SAHABAT SETIA SAJ

Tuesday, July 12, 2011

BERSIH 3.0 : RAMAI NAK JADI TAHANAN !

Salam 1 Malaysia,


Aku tahu agak dah, pembangkang akan kaget dengan kerajaan punya. Tengok apa yang Khalil Idham Lim cakap…




Dia sendiri mengaku, pihak polis dan kerajaan memberikan layanan baik kepada mereka yang ditangkap kerana melakukan demo jalanan yang ekstrem. Hatta, diberikan kemudahan surau untuk bersolat. 




Adakah kerajaan yang dikatakan zalim dan tidak islamik ini tidak tahu hUkum ??? If tak tahu hukum, masakan boleh diberikan kemudahan musolla kepada mereka ?? 


Fakta ini yang menggerunkan mereka pihak pembangkang…. Ini lah reality yang harus mereka lihat. 

Realiti yang baik dan positif. Tapi biasalah, PEMBANGKANG akan cuba mengotorkan fakta yang bersih ini. Kerana itu, BERSIH 2 jadi KOTOR !!!


Bukankah dalam islam juga menganjurkan memberi layanan baik kepada tawanan ??? Apakah pembangkang mahu menafikan ??? ternyata, pembangkang sudah kecut perut sama layanan baik polis dan kerajaan.

Dalam kenyataan itu juga Pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata, bukan hanya makanan umpama kenduri kahwin, polis turut menyediakan tempat solat untuk tahanan beragama Islam di Pusat Latihan Polis (Pulapol) di Jalan Semarak.

Dalam kenyataan itu dikatakan ruang solat, bilik rawatan perubatan juga disediakan bagi memberi keselesaan kepada peserta.

Ini bentuk penafian yang sedaya upaya cuba menghasut rakyat oleh Idham:

“Bagi saya tujuan kenyataan yang dikeluarkan di atas adalah untuk menunjukkan baiknya pihak kerajaan melayan orang kena tahan (OKT) sedangkan realiti yang dapat disaksikan dengan ratusan jumlah rakaman yang tersebar dalam media baru dengan jelas menunjukkan para peserta himpunan aman Bersih dikasari dan ada yang diperlakukan seperti binatang,” ujarnya.


Dikasari kerana enggan menurut arahan. Cuma, SAJ NAK BAWA ISU INI. POLIS BERSIKAP ADIL TAK ??? ADIL KAN… ADIL KEPADA SEMUA EVEN KEPADA PATRIOT SEKALIPUN. PATRIOT PUN DIKASARI KERANA MELAWAN BENTENG POLIS UNTUK MENGHALANG BERLAKUNYA PERKARA YANG LEBIH BURUK LAGI.


Dikasari bukan tidak bertujuan. Cer buktikan, tang mana dikasari bila tiadanya provokasi dan desakan orang ramai ??? Ada BUKTI ??? Cer Tanya mereka yang duduk di belakang yang datang hanya nak sertai perhimpunan tanpa menyerang ke depan, ada tak mereka dikasari ???


Helloooo brother Lim, cakap jangan kasi orang gelak la… Lu mahu puji kerajaan dan polis kerana baik kepada tahanan, tapi lu mahu konar baring punya… aiyaaa… konar lu tak jadi lor… konar lu terseliuh la beb !!!!
Lepas tu, bila masa pulak agong perkenan bagi perhimpunan tu ??? AGONG BERTITAH, JANGAN BUAT PERHIMPUNAN JALANAN, TAPI TENGOK APA YG KORANG BUAT ???? BERHIMPUN DI JALANAN. 1 KUMPULAN DARI JALAN SANA, 1 KUMPULAN DARI JALAN SINI, MERATA2 !!! ITU SEMUA JALANAN !!!


DS Najib beri keizinan dalam stadium, tapi nak stadium merdeka. Dah tak bole stadium merdeka, tak reti nak cari stadium lain. Itu TANDA korang BABIGA yang degil !! Korang yang sengaja nak buat jalanan jugak !!!
Kalau BABIGA tahu nak hormat titah Agong, BABIGA akan cari alternatif untuk berhimpun dalam stadium asalkan bukan JALANAN !!!


Dan ternyata, BABIGA and the gang telah menderhaka titah Agong !!! Agong TAK PERKENAN BUAT JALANAN, TAPI KORANG BUAT JUGAK….
CER BAGITAU, MANA TITAH AGONG KATA PERKENAN ?????


Soalnya sekarang, bukan Hishamuddin ke, polis ke tak bagi permit, tapi BABIGA tidak tahu nak cari alternatif lain sedangkan diberi ura2 untuk buat di stadium di Selangor….


Kenapa tak nak kesana ??? sebab korang saja nak menderhaka. Betapa runtuhnya nilai melayu islam dalam PR hanya kerana BABIGA !!!!


Idham turut personal sejadah baru yang disediakan. Adoyaiii…sejadah baru pun dah takut ker ???? Baguslah kalau kerajaan sediakan bajet untuk keselesaan orang ramai dan tahanan. Dah sedia, tak reti nak syukur, tak sedia, sure akan kutuk. 


Muahahahah…. Rakyat tak nak tertipu dengan kisah dongeng PR yang kerjanya hanya tahu menipu, menghasut, membuat onar….


Rakyat sekarang sudah berada dalam keadaan selesa pacuan DS Najib. Rakyat sentiasa didahulukan dan ITULAH REALITINYA !!!!


No comments:

Post a Comment