SAHABAT SETIA SAJ

Wednesday, July 6, 2011

NIK AZIZ TOLAK BERSIH, SOKONG KETUANAN MELAYU

Salam 1 Malaysia, 

KETUANAN MELAYU AMBO JAGA, BERSIH JGN KACO


Alhamdulillah, akhirnya, dengan keizinan Agong kita, Nik Aziz kembali menyokong kerajaan . Bukan apa, dulu, SAJ ada dengar la satu ucapan keramat isteri “Anu Serah” ni. Katanya, “KITA HAPUSKAN KETUANAN MELAYU”


Petikan dari blog DSKT


Jika dihapuskan ketuanan Melayu ini bermakna ingin menghapuskan institusi Raja-Raja Melayu kerana itulah maksud ketuanan Melayu. Ketuanan Melayu tiada kena mengena dengan kuasa politik negara kerana orang Melayu bila-bila masa boleh kehilangan kuasa politik.

Namun ketuanan Melayu ialah kedudukan institusi raja-raja Melayu yang menjaga kepentingan agama Islam, orang Melayu dan peribumi lain, bahasa Melayu dan tanah Melayu.

Tapi akhirnya, Nik Aziz mendoakan kesejahteraan Agong dan isteri di depan Kaabah. Akhirnya, Nik Aziz akur bahawa, ketuanan melayu yang disandarkan daripada institusi raja-raja ini sangat penting dalam Negara.

Inilah bukti bahawa, semangat MELAYU mempertahankan Ketuanan Melayu masih ada dalam PAS dan PKR cuma, ada ketika sahaja yang PAS dan PKR membontot kepada DAP LAKNAT !!!


Apa kata, alang2 ke Kaabah, doakan juga kesejahteraan Malaysia yang sudah aman dari diganggu mereka yang sengaja mencetuskan api kemarahan di kalangan rakyat.


Percayalah, ramai di luar sana rimas dengan politik kini yang sengaja menaikkan isu rasis dan kekacauan sedangkan, di peringkat rakyat sendiri, kami hidup harmoni seperti tiada apa yang berlaku.


Malah, ada ramai rakyat yang tidak mahu tahu mengenai politik kotor dan TIDAK TAHU MENGENAI BERSIH 2 ini. Ini kerana, rakyat mahukan kehidupan yang aman, dan bukan anasir yang kotor dalam Pakatan Rakyat !


Setahu SAJ, ketuanan melayu dan raja ini lah yang mahu dihapuskan oleh DAP LAKNAT kerana bagi mereka, ketuanan melayu ini adalah topang paling BAEEKKK untuk mempertahankan bumiputera. 

Sedih, PAS DAN PKR bersama2 mahu hapuskan ketuanan melayu secara terang-terangan hingga bangkit institusi raja agar tidak menggangu urusan melayu dan bumiputera.


Kesimpulannya, BN adalah lebih relevan menjaga ketuanan melayu dan menjaga MALAYSIA daripada PR yang merancang untuk menjatuhkan Raja Berparlimen secara terancang dan senyap.


3 comments:

  1. Apa kata Nik Ajis berdoa didepan Kaabah minta ditunjukkan jalan yang sebenar benarnya.

    Gara gara Anwar banyak orang orang agama jadi tersasar dan tersesat

    ReplyDelete
  2. Betul bro whiteorange...
    Nik Ajiz pun ikut tersesat dan bawak penyokong sama2 sesat.

    Eloklah ustad ni bawak ramai2 penyokong ke mekah pulak...kaabah pun boleh dijadikan alat politik dan China DAP mesti sokong klw Nik Ajis nak buat begitu.

    ReplyDelete
  3. SAJ agree dengan komen whiteorang dan pendita.

    better la nik aziz ni doa bnda yang baik2 agar yang pincang itu dapat ditangani... jangan asyik dok membela jer tak kene tmpat...

    pendita, mula2 stadium jadi tmpat solat hajat, nanti, kaabah pula yer ??? DAP tunggu jer tu...

    ReplyDelete