SAHABAT SETIA SAJ

Wednesday, March 19, 2014

JADUAL TUGAS KAPTEN ZAHARI...PENCACAI JANGAN NAK SPIN


Kabare....

Kecoh betullah puak pembangkang ni. Mereka berteriak menyatakan bahawa juruterbang MH370 bercuti pada hari Jumaat dan kononnya telah diarahkan bertugas untuk membawa MH370 ke Beijing.

Namun, hakikatnya adalah memang dia bercuti pada hari Jumaat sebab dia nak ke Putrajaya untuk mengikuti perbicaraan kes liwat anwar ibrahim. Maklumlah ada hubungan keluarga dan penyokong tegar nuar. Selepas itu, dia terus ke KLIA untuk penerbangannya. 

Berikut adalah pengakuan salah seorang kakitangan MAS yang bertugas membuat jadual kerja juruterbang dan cabin crew MAS.

Salam..
Saya bekerja di MAS bahagian jadual crew...Capten Zahari sememangnya dijadualkan utk flight terbabit. Perlu di ingat, flght departure ialah 12.40 malam. Keesokan hari iaitu sabtu..tetapi pada hari jumaat ialah hari off kapten Zahari. Jadi dia memang ikut jadual dan tidak mmbuat sebarang pertukaran. Itu satu..
Yang kedua. Anas Mazlin ialah seorang FO bukannya capten. FO tidak boleh menggantikan capten. Dia sepatutnya menjadi trainer kepada FO Fariq yang baru sahaja diserapkan ke kapal yang lebih besar atau widebody flight. Tetapi kami kekurangan kakitangan, Kami terpaksa tarik dia dari flight itu dan di masukkan ke flight yang lain. Ini prosuder biasa. Both techcrew and cabincrew memang selalu berlaku tukar last minute. saya hanya mahu bersihkan nama rakan2 kami yang sedang berjuang di sana. Apa yang Hishamudin cakap adalah betol cuma tidak detail...Saya akan beri bukti nanti berhubung jadual Capt. Zahari. Harap nama dia dapat dibersihkan dan tiada kekeliruan lagi. Dia sememangnya bertugas mengikut jadual yang diberikan oleh department.
So, puak pembangkang nak auta apa lagi tu? Asyik nak menyalahkan kerajaan je. Sepatutnya di kala ini kita semua perlu bersatu memberi sokongan kepada Menteri Kementerian Pengangkutan DS Hisham yang sedang berusaha gigih menggunakan apa sahaja kekuatan dan peralatan yang kita ada untuk mencari MH370. Bukan mudah tugas DS Hisham, namun SAJ lihat, beliau tidak goyah walau sedikitpun. Syabas DS. 

21 comments:

  1. Ye..ini patut kita bersatu. Berikan sokongan kpd Datuk Hisham yang nampak bertungkuslumus. Ini cerita negara, maruah negara sedang cuba dimainkan.

    ReplyDelete
  2. Sekarang Fuckatan mati mati nak serang Hishamuddin. Dia orang dah gelabah tengok Hishamuddin perform. Setanlah puak Fuckatan ni.

    ReplyDelete
  3. Bersatu ? Usah haraplah. PAS, PKR memang alat DAP laksanakan pepecahan.

    ReplyDelete
  4. Saya dulu kecewa dengan Hishamuddin. Saya fikir beliau lemah sebab itu saya tidak menyokong beliau dalam pemilihan parti. Sekarang nampak kemampuan sebenar beliau, insyaallah saya yakin selepas ini beliau akan diberi perhatian.

    ReplyDelete
  5. Pembangkang panik. Kerajaan dilihat berjaya menangani isu MH 370 dengan tenang. Kes liwat Anwar tidak dapat tempat dalam masyarakat. Mereka harap Hishamuddin tumbang, rupanya hamba Allah ini terus berdiri gagah mewakili kerajaan.

    ReplyDelete
  6. Aku rasa pembangkang dah set dengan kuasa besar di luar. Cuma nampaknya Kerajaan tak mahu mengalah. Aku doa Hishamuddin Tuhan anugerahkan kekuatan supaya dapat terus memimpin anak buahnya.

    ReplyDelete
  7. Hishamuddin semakin bijak, profesional dan terserlah kematangan beliau sebagai pemimpin dalam mengendalikan kes MH370 ni. pembangkang ckp butar belit, keluar statement bodoh tp kerajaan tetap bertahan demi rakyat.

    ReplyDelete
  8. bangga dengan cara kepimpimnan DS Hisham dlm kes MH370 ni.

    ReplyDelete
  9. Steady la Bro Hisham... jgn goyah sikit pun dgn pembangkang yg akal pendek ni....

    ReplyDelete
  10. Pembangkang merupakan 1 alat utk memecah belahkan rakyat.... mujur pemimpin kita ni professional...teruskan perjuangan mu Hisham

    ReplyDelete
  11. dulu blogger umno jugak yang bantai Hisaham...tetapi jilat balik...hahaha...

    ReplyDelete
  12. Usaha pembangkang paling besar adalah hanya cuba memburukan keadaan & menghasut rakyat utk bencikan Kerajaan...

    ReplyDelete
  13. Kami rakyat Malaysia tetap percaya & yakin dgn DS Hisham

    ReplyDelete
  14. Manusia sentiasa berubah dari masa ke semasa...perubahan tu samada semakin baik atau semakin buruk... alhamdulillah, kita semua da nampak yg Hisham ni semakin berubah kearah menjadi pemimpin yg disegani

    ReplyDelete
  15. Pembangkang lebih kpd auta... Hisham berpegang kpd fakta. ...

    ReplyDelete
  16. Pembangkang bangang... tu je yg sesuai ckp kt dieorg

    ReplyDelete
  17. Campak la ape pun kat Hisham...die tetap cool jalankan tugas die...

    ReplyDelete
  18. Puak2 sakai ni elok campak kt tgh lautan Hindi tu je..semak la kat Malaysia ni...

    ReplyDelete
  19. Cmne nk bersatu kalau yg lead parti lain tu pun hati busuk perangai mcm sakai...

    ReplyDelete
  20. Aku pelik betullah smpai benda ni pun nk jadi isu. ...da X de modal sgt ke?

    ReplyDelete
  21. Spin macam mana pun orang ramai da mula percaya lebih kepada Hishamuddin

    ReplyDelete