SAHABAT SETIA SAJ

Wednesday, May 14, 2014

SUDAHLAH TU... BAWA LA BERTAUBAT. ANWAR PUN DAH SIMPAN "ANU" SELEPAS KEMALANGAN.


Salam 1 Malaysia

Hot ! Hot! Hot !

Tiada citer yang Hot melainkan krisis Terengganu. Opsss. Ada yang sikit Hot lagi,iaitu Anwar 'anugerah Tuhan" masih panjang nyawanya... yelah... dajjal kan hidup lama untuk menyesatkn dan menghuru-harakan manusia... Kikikiki....

isu terengganu memang hit la sekarang ni. Adoi.... panas semula isu politik negara.

JIKA KITA SEIRING, KITA MAJUKAN RAKYAT!

tambah Hot lagi bila Ahmad Said umum keluar parti. kemudian, heret DS Najib yang dikatakan bertindak tanpa sabar hingga menyebabkan Ahmad Said keluar parti.

Apa yang SAJ tahu, Ahmad Said sudah menandatangani perjanjian setahun MB Terengganu selepas PRU13. maknanya, sudah betullah perjanjian itu. DS Najib perlu mengota apa yang telah dipersetujui, bimbang akan ada bunyi-bunyi yng tidak puas hati jika beliau menurut kehendak Ahmad Said. Tindakan DS Najib sudah cukup mempamerkan sifat ketegasan dan adil sebagai seorang pemimpin.

Yelah, janji perlu di kota, jika berlembut, nanti orang kata, tidak adil. Hmm... bukan mudah menjadi pemimpin ni... hanya macai PR je yang nak jadi PM untuk tadbir negara Korang ingat mudah, senang? Senang ckap je lah....

Ahmad Said, anda masih belum terlambat untuk menarik semula kenyataan keluar parti. Jangan kerana hal peribadi, anda terus lupakan perjuangan. Ingat, umno semua bersatu, kita memerlukan satu sama lain, jadi, jika anda condong kepada UMNO walaupun parti bebas, suara anda tiada dalam umno. Apa guna lagi... tiada perjuangan anda selepas ini.

Sebab itu, SAJ tertarik dengan kenyataan DS Hishammuddin, selaku Naib Presiden UMNO :

"Ahli-ahli UMNO khususnya di Terengganu perlu sentiasa matang, setia dan meletakkan kepentingan parti sebagai keutamaan dalam berhadapan dengan kemelut politik"
 
" kedu­dukan kerajaan Barisan Nasional (BN) di Terengganu wajar dipertahankan dalam apa jua keadaan demi memelihara mandat yang telah diberikan rakyat pada pilihan raya umum lalu."

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140514/po_02/Letak-kepentingan-parti-sebagai-keutamaan#ixzz31ebx8dQp
© Utusan Melayu (M) Bhd

Betul tu DS Hisham ! sewajarnya berfikir matang dan lebih fikirkan perjuangan dan mandat yang diberikan melebihi hal peribadi. Jika hal peribadi lebih mengatasi perjuangan dalam umno, ianya sesuatu yang silap.

SAJ faham, dilema yang Ahmad Said rasa ketika sbuk untuk majlis perkahwinan anaknya, tetapi, jangan mengheret perjuangan anda ke jalan mati ! Perkara boleh di bincangkan.



DS Hisham menyeru agar semua ambil iktibar dan tidak bertindak melulu. SAJ nampak, semangat umno/melayu atau semangat kepimpinan wujud dalam diri DS Hisham kerana, jiwanya adalah untuk rakyat, bilamana DS Hisham mngingatkan tentang mandat yang rakyat berikan. Besar sungguh tanggungjawab.

Beliau sebagai Naib Presiden UMNO jelas menunjukkan peranan beliau dengan bersuara mengenai krisis ini dan mengingatkan semua akan peranan, tanggungjawab, mandat dan perjuangan yang dapat dimeterai di dalam umno BN.

Itulah suara pemimpin umno yang kita nak, laungan semangat supaya jiwa kita tidak luntur hanya krana isu peribadi.

Apapun, kepada Ahmad Said, ambil masa untuk berfikir dan tenangkan fikiran. Pintu umno masih terbuka untuk anda.

No comments:

Post a Comment