara kita di mercu dunia ??? tentunya, dilihat melalui konsep negara dan PM nya iaitu, negara Islam, dan PM nya Islam dan memperjuangkan Islam sebenar dan bukan Islam PAS, yang ada fatwa menghalalkan yang haram. Ternyata, Nik Aziz dipergunakan DAP dan Nik Aziz tersilap langkah berkawan dengan Syaitan yang pernah diucapkannya dahulu.


TERAJU UNTUK BANGUNKAN EKONOMI ISLAM
 SELARAS DENGAN PEMODENAN


TABUNG BULUH : EKONOMI ISLAM KER NI ??
APSAL TERUK SANGAT ???


3.  Dalam blog Nik Aziz, mengenai Dilema Melayu, Nik Aziz hanya boleh menyelar tindakan Umno yang dikatakan memperjuangkan bangsa. Nik Aziz hanya menjurus kepada peranan khatib untuk menyampaikan maklumat mengenai aspek sosial dan sebagainya, tetapi, Nik Aziz gagal menunjukkan peranannya sebagai menteri besar Kelantan yang bertindak untuk menaikkan negeri itu dari pelbagai sudut seperti ekonomi. ya, Nik Aziz kata, BN masih gagal menaikkan ekonomi Melayu 30%, tetapi, kenapa Nik Aziz tidak bersama menggembleng tenaga dan pemikiran untuk menjana ekonomi Melayu ???? Ooooo, lupa pulak, cara Nik Aziz tingkatkan ekonomi yang boleh mencecah paras bawah hidung adalah daripada TABUNG BULUH sahaja. tetapi, kalau ikuti blog Tun M, beliau sentiasa aktif dalam mengutarakan pandangan dan cara untuk tingkatkan ekonomi melayu bersama tanpa fahaman ideologi. Dan yang selalu dikatakan Tun M, ini hanyalah pendapatnya sahaja, dia bukan lagi PM. heheheh.... 


Sayang seribu kali sayang, keangkuhan Nik Aziz terhadap imannya membuatkan dia memandang rendah orang lain, Alangkah bagus jika, ilmu Islam nya itu digabungkan dengan ilmu pentadbiran yang ada pada PM atau pun Tun M demi menaikkan Islam. Bukankah itu yang dituntut dalam Islam supaya kita bersatu atas tiang agama ????


Berikut adalah petikan daripada blog Tun M :


29. Khusus bagi orang Islam, Allah s.w.t. berfirman (Ayat 10 Surah Al-Hujarat); "Innamalmukminu na ikhwana..." iaitu orang-orang yang beriman (mukmin) itu adalah bersaudara.

30. Ayat itu diteruskan dan maksudnya ialah, "maka damaikanlah antara dua saudara kamu (yang bertelagah) itu, dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat."

31. Allah s.w.t. berfirman lagi dalam Al-Quran (Ayat 103, Surah Ali-Imran); "Dan berpeganglah kamu pada tali Allah (Al-Quran) dan janganlah kamu bercerai berai..."

Pembaca yang dihormati, kelemahan kita adalah , kita bermusuh sesama Islam, dan kafir akan ambil kesempatan atas kelemahan ini. Mengapa tidak kita bersatu untuk menunjukkan, kita kuat , maka kita akan dapat menewaskan mereka. Dan ini juga dituntut dalam Quran. Bukannya menjadikan Kafir itu sebagai ketua kerana ini pun ada disebut dalam Quran.


Bersatulah atas tiang agama. Wallahualam..


No comments:

Post a Comment