SAHABAT SETIA SAJ

Friday, July 11, 2014

DULU LEMBIK. SEKARANG ???


Salam semua.. salam 1 Malaysia,

Diam tak diam, dah 13 hari berpuasa, Alhamdulillah.
Msih berbaki 17 hari untuk kita semua merebut peluang yang hanya datang stahun sekali sahaja.
Kalau sukar nak buat amal yang susah (susah ke?), buatlah mana yang mampu, walaupun hanya menderma RM1 sahja, sudah memadai. easy kan ?

Dalam kita berpuasa, jgn lupa Palestine yang diserang bertubi puak Zionis.
Doakan untuk mereka. sesungguhnya, mereka kuat menghadapi ancaman itu, kalau d Malaysia, belum tentu lagi kan. Agak2, ada yg da ready jika terjadi 13 Mei, royan DAP ?

Bnayak peristiwa berlaku baik di Malaysia, mahupun dunia.
Walaupun isu-isu baru terpampang didada akhbar, namun, masih ada di antara kita tertanya tentang misteri mh370.

Aha, kan ??? masih belum berakhir. Kita mengharap agar, aset yang dihantar ke sana, dengan peralatan yang canggih dan sofistikated, dapat merungkai kebuntuan misteri ini. Ds Hisham yang turut membantu DS Tiong Lai untuk meneruskan misi mencari, masih kuat dan kental menyusun strategi bersama pakar-pakar penyiasat.


ramai yang meneka, DS Hisham bakal meneruskan kesinambungan legasi UMNO dan BN apabila melihat reputasi beliau yang semakin baik setelah kendaliannya tentang mh370. Beliau kini dilihat agresif melakukan tugasmya sebagai Menteri Pertahanan. Dapat dilihat apabila beliau mengemukakan peruntukkan untuk mendapatkan sistem radar yang baru bagi menggantikan radar yang telah berusia 15 tahun. Beliau juga giat dengan isu ESSCOM bagi memastikan keselamatan negeri Sabah. Terkini, isu militan, dan beliau akan memastikan, mereka yang terlibat akan dikenakan hukuman undang-undang. Beliau tidak akan memilih bulu dlam isu militan ini.

Segala perkara ini, dipandang serius oleh beliau untuk memastikan pertahanan negara, keselamatan negara dalam keadaan baik. Ds Hisham kini dilihat matang berdepan isu, berdepan tanggunggjawab, dan dalam masa yang sama, beliau mesra dengan orang ramai. Beliau disenangi pelbagai golongan.


SAJ berpendapat, tidaklah menjadi masalah andai beliau mula dinaikkan. Beliau kini dalam proses untuk lebih. matang dlm politik. Beliau mempunyai semangat Melayu yang tinggi, yang digeruni puak-puak pembangkang. Ingat, apabila semangat juang, semangat melayu utuh dalam diri seseorang, faktor ini menjadi kelebihan yang dperlukan. Kita perlukan orang yang lantang, orang yang kuat semangat dan tinggi nilai melayunya.

Jadi, tak perlu kita bersengketa. Siapapun, kita sokong.

7 comments:

  1. Insyaallah. UMNO walau apapun berlaku di sekeliling kita, jangan lupa atau alpa dari mempersiapkan diri menghadapi PRU 14

    ReplyDelete
  2. Dulu org umno yg bising kata dia lembek!

    ReplyDelete
  3. Perkukuhkan pertahanan. Cabaran amat getir menanti

    ReplyDelete
  4. Apa yang berlaku di Gaza tidak mustahil berlaku di negara kita. Gunalah segala kemudahan yang ada untuk tingkatkan keupayaan pertahanan kita.

    ReplyDelete
  5. Manusia sesekali melakukan kesilapan. Belajar dari kesilapan lalu dan bina kekuatan baru

    ReplyDelete
  6. Aku sangat harap Hisham naik. Sejarahnya datuk dan ayah beliau sangat kuat jiwa Melayu

    ReplyDelete
  7. Lembik atau keras adalah mainan minda. Yang penting buktikan hasil kerja. Saya rasa Datuk Hisham telahpun buktikan

    ReplyDelete