SAHABAT SETIA SAJ

Sunday, October 17, 2010

BAJET 2011 HEBAT !!!


Salam 1 Malaysia…. Waras ya semuanya….

Pada petang 15 oktober 2010, memang tak dinafikan, keadaan kampong jawa disini sunyi dan senyap. Al maklum la, pembentangan bajet 2011. Wak2 pencen kat sini pun menunggu habuan yang akan diterima… Wahhh….sronok bukan main bila dapat 500. Bersyukur sgt la mereka.


BAJET 2011 yang disampaikan oleh DS Najib di Parlimen 

Memang nama DS Najib melambung tinggi. Pujian diberikan kerana DS Najib memang pukul rata bajet beliau kali ini. Semua peringkat dapat la habuan nya. Tidak ada yang terkecuali. Hinggakan ada sorg wak ni cakap, bajet 2011 DS Najib ini, menunjukkan beliau ni pemimpin mesra rakyat dan rakyat didahulukan. Dan tak sia2 lah wak ni kata, dia sokong kerajaan.

Kerajaan memang bagi macam2… silap sikit tu biasalah, mana ada yang sempurna…  silap2 pun, rakyat tidak di abaikan…. MANA YANG RASA TERABAI, MUNGKIN ANDA YANG MENGABAIKAN DIRI SENDIRI. Saper suruh ??? tgk mcm wak2 kat cni, mereka tetap sokong kerajaan yang banyak membantu mereka yang telah pencen ni… sebab mereka ikhlas bekerja dulu kepada Negara, dan Negara menghargai mereka…. Tpi, ada yang tak reti nk syukur.

Perlu tahu, tak semua penjawat awam itu menyokong jentera DS Najib, ada juga yang suke PR. Jadi, pembangkang suke pukul rata mengatakan penjawat awam itu kerajaan walhal ada yg buat JAHAT mungkin pengundi PR. Da selidik ke pembangkang oooiiii…..


Tentang TERABAI ni, ada pulak sorang wakil pembangkang ni rasa TERABAI DALAM BAJET 2011. Katanya, DS Najib hanya cakap SABAH DAN SARAWAK, TAPI TAK CAKAP PUN TENTANG KELANTAN…  hahahaha…. Nak gelak sungguh la dengan komen haprak ni. Mana tak nyer, SABAH SARAWAK ITU ADALAH SEMENANJUNG MALAYSIA TIMUR.  Itu bermaksud, bajet untuk SEMENANJUNG TIMUR. Kalau nk cakap bajet tiap negeri, MAMPUS LAH NK PIKIR. Aduhhh… tak ada modal ke nak mainkan isu ???? kesimpulannya, BAJET 2011 adalah bajet untuk MALAYSIA amnya !!!

Sebab itu lah, wakil itu merasakan dirinya terabai…  Bajet itu untuk semua, yang nk terasa tu kenapa… aduuhhh… memang sengaja nk cari silap diri sendiri dan membodohkan diri. DS Najib yang sudah terang lagi bersuluh memperuntukkan bajet untuk RAKYAT MALAYSIA. Kelantan bukan rakyat Malaysia ker??? Terasa pulak terabai yer…. 

Aku sependapat dengan wak2 kat cni, bajet kali ini, memang bagus giler laa…. Semua orang merasainya. Pedulikan lah kata bajet seluar dalam yang dikatakan MAHFUZ OMAR.. Entah ape la fikiran mereka ini. Kalu dah pandai sangat nk buat bajet, jangan pandai cakap bajet seluar dalam, tapi keluarkan fakta bagaimana jadikan bajet itu BUKAN BAJET SELUAR DALAM. Boleh ker???? SURE KE TAK KENE HENTAM ???? 

jadi Pembangkang, memang membangkang jer la. tak ada apa nak pikiaq untuk bajet. lantak la.. ceq bangkang jaa... tak reti haih nk pikiaq lebey2... 

 MAHFUZ OMAR, jangan hanya bijak membangkang, TAPI PERLU BIJAK MERANCANG. Merancang pun tidak, asyik nak membangkang. Yang kuli batak , follow jer apa MAHFUZ OMAR ni cakap tanpa melihat itu adalah aspek buruk peribadi pemimpin. 

So, if korang rasa bajet 2011 bajet seluar dalam, sila jangan merasainya satu sen pun k. HARAM kot kalu korang amik sebab korang ludah korang jilat balik.. eeeee…tak geli ker?? Mengutuk orang, lepas tu, ambik ape yang orang tu bagi… memang tak malu betul. Sorok jer la muka kat seluar dalam lagi baik kan?????


APAPUN, TAHNIAH KEPADA DS NAJIB KERANA BAJET 2011 MEMANG MENDAPAT TEPUKAN GEMURUH DAN SORAKAN KEGEMBIRAAN SEMUA PIHAK. KAMI YAKIN BAHAWA BAJET 2011 BAJET YANG MENJANA MASA DEPAN 2020. 

1 comment: