SAHABAT SETIA SAJ

Monday, March 28, 2011

LIM KIT SIANG TUNAIKAN SOLAT HAJAT

Salam 1 Malaysia, 




Kepada mereka yang berada hampir dengan Shah Alam atau di Shah Alam, bolehlah hadir untuk membuat solat hajat di Stadium Melawati. Baguslah, ianya adalah majlis yang bagus. Tapi AWAS !!!! Solat hajat ini seringkali dilakukan untuk perkara yang berbentuk politik semata. Mahukah anda mendapat ganjaran solat hajat untuk ANUWAR ??? tepuk dada tanya Iman.


Turut hadir solat hajat itu adalah Lim Kit Siang, agaknya la sebab tercatat namanya dalam poster. DAP Cina laknatullah itu membela Anwar untuk mereka gunakan Anwar sebagai jalan mudah ke Putrajaya. Demi kuasa,Kit Siang sanggup buat solat hajat untuk mu Anwar !!! Kit Siang yang entah sunat entah tak, join sama untuk solat hajat. Solat hajat yang hanya didapati dalam PAS untuk apa2 sahaja berkaitan politik. PAS adalah medan solat hajat merapu. PAS hanya nak berdakwah kepada DAP CINA LAKNATULLAH tetapi hingga kini, tiada orang besar dalam DAP masuk Islam apatah lagi orang India. India memang dipinggirkan dalam PR ni. Kasihan.....




Solat Hajat dan Pidato Khas untuk menangkis fitnah jahat dilakukan kerana Anwar !!!! Masha Allah !!!! wahai saudara seislam ku, pandukan lah niat kita untuk solat hajat kerana Allah, bukan kerana Anwar dan kuasa duniawi !!!!!! Dalam poster ada tulis " Malaysia Makin Haru Biru ". Kenapa tiada solat hajat untuk amankan Malaysia ini agar dapat kita semua sebagai rakyat melakukan ibadah dengan baik. Ibadah ini didapati dalam pelbagai bentuk hatta mahu buang air pun, ada ibadah yang baik untuk dilakukan. Kenapa tiada solat hajat ini ??? Kenapa ??? KERANA PAS hanya fikirkan KUASA !!!! Kerana kuasa, PAS permainkan solat hajat berniatkan kerana Anwar !!! 


Solat Hajat untuk Anwar!!! Untuk Anwar !!! Hanya kerana seorang Individu yang tidak menafikan tentang video seks itu dan tidak mahu bersumpah meliwat, itulah yang dibela PAS. wahai PAS, apakah hukum bersubahat dalam hal ini ??? hatta tidak disahkan lagi perkara mahkamah itu, apakah PAS mahu condong kepadanya ??? ternyata, PAS bukan berdakwah, tetapi didakwah kerana faktor KUASA!!!!


Solat hajat untuk menangkis fitnah konon, tetapi tak sedar ker, korang pun membina fitnah jugak mengatakan UBN buat fitnah ini untuk Anwar!!! Apa bukti  ???? PAS sendiri membenarkan fitnah ini berlanjutan dan PAS sangat lemah imannya kerana membiarkan hal fitnah ini berlaku juga dalam parti seislam malaysia itu. Malu SAJ bila namanya parti islam, tetapi teladan tidak mencerminkan islam yang sempurna. 


Layan lagi dalam blog Anak Sufi : KLIK SINI

Saturday, March 26, 2011

SEJAM BERGELAP SAAT MENDEBARKAN !!!!

Salam 1 Malaysia, 


JENG JENG JENG...
selamat berhujung minggu semua. Hari ini bertarikh 26 Mac 2011 akan diadakan Earth Hour untuk memberi kesedaran kepada kita semua betapa pentingnya menjaga bumi ini. Maklumat lanjut dan ingin bersama2 sertai Earth Hour ini, sila KLIK SINI :EARTH HOUR.


Ala bukannya susah, hanya padamkan lampu selama sejam jer. Bukan ape pun... Ada orang tertentu yang yang suka padam lampu ni, suka sangat padam lampu walaupun bukan earth hour. Bagus juga tindakan dia ni, tapi sayang, 'aktiviti menjaga bumi' ini dilakukan dan dapat ditangkap oleh camera catch !!!! tindakan murni tapi disalahkan ???? Hehehehe.. Wrong time la brother...


Kepada korang yang turut serta program earth hour ni, janganlah ambil kesempatan macam apa yang sedang berlaku mengenai video yang geli didengari itu. Cukuplah sekadar di situ jer. 




Program earth hour ini bukanlah untuk perkara yang negatif, tetapi untuk memupuk kesedaran dan jangan membazirkan tenaga elektrik yang banyak. 


Hati - hati lah korang erk. Jangan keesokkannya pulak terdengar ada video terbaru jam omega pulak yer...

Thursday, March 24, 2011

LAGI VIDEO SEKS DI SARAWAK PULAK !

Salam 1 Malaysia, 




PRN Sarawak akan diadakan pada 16 April 2011. Penamaan calon pada 6 April dan tempoh berkempen adalah selama 10 hari.


Reputasi baik yang diterima BN pada PRU yang lepas tidak boleh dipandang ringan kerana, sikap, minat dan perangai manusia ini berubah-ubah. Dulu mungkin pangkah BN, tapi akan datang, jangan yakin 100% mereka memangkah parti yang sama SEKIRANYA BN sendiri tidak tahu menjaga diri.


Peranan bloggers selaku penyebar berita dan maklumat sangat penting kepada mereka terutama calon pengundi Sarawak. Walaupun bloggers bukan wartawan yang mempunyai kelayakkan sepeti wartawan di tv ternama di luar sana, tapi bloggers ada keunikkan dan style tersendiri menyampaikan berita dan info.


Kita perlu berwaspada dengan berita mengenai video sex yang masih berteka teki dan ada yang sudah mengandaikan ini semua dalang UMNO. Berpada2 menyampaikan berita kerana bloggers adalah pengaruh besar untuk mengalihkan isu kepada isu yang lain. Jangan hingga isu video sex itu akan dijadikan isu yang memakan diri ketika kempen di Sarawak nanti. 


Semakin ramai yang mula bersimpati kepada si tertuduh dan semakin ramai di luar sana yang sudah mengatakan , video seks itu adalah fitnah besar untuk menjatuhkan Anwar. Kita perlu bangkit tangani hal ini untuk tidak membawa cerita ini ke Sarawak !!! Bloggerslah yang berperanan besar dalam hal ini kerana kuasa membaca adalah ditangan kita yang merencanakannya.


Ayuh bersiap siaga hadapi PRN Sarawak. 


akhir kata : Anwar, DNA akan dicari daripada bukti yang diterima semula. DNA DNA DNA. Nightmare Anwar !!!

Tuesday, March 22, 2011

TAK TENGOK RUGI, BILA TENGOK MALU.

Salam 1 Malaysia, 




Macam-macam citer hot sekarang ni kan ?? Wak Siron antara nak dengar dengan tak je citer politik yang sangat transparent nyer. Ari tu geli geleman ngan air mani Anwar , ini pulak tntg video seks yang berdurasi 20 minit.


Cuma berhati2 dengan berita gempar ini kerana permainan politik oleh orang yang cekap bermain politik ni, bukan sebarangan. Tersurat yang kita nampak, tapi dalam tersiratnya. Apapun, selalulah kita ingatkan Anwar Ibrahim untuk serahkan DNA nya. Jangan nak ngelat yer.


ANWAR, SERAHKAN DNA !!!


Berikut berita daripada Sinar Harian :


Siapa pemimpin itu? 

KUALA LUMPUR - Seorang individu yang menggelar dirinya Datuk T mendedahkan kepada media apa yang didakwa rakaman video salah laku seks pemimpin tertinggi PKR di hotel. 

Rakaman berdurasi 21 minit itu menunjukkan individu terbabit adakan hubungan seks dengan pelacur asing, dirakam pada 21 Februari lalu. 

Menurutnya, rakaman itu disedarinya selepas ahli politik itu arahkan jam tangannya yang tertinggal di bilik hotel itu diambil balik. 

Katanya terdapat wayar disambungkan ke rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang merakamkan hubungan seks itu. 

Datuk T mendakwa, rakaman hitam putih itu dipertontonkan dalam beberapa bahagian, bermula dengan ahli politik berkenaan, seorang wanita yang bercirikan Asia Timur dan seorang lelaki tidak dikenali. 

Bahagian kedua menunjukkan ia diambil pelbagai sudut dan lelaki itu menerima seks oral daripada wanita itu dan adakan hubungan seks dalam beberapa posisi yang berlarutan kira-kira 17 minit sebelum pemimpin itu bergerak, dipercayai ke bilik air. 

Kemudiannya wanita berkenaan dilihat selepas membersihkan dirinya dengan tisu, sambil menggeledah barang milik pemimpin itu dipercayai mengambil jam tangan Omega yang dicari Datuk T sebelum itu. 

Datuk T berkata, dia akan hantar rakaman berkenaan kepada pemimpin itu dan isterinya bagi pengecaman dalam masa seminggu. 

"Jika dia mengenal pasti rakaman itu adalah dirinya, saya cabar dia dan isterinya meletakkan jawatan. 

Kami tidak mahu pembabitan kerajaan dalam isu ini. Jika beliau dan isterinya tidak meletak jawatan, kami akan minta diadakan panel bebas yang terdiri daripada pertubuhan bukan kerajaan untuk jalankan siasatan forensik bagi menunjukkan kesahihan (rakaman) video ini,” katanya. 

Dia mendakwa lelaki dalam rakaman video itu bukan yang bermoral tinggi dan tidak layak jadi pemimpin.

Sebelum itu, rakaman berkenaan ditayangkan secara berkumpulan dan berperingkat kepada media pada sidang akhbar di ibu negara semalam. 

Katanya, dunia akan tahu kebenaran perkara ini.


Sunday, March 20, 2011

ANWAR SERAH DNA GUNA ANU NYA ???

Salam 1 Malaysia, 


WE WANT ONE, WE WANT ONE, WE WANT ONE MALAYSIA !!!!


Slogan yang cukup cantik garapan daripada DS Najib. Kita berkumpul di bumi Malaysia yg terdiri berbilang kaum menikmati hasil bumi bersama dan menikmati hirupan angin segar selalu, bukan angin perang di Libya mahupun angin radioaktif di Jepun. Syukuri la....


Cuma paling HOT sekarang ni, ada slogan tambahan diminta oleh rakyat :


WE WANT DNA ANWAR !!! WE WANT DNA ANWAR !!! WE WANT DNA ANWAR !!!!


Hanya kerana DNA setitik, tumpah air mani Anwar sebelanga, tetapi sayang, ditolak hakim kerana air mani sebelanga Anwar disedekahkan Anwar tanpa rela untuk dipersembahkan dalam mahkamah !!!! fulamakkk.


Anwar, kasi je la DNA tu. Bukan amik kat 'telor' kau pun. Doktor pun tak larat nak tengok anu GAY kau tu. Ntah senget ntah tak sebab lain tempat suntikkannya. Haishhh... Amik kat pipi pun boleh, kat perut pun boleh, kat tangan pun boleh, macam2 lah... Nak tak nak jer. 


Anwar, selagi kau mempunyai kejantanan walaupun da tercemar, kau sahut la cabaran rakyat. Alah, cabaran wikileaks pun kau boleh wat tour, ni cabaran DNA ciput jer, takkan ketor telor kot... come on lah !!!! take it easy la. Heheheh....


KOMIK TERLARIS DIPASARAN

Friday, March 18, 2011

BOB LOKMAN: LELAH DAN SAKIT ???

Salam 1 Malaysia, 


PELAWOK BELAWOK PAS


Pelik betul dengan gerakan PAS sekarang ni. Macam gila glemer pun ada. Macam tak ada hala tuju pun ada. Macam kekurangan cerdik pandai Agama dalam PAS pun ada. Macam - macamlah kiranya.


SAJ tak kisahlah Bob Lokman tu nak berhijrah bermakna, mahu tinggalkan dunia seni dan mendalami dunia akhirat. Tapi, dunia akhirat yang ingin dikejar Bob Lokman ni, macam ada keciciran pulak. Dunia akhiratnya adalah dengan bertahajud, bertasbih,bertahmid, berzikir depan hadirin penyokong PAS mengenai politik.


Pulak tu ada pulak kenyataan bodoh tentang jalan raya bertar yang orang tak guna hari-hari 24jam.. Hehehehe.... Kelakar betul. Kalau ya tak guna 24 jam, tapi, ingat jalan tar tu, ditempek pada siang hari, malam hari di cabut dan disimpan ker ???? Siang hari si orang tua berbasikal ke masjid, dan di malam hari, ambulans nak masuk pun susah sebab jalan tar dah disimpan ker ??? Itulah LIABILITI yang PAS gendong ke hulu ke hilir.


Bob Lokman nak kejar akhirat, tapi, adakah perubahannya dapat memberi pengaruh baik kepada keluarga dan anak2nya ??? Jangan nak salahkan sistem pendidikan lagi ya kalau anak tu tak menjadi, sebab BAPAKNYA sibuk memanjang bagi ceramah politik.


Ini adalah beberapa cebis ceramah Bob Lokman yang sempat di ambil... tapi ada banyak lagi dluar sana.







Kasihan dengan Bob Lokman ni, Hijrah dia tak sempurna. Orang yang nak kejar akhirat ni, tak nak terlibat dengan politik sebab mainan politik ni,kalau salah langkah, nahas jugak akhirnya nanti. Tapi dia boleh pulak ke sana ke mari. Yelah, kene cari makan kan.... kalau tak, macam mana nak bersihkan janggut dan jubah putih tu.


Bob Lokman, carilah akhirat dengan berjumpa ustaz2 yang tidak terlibat dengan politik. ada ramai lagi diluar sana. Baiklah duduk di rumah, dimasjid, solat sunat, bersama keluarga, jalankan tanggungjawab sebagai bapa yang sebenar dan hindari lah perkara2 yang membawa kepada muflisnya pahala yang dibina. 


Semoga Bob Lokman tahu, dunia akhirat itu bukan daripada PAS, tapi daripada amalan seseorang manusia itu terhadap Allah dan menjaga hubungan baik dengan manusia. Wallahualam...

Thursday, March 17, 2011

NIK AZIZ BERSEDIA UNTUK MENYERANG !!!

Salam 1 Malaysia, 


Nak menegur orang memang ada caranya dan cara selemah lemah iman adalah berdoa kepada Allah kepada empunya badan. Dalam hal ini, Datuk Harussani bertegas dengan pendiriannya untuk menegur kesilapan demi kesilapan , kepincangan demi kepincangan yang berlaku dalam negara.


Ini juga adalah jihad beliau kerana beliau sangat bertangungjawab dalam menegur kesilapan yang dilakukan. Seperti kata beliau, "jika teguran saya salah, saya bersedia menerima teguran dengan syarat cukup nasnya kerana saya akui bukan pakar dalam semua bidang". Ternyata,Datuk Harussani sangat merendah diri dan SAJ kagum dengan sifatnya. Terasa tertarik untuk lebih mendalami Islam dengan lebih mendalam. Terasa, kaedah Datuk Harussani dapat melembutkan jiwa anak-anak muda untuk mengenal islam, bukan yang bersifat ektremis sehingga pantang ditegur, terus melenting kerana anggap dirinya hebat daripada orang lain.

Datuk Harussani akan menegur apa sahaja yang silap pada pandangan nya, dan sekiranya dia tersilap, dia sedia menerima teguran asalkan ada nas diberikan. Inilah contoh ulama yang di angkat kerana, bersedia terima teguran, dan dalam pada masa yang sama, menegur kesilapan orang lain. Datuk Harussani menegur tidak dipengaruhi sesiapa kerana beliau menegur atas dasar Islam yang dipelajarinya.


Datuk, teruskan berjihad dengan cara yang baik kerana, hidup manusia ini tidak selalunya betul dan perlu ditegur. SAJ hormat pendirian Datuk dengan kaedah datuk mengendalikan kekeliruan yang berlaku dalam Malaysia ini.

Dan diharap, teguran datuk itu memberi manfaat. Harap teguran itu tidak dijadikan isu untuk serangan membidas membabi buta oleh sesetengah pihak. Harap agar datuk konsisten dalam tanggungjwab datuk dan SAJ percaya, datuk tidak akan melampaui batas hingga menjadi suara lantang yang ekstrem.

P/S : NIK AZIZ BERSEDIA UNTUK MENYERANG DATUK HARUSSANI ??? NIK AZIZ KAN PANTANG DITEGUR. DIA KAN RASA DIRINYA MAKSUM DAN SEMUANYA BETUL. DATUK HARUSSANI, SAJ MEWAKILI ANAK2 MUDA YANG LAIN, MENYOKONG PENUH NIAT DAN JIHAD DATUK KERANA ALLAH DAN ISLAM.

Wednesday, March 16, 2011

AYUH BLOGGERS !!!! HANTAM SAMA PAS !!!

Salam 1 Malaysia,


HAK MELAYU BUMIPUTERA
TIDAK DIABAIKAN KERAJAAN


Ketakutan PAS kepada kehilangan undi Melayu sudah menampakkan tanda-tanda. hehehehe....Tulah, dulu sombong dan berlagak dapat kawan ngan CINA DAP KOMUNIS, macam tak hengat dunia !!!Sekarang ni mula nk terhegeh balik kat undi Melayu. Hahahaha...


Mula2 dulu, PAS tetiba kata, akan menjaga Hal Ehwal Melayu. Semua ni disebabkan, bilangan undi melayu di Tenang merosot hinggakan cina undi PAS. Amboi, laku naaa tiket syurga hampa ! Trus cina2 nak undi hampa. heheheheh....


MELAYU KENE TURUN HAKNYA,
BARU SAMA RATA.
INILAH PERJUANGAN PR


Sekarang ni, lemparan tuduhan yang ibarat peluru berpandu kepada UMNO pulak yer,HADI AWANG !!! Katanya UMNO nodai hak Melayu !!! Amboi, senang nyer tuduh. Dulu , dia yag cemarkan hak keistimewaan melayu !!! Sokong Si Namewee yang hina Azan !!! Sokong membabi buta. Pencacai PAS dengan bangganya mempertahankan SI PENGHINA AZAN !!!!! Bagusnya Islam PAS!!! Hina AZAN pun masih boleh sabar. hahahaha...


 pula tu, ada hingga ada yang tak mengaku melayu pun !!! Tapi nak pertahankan melayu ! Sendiri tak mengaku melayu. Tak bersyukur lahir sebagai Melayu. Ushhhh...banyak la benda melayu yang dia tak suka. Tak bersyukur Allah lahirkan dia sebagai Melayu Islam di MALAYSIA. huh, xreti nak berterima kasih. Allah bagi pinjam Melayu Islam, kelak, Allah boleh tarik balik sebab kufur dan sombong. Hidup Mati kita belum tentu dalam Islam, jadi bawa2 lah mendekati Allah yang sebenar agar Islam adalah Mati kita nanti.


ORANG PAS DERHAKA SULTAN
PAS SUKA KAN???


PAS kata UMNO nodai Melayu ??? Kah kah kah.... PAS oooiii, pegi cek la, berapa banyak Melayu belaaN hampa yang membelakangkan Sultan kerana di asak DAP KOMUNIS ??? tengok di Perak, Nizar derhaka kepada perintah Sultan. Yang mendesak dan mengapikannya adalah DAP KOMUNIS tu. Itu kata belaan PAS tak nodai Melayu ???? Sorang lagi kat Selangor tu, tak perkenan lantikan SUK daripada Sultan, tu ape tur??? Siapa yang bawa budaya mencemarkan Melayu ???




Dimana PAS pertahankan hak melayu ???? PAS jugak yang sokong dan berdiam diri bila UITM ingin dimasuki oleh bukan melayu bumiptra. Apakah PAS masih ingat ??? Adakah PAS membela UITM tu ??? Haramjadah !!!! Sudahlah,PAS yang nodai Melayu Bumiputera !!!


PAS tak habis2 bawa isu kroni. Apa, ingat dalam PAS tak ada kroni ker ??? Ingat di kelantan, tak ada kroni ker ? Di kedah semasa bencana banjir hari itu, bantuan kerajaan negeri kedah disalurkan kepada Kroni dan pengundi PAS sahaja. Yang lain2 tu, buat2 tak nampak jer. Itu aper ? Sudah la Hadi Awang, sikit aib kau buka tentang Umno, luas lgi aib PAS akan dibongkar. 


PAS tak ada bukti pun kata untuk kroni ke ape ker. Itu zaman dah lapuk. Sekarang ini, dibawah DS Najib, rakyat didahulukan. Hanya melayu bumiputera sahaja tidak mahu ambil peluang ke atas mereka. Contoh, pinjaman memulakan perniagaan oleh Mara, cer tengok, berapa ramai je nak ambil peluang ini ??? Sedangkan kerajaan peruntukkan ini. MPOB, ada sediakan pakej untuk mulakan tanaman kelapa sawit, tetapi, berapa ramai jer yang ambil peluang ini ??? Ini semua untuk melayu bumiputera. 




Hadi Awang, kalau untuk kroni dan penyokong Umno sahaja, kenapa Si Yuhaizad itu boleh dapat Kuarters guru ???? Adakah kerajaan berat sebelah ??? Tak jugak kan ?? jadi, di mana UMNO ini nodai melayu bumiputera ???? Hmmm...diam terus. heheheheh


Aku bukak citer ni sikit jer, nanti akan ramai yang akan menyusul membongkar aib PAS yang menodai hak melayu sebenarnya. !!!! Awas PAS. Our troopers comes to attack u coz u attacking us!!!!

Tuesday, March 15, 2011

DNA GAY : HADI AWANG SOKONG!!!

Salam 1 Malaysia, 


DNA YANG DI CARI.


Gesaan 30 NGO terhadap Anwar untuk melakukan DNA bagi mengesahkan DNA Y yang terdapat pada rektum saiful. Itu jer.... Apa kes lak ianya ada kaitan politik. Orang yang asyik berfikir politik, suka mempolitikkan sesuatu perkara. Sebenarnya, kalau dalam psikologi pun, tindakan seseorang atau apa sahaja ucapan dan perlakuan seseorang itu adalah hasil daripada pemikirannya. Jika Hadi Awang mengatakan demo DNA Anwar itu berunsur politik, itulah kecetekkan dan setakat itu sahaja pemikiran yang dapat difikir Hadi Awang. 


Mana bukti gesaaan itu adalah bersifat politik ? Tidak pula Hadi Awang nyatakan. Hanya cakap unsur politik. Hadi Awang, kalau bukan NGO pun, ramai rakyat yang desak Anwar serahkan DNA dia. Sebab, itu sahaja cara yang paling tepat untuk mengesahkan DNA Y yang menjadi teka teki sekarang ini. Alah Hadi Awang, sebabkan oleh Anwar tu sekapal ngan korang, korang bela la dia.


Cer Anwar tu adalah musuh korang, korang akan balun dan ikut demo jugakkan ???? jangan nak bermain dengan akal lah. Tingkahlaku PAS ni, boleh di terjemahkan. Ada ramai pakar psikologi yang dapat menterjemahkan tindak tanduk PAS yang ternyata berat sebelah. Sudah lahhhhh....


AKAL SAYA CIPUT NI JER....


Lepas tu, Hadi Awang nak ajak plak kempen DNA (Datuk Najib Altantuya). Wahai orang PAS yang dangkal otaknya, kes itu dah lama selesai dan sudah ada kata putus pun. Sedangan, kes LIWAT TEGAR ORANG ISLAM BELAAN PAS ini masih lagi dalam siasatan. TAHNIAH KEPADA PAS KERANA MEMBELA GAY ISLAM DAN MASIH MEMBIARKAN DIRINYA BERGELUMANG DOSA. OIT PAS, TAK TAKUT DOSA KER ? KALU YA PANGKAH PAS MASUK SYURGA, SUBAHAT DENGAN GAY ISLAM HARAM TAU. HUKUM TETAP HUKUM. 


Harakah adalah penyumbang kedunguan generasi muda mahupun yang dah tua bangka. Input dan cadangannya sangat tak masuk akal. Takut kerana demo DNA 30 NGO tu, korang lak nak buat demo DNA yang telah selesai kesnya tu ??? Nampak sangat PR ni perosak rakyat !


Aku pelik la dengan kedangkalan orang PAS ni. sangat dangkal tak terkata. Sebabnya, ikut logik akal, kenapa Anwar masih tak nak serahkan DNA dia tu ??? Kalau tak salah, just prove it !!! Kenapa nak tunggu ??? Aduh.... kaedah mudah nak disusahkan. 


Hadi Awang, hentikanlah perkara yang tak masuk akal tu. Jangan ingat demo DNA korang akan mengubah persepsi rakyat kat korang ker? dahlah korang kepupusan kepercayaan orang melayu. tapi bagus jugak kan korang buat demo tu, KASI LAGI RAMAI MELAYU BENCI KAT KORANG TU. AKAL DUNGU. SIAPA YANG BERMAIN POLITIK SEKARANG ??? HADI AWANG AND THE GANG LAH... 

Monday, March 14, 2011

CHONG WEI TETAP NO 1 !!!

Salam 1 Malaysia, 




Tahniah kepada Datuk Lee Chong Wei kerana menang melawan Lin Dan pada Final All England semalam. Kerana Malaysia, Datuk Lee Chong Wei tetap bertarung bagi mengharumkan nama Malaysia. Inilah semangat 1 Malaysia yang dirasai oleh setiap nadi rakyat Malaysia. 



Chong Wei pertahan kejuaraan All England


14/03/2011 2:48am

KUALA LUMPUR 14 Mac - Jaguh No. 1 dunia, Datuk Lee Chong Wei mempertahankan kejuaraan badminton All England selepas menundukkan bintang China, Lin Dan 21-17, 21-17 dalam perlawanan akhir di Birmingham, sebentar tadi


Sunday, March 13, 2011

DNA ANWAR VS AIR MANI ANWAR

Salam 1 Malaysia, 


ANWAR PILIH GAMBAR KANAN (PEGANG SPENDER) !!!


Dah la air mani bersepah dalam bilik. Ada di cadar la, ada di selimut la. Buat rugi jer air mani diberi pada orang yang tak dapat manfaatkan air mani tu. Kalu air mani tu pada tempat yang mendapatkan hasil, kot kot la, Anwar boleh dapat Anwar  Jr. Tapi tak jugak.. Suka benor membazir air mani.


Pencacai PKR dan PR menarik nafas lega bila hakim menolak 3 barang bukti untuk mensabit Anwar. Anwar pun senyum punya lebar nyer la. Lepas ni, dicampak merata air mani pun ok pe, sebab takkan jadi bahan bukti kes. Hahahahah...


ANWAR RISAU DNA NYA KENA AMBIL
SEBAB DIA TAKUT AIR MANINYA HILANG !!!


Tapi, senyum tak sampai ke telinga apabila DNA sebenar Anwar yang perlu diuji untuk mengesahkan DNA Y itu. Amboi Anwar ni, ingat kan punya la baik sebab sedekahkan dan membazirkan air mani yang berharga bagi tiap insan. Tapi rupa-rupanya, KEDEKUT tahap nak mampos sebabnya, kedekut nak bagi DNA nya !!!! 


Amboi Anwar, air mani punya suka tabur kat orang lain, tabur kat tilam, tabur kat selimut, entah2 tabur kat siling, tapi, nak taburkan DNA pun payah ??? Rasanya, nak taburkan air mani tu , lagi susah kot sebab kene lari daripada Wan Azizah. DNA punya senang je prosedur pun, tak nak ???? Ini tak boleh jadi....


Pencacai PR mula gelabah jugak skng ni sebab 30 NGO desak Anwar serahkan DNA dia. DNA itulah sebab untuk penyelesai kepada kekeliruan dalam prosiding. Tapi, Anwar melambatkan jugak. Bersumpah pun tidak, DNA pun tidak. Habis tu, Anwar nak aper lagi ?? Nak demo cara liwat saiful dalam Mahkamah pulak ker??? Hahahahah





Pencacai PR marah oooo sebab buat demo kat pejabat PKR. Dorang gelak2 kata kerja gile. Hahahaha.... itulah mentaliti SANGAT RENDAH. Bila geng dorang berdemo, amboi bukan main sokong. Tang demo untuk pengadilan ni, tak pulak sokong yer ???? PAS pun senyap jer.... tak nak bersubahat tapi dah tersubahat... sama dosanya tu. Hehehehe....


Hoi Anwar al jub, ape yang dok terhegeh2 ngendeng kat Karpal Sinki tu, dia kafir, memang dia suka orang islam meliwat. Kamu tu yang islam, kenapa takut dengan pengadilan dunia ???? dunia pun dah takut, ada hati nak tunjuk hebat di akhirat nanti. Hahahah.... Boleh blah la Anwar.

Thursday, March 10, 2011

SAMAN EKOR: MAHFUZ BEAN JADI SUPERMAN PLAK !!!

Salam 1 Malaysia, 




Tak habis2 isu saman ekor. Ada hero Mahfuz Bean nak jadi hero pulak. Dan ada juga yang termakan sikap otak kepala lutut ni. Kalau ya pun, jangan la serlahkan sangat sikap Bodoh mengenai saman ekor ni. Terlalu ektrem dalam menangani sesuatu isu. Mahfoz Bean mengajar rakyat untuk menjadi kurang ajar. Ini bukan mendidik, ini memanjakan. Kalu dimanja berlebihan, akan jadi kurang ajar. Memang tak sangkal lagi la, SIKAP KURANG AJAR dan TERLEBIH AJAR ini adalah orang2 Pakatan. 




Ada seorang yang aku kenali, marah kerana saman ekor. Katanya tak boleh nak defend if tak salah. Katanya terpaksa bayar jugak saman ekor ni. Dia marah sebab dia pun kena saman. Sendiri punya kesalahan, nak salahkan undang2 jalanraya pulak.


Siapa kata tak boleh defend ??? Polis ada bukti kalau nak bukti kereta itu dipandu pada waktu itu. Polis ada simpan gambar yang jelas nampak MUKA PEMANDU selain daripada plat kereta. Mintak la bukti kat polis.  Tengok betul ke tak. Jangan main kata tak boleh defend jer. Kaki hasut betul !!! tak tahu ape2 tapi buat2 tahu. Yang punya kerja ni kakitangan kerajaan lagi. Ni geng Ckg Mala dan Yuhaizad , bininya orang kerajaan. Main terjah jer. 


Mahfoz Bean, kamu ni gila glemer la. Nak jadi hero sakan. Kita tengok, setakat mana Mahfoz Bean ni boleh jadi hero. hahahah...

Wednesday, March 9, 2011

FULAMAKK!!! TAK TAHAN BEB !!!

Salam 1 Malaysia, 


PSSSTTTTT....baca ini lah : 

Kelantan catat kes perceraian masih tinggi 
KOTA BHARU - Kes penceraian melibatkan pasangan di Kelantan masih menunjukkan trend peningkatan ketiga terbanyak di negara ini, kata Pengerusi Jawatankuasa Wanita, Keluarga dan Kesihatan negeri, Wan Ubaidah Omar.

Menurutnya, statistik yang dikeluarkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pada 2008 mencatatkan, Kelantan berada di tempat ke tiga dengan jumlah kes sebanyak 1,386, lebih rendah berbanding Kedah 1,561 dan Johor 2,023. 

Bagi aku la kan, tak hairan Kelantan mencatatkan KES PENCERAIAN TERTINGGI. Sebabnya, banyak sangat fatwa yang tak ada, di adakan yang berkepentingan peribadi dan politik. Kata Datuk Dr. Mashitah, ianya adalah kerana kurang penghayatan dalam agama. Ya, itu satu kemungkinan, tetapi ada banyak lagi kemungkinan yang lain.

Antara kemungkinan berlakunya penceraian di kelantan adalah :




1. Terpaksa bercerai sebab bila cek-cek balik, tok kadi nyer orang UMNO. Maka, PAS kata tak sah !
2. Terpaksa bercerai sebab intip punya intip, pasangan menyokong UMNO. UMNO dan PAS tak boleh kawin. Haram kata PAS.
3. Bercerai kerana majlis nikah kahwin dihadiri orang UMNO.Orang UMNO tak da dalam list undangan. 
4. Bercerai kerana anak-anak menyokong UMNO. Mak salahkan bapak, bapak salahkan mak tak tahu didik anak.
5. Bercerai kerana orang kuat PAS balun bini orang dalam koc keretapi. 
6. Bercerai kerana ada orang PAS rogol cucu / budak perempuan di kandang, siap pakai kopiah lagi. KOPIAH trademark orang PAS.
7. Bercerai sebab orang PAS main PHONE SEX dengan pompuan lain.Siap ada cincin di jari. 
8.Bercerai sebab pusat pelacuran banyak di Kelantan dan kerajaan negeri biarkan. Canteekkkk!!!
9. Ceramah agama di Kelantan berunsur politik, tidak memikirkan soal sahsiah dan kehidupan rumahtangga. Bila suami balik dari ceramah, suami rasa berkobar2 berjihad menentang UMNO, udah terabai hak isteri kerana sibuk berpolitik dan membenci UMNO. Tandus di tanah gersang.
10. hehehehehe.... BERCERAI KERANA UMNO !!!

Jadi, biasalah kes cerai tinggi di kelantan. Semua atas sebab di luar lingkungan agama sebenar. Ini semua kerana politik PAS. Hehehehe..... Akhirnya, kerajaan jugak kene fikirkan bersama dan melancarkan buku Mawaddah untuk pasangan memahami konsep rumahtangga dan berkasih sayang.

AURA TUN M TAKUTKAN ANWAR DAN PAKATAN

Salam 1 Malaysia, 




Hargailah seseorang itu, sementara dia masih ada di dunia ini. YESSSS!!! betul tu. Itulah yang dapat digambarkan oleh peminat Tun Dr Mahathir Mohamad apabila mereka berebut mendapatkan naskhah terbaru daripada hasil tulisan Tun M sendiri selama 8 tahun. Lagipun, bukan mahal sangat buku tu. Harga sangat berbaloi iaitu hanya RM100 jer. Reasonable price. Rasa rugi plak tak pi beli lagi. Tunggu lah !!!!


Nampaknya, aura Tun M masih lagi segar dan fresh. Peminat Tun M bukan sekadar golongan yang seusia pentadbirannya dahulu, tapi lebih muda dari itu. Hanya orang yang tahu menghargai kemajuan dan kesan pentadbiran Tun M akan mengagumi beliau. Tabik spring kat Tun M sebab usianya yang menjengah 85tahun, masih mampu menulis dan mempunyai idea yang bernas untuk Malaysia. 


Tun M berjuang untuk rakyat dan Melayu. Tun M banyak jasanya kepada negara. Daripada negara ini tidak dipandang dan di anggap bangsa dan negara yang kuno dan ketinggalan, hinggalah berjaya menempa nama dan dikenali dunia. Malaysia bukan asing lagi di luar negara. TERIMA KASIH TUN M !!!


Berita dalam Utusan :


Memoir Dr. M dapat sambutan hangat


Orang ramai berbaris panjang mendapatkan tandatangan Tun Dr. Mahathir Mohamad pada sesi autograf selepas majlis pelancaran buku A Doctor In The House: The Memoirs Of Tun Dr. Mahathir Mohamad di Mid Valley Megamall, Kuala Lumpur, semalam.



KUALA LUMPUR 8 Mac - Buku memoir oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad bertajuk A Doctor in the House: The Memoirs of Tun Dr. Mahathir Mohamad dilancarkan pada satu majlis di East Atrium Concourse, Mid Valley Megamall di sini hari ini.
Buku terbitan MPH Group Publishing Sdn. Bhd. setebal 800 halaman dan berharga RM100 senaskhah tersebut akan membawa pembaca menyusuri perjalanan hidup bekas Perdana Menteri itu yang hanya diketahui segelintir orang luar selain anggota keluarganya.
Dr. Mahathir berkata, buku tersebut merupakan memoir dan pengalaman hidupnya selama 85 tahun, mengisahkan mengenai pelbagai perkara yang boleh dijadikan panduan dan perlu dielakkan oleh semua orang dalam kehidupan mereka.
"Saya mengambil masa selama lapan tahun untuk menulis buku ini. Saya berharap semua orang mengambil iktibar daripada buku tersebut.
"Apa sahaja pandangan yang diberikan selepas membaca buku itu adalah terpulang kepada mereka," katanya pada majlis pelancaran buku tulisannya itu di sini hari ini.
Hadir sama, isteri beliau, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali dan Pengerusi Eksekutif Kumpulan Utusan, Tan Sri Mohamed Hashim Ahmad Makaruddin.
Sementara itu, Pengurus Besar MPH, Ivy Tan berkata, buku itu memaparkan sejarah Malaysia yang dilihat daripada kaca mata tokoh yang sentiasa memainkan peranan penting, termasuk dalam menentukan pertumbuhan dan pembangunan negara.
Buku itu juga katanya, memuatkan perjalanan hidup bekas Perdana Menteri yang disampaikan secara terus terang, spontan dan adakalanya dalam nada jenaka.
Beliau juga berkata, untuk edaran pertama, MPH telah mencetak sebanyak 50,000 naskhah dan ia boleh didapati di kesemua kedai buku dan cawangan MPH Bookstore di seluruh negara.
Menurutnya, lebih 1,000 naskhah telah dijual sejak buku itu mula dipasarkan hari ini.
"Pada majlis perasmian hari ini sahaja, sebanyak 253 naskhah telah dijual," katanya.
Tan dalam pada itu berkata, sebaik dipasarkan, buku itu turut menarik minat orang luar apabila pihaknya menerima tempahan secara dalam talian dari Amerika Syarikat (AS), Indonesia dan juga Singapura.

Tuesday, March 8, 2011

HADI AWANG BERSESAK BAYAR SAMAN EKOR ?

Salam 1 Malaysia, 


Benarlah kata Tun M., pembangkang kali ini, kerjanya hanya membanggggkkkkaaannnggggg saja. yang baik dibangkang apatah lagi yang kurang baik. Semua terkena BADI pembangkang. pembangkang yang baik adalah membangkang mana yang kurang baik untuk dilaksanakan , bukan membangkang tak kira tempat !!!




Ni sorang lagi ni, Si Hadi Awang, ada ke kata saman ekor itu mendera rakyat ??? Entah bilanya mendera rakyat Hadi oooiiii... Tulah, lain kali belajar tinggi2. Belajar agama dan juga belajar selok belok pembangunan manusia sekali. Dah la awak tu sebagai wakil untuk membangun manusia, jadi bila ilmu tu tak ada, macam mana nak bangunkan manusia !!!




Saman ekor ini yang dikatakan hadi mendera rakyat kena beratur panjang untuk mengelakkan daripada disenarai hitamkan kenderaan mereka. Hadi Awang, saman inii dah lama mereka terima, cumanya, mereka malas nak langsaikan. Nak tunggu dapat diskaun baru nk selesaikan. Nak tunggu tarikh tamat baru nk bayar. Siapa yang suruh jadi cmtu ??? Bayar lah cepat. Kan mudah. Tak perlu nk bersesak2. Itu salah mereka sendiri lah kerana lambat bayar saman. Mereka yg pilih untuk bersesak. Sedangkan kita diberi pilihan untuk tidak sesak atau nak bersesak. Terpulanglah.


 Kerajaan tidak bertanggungjawab atas kelewatan mereka, Ini adalah sebagai DENDA kepada mereka yang membawa kenderaan melebihi had laju dan membahayakan. Hadi Awang, DENDA adalah salah satu kaedah yang sangat mujarab untuk memberhentikan tingkahlaku yang tidak baik iaitu memandu cara merbahaya. Ini adalah dari segi saintifik dan psikologinya. 


GANJARAN seperti wang tambahan kepada imam2 adalah untuk meningkatkan kredibiliti mereka dan kerja mereka kerana  itu adalah kerja yang baik. TETAPI, memandu lebih had laju ini adalah kerja yang tidak baik dan perlu beri DENDA. Hadi Awang hanya menyelar tindakan kerajaan, tetapi tidak diberikan unjuran untuk ubah DENDAAN ini. 


Jadi, boleh disimpulkan, Hadi Awang ini hanya tahu condemn kerajaan tetapi LEMBAP dalam memberi idea yang lain. Hadi Awang, kempen jalanranya selalu dilakukan. Iklan dipaparkan apatah lagi menjelang cuti sekolah dan banyak lagi untuk kesedaran. Tetapi, rakyat yang degil perlu DIDENDA untuk memberi pengajaran. Itu bukan mendera. 


Jangan politikkan lah isu yang memberi pengajaran kepada rakyat. Tolonglah PAS, buatlah kerja korang untuk rakyat, bukan buat kerja untuk condemn kerajaan. Rakyat terabai, PAS yang serabai nanti.


oleh itu, konsep DENDA ini adalah penting untuk STOP kan BEHAVIOR yang tidak baik itu. Mereka yang didenda lah yang perlu dipersalahkan kerana DELAY untuk membayar saman mereka itu. 


LATEST : BOLEH BAYAR SAMAN MELALUI ONLINE DAH....

NIK AZIZ TAKABBUR ???

Salam 1 Malaysia, 

Apabila PAS kalah, memang tak lain tak bukan, salahkan SPRM lah... Salahkan kerajaan lah.... Itu jer la modal dorang.

NIK AZIZ BERANGKAT KE GUA
 SUPAYA BOLEH BIKIN CERITA KARUT MARUT

Nik Aziz nak salahkan media kerana berat sebelah dan tidak mencerminkan demokrasi. Hahhahahahaha.... Media mana yang berat sebelah tu aaa ?? Kata, Harakahonline mendapat rating tertinggi, takkan media KORANG yang berat sebelah kepada PAS itu tidak dapat yakinkan pengundi ??? Heheheh

Sudah2lah nik aziz ooiii, istighfar banyak2. Kaji kesilapan perjuangan parti itu sendiri sebelum nak tuding salah kat orang lain. Menari yang tempang, lantai yang dipersalahkan. jadilah manusia yang gentleman, yang mengaku kesilapan sendiri dan cuba perbaiki sendiri. Kalau berat sebelah, media takkan tunjuk langsung tentang PAS. tapi ada juga diselitkan. Harakah ???? banyak kondem adalah.

Bacalah kat sini. Betapa Nik Aziz macam duduk dalam gua sebab tak tahu ape. penditakainsingkat.blogspot