SAHABAT SETIA SAJ

Wednesday, January 19, 2011

BUKU JINGGA vs INTERLOK: ANWAR BIKIN RAKYAT MERANA

Salam 1 Malaysia, 


BUKU YANG MENGUNDANG KONTROVERSI.
 INTERLOK SEJARAH YANG TIDAK TERNILAI.
BUKU JINGGA POLITIK PRU PAKATAN.


Hal buku JINGGA yang lebih bersifat politik itu yang ingin didebatkan ??? Fikirkan lah mengenai INTERLOK yang jauh lebih baik isi kandungannya untuk diketahui rakyat.


Apa sangat buku Jingga itu yang mengundang amarah Anwar untuk mengajak DS Najib berdebat ??? Andai mereka merasakan buku Jingga itu hebat, buktikanlah dengan membuat TOUR BUKU JINGGA pula setelah TOUR WIKILEAKS. 


Apa motifnya berdebat isu yang tiada keuntungan menyeluruh kepada rakyat ???? Fokuslah kepada isu INTERLOK yang tiada kaitan langsung dengan politik tetapi sengaja dipolitikkan. INI LEBIH MUSTAHAK. Anwar sengaja memberi penderitaan kepada rakyat dengan lakonannya. Anwar tidak prihatin kepada rakyat dan hanya melebihkan buku jingga semata-mata. Anwar hanya fikir kempen PRU nya untuk mendera emosi rakyat !!!


Anwar dan PR terasa terancam dengan kenyataan DS Najib mengenai 100 hari pakatan yang tidak berpijak di bumi yang nyata. Ini adalah hakikat sebenar yang bukan sahaja dapat dianalisa PM, tetapi rakyat marhaen sendiri. Maka, seperti biasa, ANWAR yang merupakan KUDA TUNGGANGAN DAP disuruh untuk menjalankan misi berdebat.


 Well, Anwar terkenal kerana kepetahannya. INI DAP MANYYYAAAAKKKKK SUKA. Nik Aziz terkenal kerana fatwa "HALAL" dalam PR. INI PUN DAP MAAANNNYYYAAAKKK SUKA.... Jadi, tak hairanlah, dalam tiap perkara, Anwar dan Nik Aziz lebih kedepan untuk merungkai persoalan tetapi DAP hanya duduk di belakang memerhati dan memantau kuda-kudanya membuat kerja. Hehehehe.....


DS Najib akan dipandang lekeh jika melawan dengan Anwar berkenaan isu remeh ini. Berkenaan isu yang melibatkan parti politik jer tetapi bukan kerana rakyat. Tetapi, DS Najib patut dipuji kerana lebih banyak perkara lain untuk rakyat yang perlu dilihat dan didengari daripada hal remeh seperti itu. DS Najib telah menunjukkan keprihatinan beliau apabila ketika beliau ditahan dalam wad, beliau mengarahkan supaya bantuan banjir di Kedah disegerakan. INI LEBIH PENTING daripada isu remeh buku jingga itu.


Isu interlok adalah berkenaan pendidikan sekolah dan ini memang DS Najib dengar kerana ini adalah hal rakyat. Bukannya BUKU JINGGA yang dikarang oleh parti politik pembangkang untuk didebatkan, Hahahaha...




Tahniah DS Najib kerana rakyat didahulukan.
 Dan terbukti !!!

10 comments: