SAHABAT SETIA SAJ

Wednesday, August 13, 2014

TOLONG !!! TOLONG LEPASKAN "ANJING YANG TERSEPIT NI" !!!!!


Salam semua,


Panas... Panas.. PKR  ugut orang PKR, DAP mengacum senjata kepada PKR. PKR dapatkan simpati PAS, DAP ugut PAS keluar PR, PKR tersepit kembali. Pusing sana, pusing sini, semua salah. PKR adalah AGEN PEMUSNAH AL-KETUM, DAP pula agen UGUT PAS, PAS pula ..... masih berteka teki. Adakah keluar PR adalah keputusan, atau masih bersama PR ???
Hanya hembusan serapah jampi Anwar kepada Hadi tempoh hari, yang ada jawapannya... Tunggguuuu......

Kene ingat, dalam PR, tiada kuasa yang tertnggi, masing-masing berdiri atas tiket parti masing2, dan presiden pada parti masing2. Tapi dilihat, PKR dan DAP pula berkuasa atas PAS. Acaner tuu....

Lihat BN, yang didalamnya diwakili oleh cabang UMNO, MIC, MCA dan di SABAH dan SARAWAK, tetapi, presiden nya, adalah PM. Satu suara yang menyatukan barisan, lain pulak PR, bermacam suara,memasing nak tegak leher, lepas tengkuk sendiri !


Contoh terkini adalah Selangor ni lah. Kerana nak lepas tengkuk sendiri, sanggup fitnah rakan sendiri. Anwar sendiri kata, TSKI itu rakannya, Ciiirrrriiiitttt ! kalau rakan, takkan nak memfitnah ! tu pasal nak lepas tengkuk sendiri. sendiri punya plan, sendiri punya bini kasi letak nama jadi MB, sendiri punya bini jadi boneka dan barua ! Apa citer !!!!


Pasal tu la, khalid samad kata, Jijah banyak keli kene pukul ngan anwar . Pasal ni la. Sian Jijah.. betul2, jadi boneka luar dalam. Luar parti, dalam parti. Atas katil boneka, kat rumah boneka, kat selangor boneka, kat bilik hotel boneka, hingga dibonekakan dengan JAM OMEGA hingga kini boneka jam pun tak kelihatan !

Well, look at DS Hishammuddin, walaupun kerja dia macam nampak tak nampak je kan, tapi, beliau istiqamah terhadap kelangsungan UMNO BN. Kerja dia berfokus, apatah lagi tentang menyambut ketibaan jenazah MH17 yang mana, lebih penting sebagai menghormati keluarga mangsa, dan kesedihan negara.

Beliau juga turut menyatakan di bawah ini :

 Barisan pimpinan sayap dalam parti Umno perlu mencontohi kebijaksanaan dan kesabaran pucuk pimpinan parti mengendalikan isu politik dan negara bagi memastikan kelangsungan Umno sebagai parti utama di negara ini yang memperjuangkan nasib rakyat terutamanya orang Melayu dan Islam.
Setiap apa yang berlaku ada hikmah di sebaliknya dan di situlah kita dapat kenal pasti siapa yang mampu bertahan (demi kepentingan parti).

"Jika sesetengah ujian kita tidak mampu atasi dengan kebijaksanaan dan mengikut emosi bagaimana nak memimpin negara?," katanya
 
Hishammuddin yang juga Menteri Pertahanan mahu pimpinan sayap parti mencontohi Perdana Menteri merangkap Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak yang berjaya mengendalikan dengan baik kes pesawat MAS MH17 yang ditembak jatuh di Ukraine baru-baru ini.

"Saya dan Perdana Menteri turut kehilangan saudara iaitu nenek tiri dalam nahas itu. Jika diikutkan marah dan emosi, mungkin kita tidak berjaya membawa keluar mayat rakyat kita dari kawasan bergolak tersebut ke Amsterdam.
 



 "Sekarang dunia sudah nampak, pendekatan yang digunakan oleh Perdana Menteri diiktiraf dunia walaupun ada yang memperlekeh sebelum ini, kita sebuah negara kecil tidak mampu berdepan dengan puak pemisah bagi membawa keluar mayat tersebut," katanya.

Kejayaan itu juga membuktikan pimpinan Umno dan parti itu bukan parti retorik dan mengamalkan budaya nepotisme yang sering digembar-gembur oleh pembangkang.
 
 
Jelas, inilah ciri pemimpin kita, yang bersama ketua untuk membangunkan dan memastikan UMNO dan BN terus unggul di Malaysia. Jangan jadi seperti PR, yang sanggup memburukkan orang lain demi diri sendiri ! Yang sanggup untuk mengusir PAS keluar jika tidak bersetuju dengan pelantikkan JIJAH jadi MB Selangor. Ugut kerana emosi, kerana kuasa, kerana kepentingan peribadi, bukan kerana rakyat.
 
Sokonglah BN, yang berusaha untuk memenuhi kehendak rakyat, walau pahit, tapi manis jua akhirnya (eh, macam lagu la pulak...)


 
 
apapun, SAJ lihat, DS Hisham tidak lupa perjuangan dan objektif UMNO BN, kerana itu, beliau mnenyeru untuk semua mencontohi kepimpinan DS Najib yang kini dipandang oleh negara-negara lain sebagai seorang pemimpinyang bertindak bijak tanpa mencetuskan provokasi.
 
Kalau Anwar, asyik cetus provokasi, guling atas padang, guling atas jalan, lama-lama, dia berguling kat simen Sg.Buloh Inn (rumah kedua dia di penjara la tuuu)




 
 
 

9 comments:

  1. Bangga membaca catatan ini.

    ReplyDelete
  2. Ini kelebihan Hisham. Dia tak pernah anvkat diri dia. Dia sentiasa letak Ds Najib di atas

    ReplyDelete
  3. Ini penamat kepada kisah seorang penipu

    ReplyDelete
  4. Hah hah hah baru malaysia percaya apa yang tun m buat selama ini betul. kalau tun tak bertindak dulu tak taulah apa jadi kat kita la ni

    ReplyDelete
  5. Kalau tanya aku jgn tlg anjing tersepit. Nanti dia gigit pungkoq kita

    ReplyDelete
  6. Saya setuju sangat dgn kenyataan Datuk Hisham. Kalau kita emosi ikut hati kita akan capai kejayaan

    ReplyDelete
  7. Aku rasa tak dak jalan dah. Segalanya telah berakhir

    ReplyDelete
  8. Iinilah takdir. Kita blh rancang tapi nak bagi jadi Allah Taala

    ReplyDelete