SAHABAT SETIA SAJ

Thursday, May 19, 2011

SIAPA SURUH MANSUHKAN TOL ???

Salam 1 Malaysia, 


Suka SAJ membawa pembaca semua untuk melihat gambar di bawah ini. sangat menakjubkan sekali dan berbeza dengan pandangan hari2 biasa yang lain.



Ini adalah keadaan jalan sesak yang berlaku di Tol Metramac setelah sahaja kerajaan umumkan pemansuhan tol. Memang sesak dan orang ramai berebut menggunakan jalan raya ini.

sesak yang amat teruk berlaku !! Maklum lah, jalan dah free, semua pun balun la sama. Percayalah, pengguna jalanraya yang menggunakan tol Metramac seperti biasa akan bising mengharapkan agar tol dikembalikan semula. Supaya, hanya mereka yang nak guna tol sahaja dapat menggunakan jalan itu dengan selesa. 

Kini, tol sudah mansuh, mereka harus berdepan masalah kesesakkan teruk pula. Nanti, ada jugak la suara sumbang mengatakan, kerajaan tak patut buat jalan ini sahaja, kena ada jalan lain la, ape la.... biasalah, manusia tidak pernah puas dan tak tahu bersyukur...

Bila tol dah mansuh, inilah faedah yang diperolehi secara adil oleh semua orang. Yakni, semua akan merasai bersama2 dalam kesesakkan hanya untuk menggunakan jalan itu agar cepat sampai ke destinasinya. Inilah nilai yang perlu dibayar apabila tol sudah pun mansuh.

bersyukurlah tol sudah mansuh walaupun bersesak di atas jalan raya. Yang free itu dikongsi bersama, yang mahal itu kepada mereka yang mampu sahaja lah. Lumrah alam.

Apapun, kita nantikan, tol mana selepas ini akan mengalami kesesakkan yang sama lagi.  :)

6 comments:

  1. bodoh..habis jalan lain yang ada tol tak jem ke?
    kepala pengat....

    ReplyDelete
  2. WAHAI ANON 11.53AM,

    SIAPA LAH YANG BODOH ERK. KALAU KO NAK TAHU, JALAN NI TAK SETERUK SESAK MASA ADA TOL. TPI BILA TAK ADA TOL, TGK APA YG BERLAKU.
    BEREBUT BEB !!!! TAHU NAK DAPAT FREE JER, TAPI BANGKANG KERAJAAN YG DAH BAGI FREE. ITULAH OTAK MACAM ANON NI. SEMPIT.

    KEPALA PENGAT ???? SEDAP TU....

    ReplyDelete
  3. Dah pulak... Ada tol salah, takde tol pun salah... Takkan kerajaan pun salah.. macam si Bob tu.. semua masalah bukan punca dari dia, dari orang lain....

    ReplyDelete
  4. apa yg kerajaan buat semuanya x betul......puak dia buat semua betul....dah memang mazhab diaorg mcm tu....tak yah nak pening2 fikir pasal pembangkang ni......buang masa je....kita teruskan dengan ageda membantu rakyat

    ReplyDelete
  5. Anon 12.24 dan 12.35,

    biasalah, kerajaan dah diminati rakyat, maka pembengkang jadi tak tentu hala lah. semua nya na cari kesilapan. walhal, yang baik itu dikongsi bersama, mcm SAJ cakaplah, yg free tu kita rasa sesama.

    ReplyDelete
  6. ntah ape2 la pemikiran...dah baru umum tol free mmg ler jln 'jem' byk kete yg nak lalu sbb free. lepas dua tiga hari jalan mcm biasa balik la...pastu lg satu, nk2 time org balik keje, ada tol pon jln 'jem' ape crita daa... ape la, itu pun nk jd isu

    ReplyDelete