SAHABAT SETIA SAJ

Wednesday, September 7, 2011

KELUARGA MAT INDERA MAHU SAMAN MAT SABU LEPAS NI !

Salam 1 Malaysia, 


Lama SAJ tidak menulis. SAJ agak sibuk dengan tugasan SAJ. tapi, bila SAJ baca HAPRAKAH ni, SAJ tak sanggup pulak menahan jari jemari SAJ ini untuk menulis pendapat SAJ.



                   

Hm...Haprakah...ooo haprakah.... Pas ooo Pas.... hanya siarkan berita berat sebelah je nampaknya....  SAJ pelik betul la.. siapa yang mencemarkan nama MAT INDERA dulu ni ??? Bukan MAT SABU ker yang menyeksa keluarga MAT INDERA ni dengan kenyataan sedemikian rupa. 


Pihak yang membantah MAT SABU ini tidak ada mengutuk Mat Indera kerana KAMI tahu, buat apa bercakap mengenai orang yang tiada, lebih baik kita mengambil iktibar daripada sejarah yang telah tercipta. Alangkan sejarah sahabat NABI pun kita amik iktibar, takkan la sejarah Malaysia nak sombong pulak...


Kisah di zaman Nabi pun ada kisah yang kurang enak didengari, dan tujuannya adalah untuk dijadikan iktibar kepada manusia seterusnya. Inikan pulak kisah Mat Indera. Fikirlah secara logik, negara kita sudah lama MERDEKA, PERJUANGAN kita adalah untuk mengekalkan kemerdekaan ini daripada dijajah dari pelbagai sudut yang terselindung , BUKAN mempersoalkan perjuangan mereka yang telah tiada !!!


SAJ rasa, MAT SABU yang PERLU bersihkan nama MAT INDERA, bukannya pihak kerajaan kerana kerajaan TIADA kaitan dengan apa yang berlaku dengan MAT INDERA yang dibangkitkan kini !!!   MAT SABU yang sengaja cetuskan isu ini kerana KOMUNIS DAP yang membayar MAT SABU agaknya untuk menaikkan semangat KOMUNIS di dalam negara ini.

Manakan tidak, PAS sendiri yang menyokong sekiranya CHIN PENG dibawa semula ke MALAYSIA !!! patutlah beriya-beriya nak sokong kenyataan MAT SABU membela KOMUNIS !!!

kepada Keluarga Mat Indera, jika pihak kerajaan yang salah, dari dulu kerajaan akan canangkan bahawa MAT INDERA memang bersalah sebagai orang komunis dan dibawa dalam BUKU SEJARAH TINGKATAN 5, TETAPI, hal itu tidak berlaku.


Kerajaan tidak mengabaikan tanggungjawab kepada keluarga MAT INDERA hingga memulaukan keluarga MAT INDERA, tetapi, kerajaan beri layanan yang sama baik bersama rakyat yang lain. Sekiranya kerajaan JAHAT, dah lama kerajaan akan singkirkan keluarga MAT INDERA daripada Malaysia ini, TETAPI, hal itu tidak berlaku malah kerajaan bertindak sama adil kepada mereka dan rakyat yang lain.

Orang yg perlu bersihkan nama Mat Indera adalah MAT SABU kerana MAT SABU yang membuka aib demi kepentingan rakan KOMUNISNYA iaitu DAP laknatullah...



No comments:

Post a Comment