SAHABAT SETIA SAJ

Tuesday, April 8, 2014

Hishammuddin tercalon jawatan PM Malaysia. Anwar lancar perang !!!!

#Salam 1 Malaysia, doakan MH370 ...




kita masih tidak,sunyi dengan berita MH370 ini. Mana tidak, ianya isu global yang melibatkan 26 negara dunia.

Dalam kegusaran menanti, kesedihan dirundung, kehilangan MH370 yang masih misteri ini, perlu dipandang dengan hikmah, iaitu, menyatukan hati kita dengan berdoa kepadaNya agar di permudahkan pencarian..


Tapi, biasalah, orang yang busuk hati, manakan mahu tenang jiwanya melihat penyatuan spirits ini. Anwar Ibrahim tonggeng giat mewujudkan persepsi negatif kita terhadap kerajaan. Azizah pula, jadikan MH370 sebagai isu berkempen yang tidak sensitif terhadap keluarga mangsa, Mahfoz dengan tawaran tebusan merapu dia, dan terkini, Nizar dengan otak dangkal yang patut di campak di laut hindi kerana tidak tahu kedalaman laut itu yang kalau dia masuk ke dasar laut confirm mati !

Ni pulak, reporter yang gusar kerana kredibiliti DS Hishammuddin yang di canang sebagai bakal PM Malaysia.

" Still think Hishammuddin is PM material?
If some people are impressed by him because of his handling of the MH370 press conferences, it could be because he came on after we had seen how Department of Civil Aviation (DCA) Director-General Azharuddin Abdul Rahman bungled. Compared to the DCA man, Hishammuddin could not but shine.#
Besides that, Azharuddin’s English proficiency was pretty hopeless whereas Hishammuddin, with his privileged education in Britain, is comfortable in the language."
 
Apa kes persenda English DCA tuh. Danl soal nak jadi PM ke ape ker, bukan terletak kepada English yang dipelajari di Britain, tetapi, lihat dari aspek, bagaimana DS Hishammuddin berjaya memahami situasi, memahami apa yg berlaku, dan mampu untuk menjawab pertanyaan reporters. Itu barumkriteria PM masa depan Malaysia, yang mana peka dan ambil tahu apa yg patut tahu. Bukn di,lihat tentang English nya.
 
 
In defending Malaysia’s handling of the crisis, he was not shy to say, “I think history will judge us well” and “we have done quite an admirable job”. Was he not aware that self-praise is no praise?
He also crowed about Malaysia’s ability to get 26 countries to work together to search for MH370. “Not many countries can get all the most sophisticated planes from countries from every corner of the world to come and assist,” he said. He should know that in a crisis like this, any number of countries would have responded – not because the country in charge asked but because of humanitarian concern.
 
SAJ rasa, tak de masalah untuk nyatakan, dunia kagum dengan keupayaan kita dan tungkus lumus kita umtuk jejak MH370. Takkan nak cakap, kita sedih dan tidak berdaya berbuat apa-apa !? Lain la,dengan pihak pembangkang, mengutuk, menghina usaha yang di jalankan dan memandang rendah kepada team SAR kita.


 
 
Negara luar pun simpati dan memuji kita, takkan ada sanggup rakyat Malaysia sendiri nak kutuk. Itu patutnya pancung dan campak je kat laut Hindi!
 
Lagi satu, tanpa adanya hubungan baik dengan negara luar, ingat mudah ke nak berurusan dengan 26 buah negara dalam mencari satu kapal terbang ??? Sekalipun atas timbangrasa kemanusiaan, tetapi, ianya melibatkan kos berbillion ringgit untuk negara terbabit membekalkan peralatan, alat kententeraan mereka untuk mengesan MH370. Apa, ingat, sehari dua je ke mereka membantu ?? dah berminggu-minggu. tapi, masih ada negara yang bersama-sama membantu tanpa harapkan balasan.
 
untuk artikel penuh mengenai penulis ini yang takut atas kredibiliti orang UMNO BN MELAYU ISLAM, sila :
 
 
Apapun, SAJ simpati dengan reporter cina ini yang hatinya tidak bersatu untuk lebih memikirkan MH70 ini selamat. Dia hanya takut dengan bayang-bayang sendiri yang risau jika YB MELAYU ISLAM ini menjadi PM Malaysia suatu hari nanti.
 
Dengan semangat cintakan negara, bangsa dan agama yang ada dalam diri DS Hishammuddin, reporter cina ini menulis untuk mempengaruhi orang lain. tapi, dia tidak mampu menunddukkan hati kita untuk terus menyokong DS Hishammuddin.
 
 
 

20 comments:

  1. He..he..mereka diburu bayang bayang mereka sendiri. Ada ketakutan melampau terhadap kemampuan DS Hisham

    ReplyDelete
  2. Cina ini hanya ' mencetus '. Dia harap akan dapat sokongan ramai, rupanya orang tak peduli. Org nampak usaha keras datuk Hishamuddin.

    ReplyDelete
  3. Satu perkara yang pasti Hishamuddin tak nampak ghairah langsung.Sebaliknya sentiasa menyebut YAB Perdana Menteri..ini tanda keikhlasan dia.

    ReplyDelete
  4. Hishamuddin memang bakal PM, so ..Cina tak puas hati?

    ReplyDelete
  5. Menyelaras gerakan 26 negara , menyatukan sebahagian besar rakyat kecuali segelintir penganut Pakatan. Pencapaian luar biasa Hishamuddin yang dicemburui Cina. Ini hakikatnya !

    ReplyDelete
  6. Cina ni nak tabo racun atas tunas yang segar. Umat Melayu tak baca tulisan jahat Cina ni.

    ReplyDelete
  7. Sebab tu la puak2 pembangkang ni X layak jd pemimpin.... pemimpin2 hebat seluruh dunia menyokong kita tp dieorg pulak sebaliknya.

    ReplyDelete
  8. Org Melayu perlu bijak..jgn smpai ditindas.

    ReplyDelete
  9. Pembangkang bijak bermain dgn kata2 utk menghasut rakyat supaya benci kerajaan terutama golongan muda.... pemimpin perlu bijak bertindak...

    ReplyDelete
  10. Skrg ni point puak sakai ni dok tembak Hisham je.. tp Hisham cool...beliau x melatah pun..

    ReplyDelete
  11. Kalau Hisham tercalon sbg perdana menteri, 1 Malaysia senang hati

    ReplyDelete
  12. Pembangkang nak tarik perhatian... nk cipta kontrovesi je.... org yg tau tanggungjawab & x gila glamour adalah spt Hisham

    ReplyDelete
  13. Ahahha... dgn tercalonnya Hisham sbg PM nnt, makin kalutlah puak2 ni...

    ReplyDelete
  14. Nnt ade la yg meroyan bila Hisham jd PM

    ReplyDelete
  15. Puak2 ni akan senyap kalau puak dieorg yg jd PM

    ReplyDelete
  16. Hisham tercalon jadi PM memang bangga la aku

    ReplyDelete
  17. Tu la die...mereka takut dgn bayang2 sndri..

    ReplyDelete
  18. Hisham tercalon jd PM adalah 1 rahmat buat Malaysia & bangsa Melayu

    ReplyDelete
  19. Mampu ke Anwar nak lancer perang dgn Hisham? Die tak sedar ke penyokong Hisham semakin kuat & bertambah bilangannya

    ReplyDelete
  20. Hisham sekarang tak gentar la dengan perangai2 karut puak bodoh tu.

    ReplyDelete