SAHABAT SETIA SAJ

Tuesday, September 21, 2010

SALAHKAN BERSATU???

Salam kepada yang membaca blog ini. terima kasih kerana meluangkan masa membaca blog yg sekadar meluahkan pendapat ini....

aku terpanggil untuk bercakap mengenai melayu perlu bersatu. susah sangat ke nk bersatu? susah sgt ke nk merapatkan saff antara saudara sesama islam kita??? mengapa hendak bersengketa??? andai ada saudara seagamamu yg salah, bantu lah dia untuk membetulkan jalannya.... mengapa perlu untuk memperlekeh dan memaki hamun mereka. sudah hilangkan peradaban yg dpeturunkan untuk bersama2 menjaga UMMAH ???
sudahlah malaysia ini dikecam oleh orang2 indon, ini, melayu yg hdup d tanah malaysia pun nk pulaukan rakyat sendri? apa sudah jadi?

bagi aku, mudah saja, kalu sayangkan agama, sayanglah bangsa melayu kerana mereka itu adalah orang islam yg beragama islam. yg sure akan masuk syurga awal atau kemudiannya ( kecuali mereka yg meduakan Allah ). jadi, mengapa tidak mahu ada rasa ingin bersatu??? fikirkan lah ianya untuk kepentingan agama kita, tetapi bukan parti politik.  agama bukan untuk di politikkan. kalu sayang kan agama, marilah kita bersatu. tiada mendapat kemurkaan andai bersatu utk menjaga agama ISLAM ini. tetapi, entah apa akan jadi andai tidak mahu bersatu hanya kerana ideologi POLITIK masing2. ketepikan sentimen politik,tetapi ambillah AGAMA sebagai batu asas untuk kita bersatu.

2 comments: