SAHABAT SETIA SAJ

Monday, February 28, 2011

PANAS !!! BEREBUT TIKET SYURGA DI MERLIMAU!!!! TAK HENGAT !!!!

Salam 1 Malaysia, 


Hangat sekarang ni di Merlimau dan Kerdau... Macam2 spekulasi ada. Macam biasa la, PAS akan guna perang psikologi jer. tapi, kalau ya pun perang psikologi, biarlah logik... Ni main tipu2 lak... Aiseyman..... bacul la kalu menipu ni.


Aku just nk share, disebalik kejadian gambar2 yang sempat dirakan oleh jentera BN ke sana. Pertamanya, aku berminat dengan gambar ini, apatah lagi, orang baru masuk pas.Pulak tu pulak... artisss yoouuuu.... Gempak giler... Tak hengatttt....



Gambar ini, sudah jadi adat la. PAS akan dtg berselempang selendang hijaunya, dan rakan PAS yang memang tak faham bahasa, akan berarak bawa bendera parti lain. Apa lah PAS ni. Tak ada disiplin. Hakgtuiihhhh..... Tak layak jadi pemimpin la sebab tak ada disiplin dan tak ada etika.

Ini pula, gambar di PRK Merlimau yang terkini yang sempat dirakam oleh lensa kamera yang singgah di sana.



Wah wah wah..... Inilah dakwah PAS yang berjaya dilakukan. Berpakaian sendat dan menyokong PAS. SAHIH !!!! Wanita dan anak ini mahu masuk syurga kerana sokong PAS walaupun berpakaian yang kurang menutup auratnya. Ruginya la... elok dah bertudung, tapi sendat beb !!! Kerana SYURGA pas, mereka rela !!!

Dan yang tak tahannya, ada pulak anak India yg bersama-sama mahu mendapatkan selepang PAS sebagai tiket ke syurga. Fulamakkk...cayalah. Anak india ni sudah tahu kat mana nak cari kaunter tiket syurga. hehehe...akhirnya jumpa kat Merlimau... kalau tak, jauh nak ke kelantan pulak kan....

Fuhhh.... Ini baru PRK di Merlimau, nanti, jangan terperanjat, akan ada gelombang baru pada PRU akan datang. Mereka ini telah bersiap sedia untuk berjuang dengan cara baru oleh PAS. Lihat gambar ini.


Di sinilah akhirnya nanti. Bulan yang dicari, tengkorak yang dapat. hehehehe... Ini semua adalah pejuang sejati PAS ni. Yang ini, syurga dorang paling rendah la kot, sebab kibar bendera tengkorak. Walaupun bendera tengkorak, tapi dorang tetap masuk syurga kerana PAS walaupun syurga paling bawah. hehehe.... 

Apa yang Nik Aziz mampu buat dengan dorang semua ini ??? Ini jelah yang mampu dilakukan di hari tuanya. 


sekian sahaja berita dari Merlimau. Kita kembali ke tikar sejadah agar Allah beri petunjuk kepada kita, mana satu Islam sebenar... Zaaaazzzzzzz..... 


Saturday, February 26, 2011

AHLI PAS KELUAR PAS, BOB LOKMAN PULAK MASUK PAS.



Salam 1 Malaysia, 


Nik Aziz kan sudah berubah nada baru2 ni kan... katanya,mahu membela melayu. Itu kerana, atas sebab, PAS sendiri merasakan , sokongan orang Melayu kepada PAS sudah menjauh. Memang benar, dan orang dalam PAS sendiri pun, naik meluat dengan PAS. 


PAS beriya ceramah ke hulu ke hilir tentang Islam, tetapi, MELAYU sendiri tidak terbela. Penang yang mula  menghalau melayu, PAS senyap jer. tidak ada apa2 pun yg PAS boleh lakukan. Maka, melayu sudah naik menyampah dengan PAS ini. 





Ya, berita terbaru ,ada ahli PAS keluar daripada PAS, dan masuk UMNO ,yang lebih relevan dan konsisten dalam perjuangan.!!!



1,800 ahli Pas masuk UMNO sejak januari

26/02/2011 5:26pm

PASIR PUTEH 26 Feb — Sejak Januari lepas, seramai 1,800 anggota dan pemimpin Pas menyertai UMNO Pasir Puteh selepas berasa tertipu dengan perjuangan parti tersebut.
Ketua UMNO bahagian itu, Zawawi Othman berkata, mereka menyerahkan borang keanggotaan menerusi empat Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Limbongan, 
Semerak, Gaal dan Selising.
"

Ramai lagi anggota Pas terutama di peringkat akar umbi dalam proses menyertai UMNO,” katanya kepada pemberita selepas menerima 30 borang permohonan menyertai Umno di Kampung Wakaf Bunut, DUN Selising, di sini hari ini.


Beliau berkata antara yang menyertai UMNO itu termasuk bekas ketua Pemuda, ketua Muslimat dan anggota jawatankuasa Pas cawangan yang telah bersama PAS antara 30 hingga 40 tahun.


Kemasukan mereka secara beramai-ramai yang diluar jangkaan ini memberi harapan cerah kepada Barisan Nasional untuk merampas kembali empat DUN tersebut dan kerusi Parlimen Pasir Puteh pada pilihan raya umum akan datang, katanya. — Bernama

Wednesday, February 23, 2011

ADOIYAI NIK AZIZ... FAMOUS AJE DIA...

Salam 1 Malaysia, 







Ramai pencacai PAS yang DEFEND Pok Nik tu secara MEMBABI BUTA dan kononnya, Pok Nik tu langsung tiada kesalahan. Adoiiii..... taksub betul la pencacai PAS ni. Alangkah Allah pun tak nak orang taksub kepada Nabi melebihiNya, tapi Pencacai PAS ni, telah menjadikan Pok NIk tu macam maksum pulak. Macam Pok Nik tu langsung tak buat salah. Come on laa...... Sokong mana yang BETUL jer laaa.... 


Ini bukti dakwaan telah dibuat sekian lama kepada Pok Nik sesat. Rugi Pok Nik ni. Belajar agama tinggi2 hanya nak menyesatkan orang, memecahbelahkan umat Islam dan Melayu. Haishhhhh....


Korang bacalah bukti yang jelas menunjukkan Nik Aziz menyimpang dalam menyebarkan agama Islam yang sebenar.


Kenyataan Nik Aziz menyeleweng:Majlis Fatwa


NILAI: Jawatankuasa Muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan menyifatkan kenyataan terbaru Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, kononnya ajaran Islam yang diamalkan Umno tidak boleh membawa seseorang Muslim ke syurga adalah salah dan menyeleweng daripada ajaran Islam sebenar.

Pengerusinya, Prof Datuk Dr Abdul Shukor Husin, berkata jawatankuasa berkenaan sebenarnya sudah membincangkan isu itu sejak tahun 2000 dan memutuskan ketentuan seseorang Islam masuk syurga atau neraka adalah hak mutlak Allah S.W.T.

Katanya, keputusan muzakarah itu juga sudah diperkenankan oleh Majlis Raja-Raja dalam mesyuaratnya ke-188 pada 21 hingga 23 Mac 2001.

"Dakwaan bahawa pengakuan dan sokongan kepada orang, pertubuhan atau parti tertentu diperlukan sebelum seseorang itu layak masuk ke syurga atau neraka adalah salah mengikut ajaran Islam.
"Jawatankuasa juga berpendapat sesiapa yang mengajar atau menyebarkan pandangan atau fahaman seperti ini adalah salah dan menyeleweng daripada ajaran Islam sebenar," katanya pada sidang media di Universiti Sains Islam Malaysia (Usim) dekat sini.

Sehubungan itu, Abdul Shukor yang juga Naib Canselor Usim berkata, umat Islam terutama mereka yang mempunyai ilmu pengetahuan mengenai Islam dinasihat berhati-hati dan tidak menimbulkan perkara yang tidak betul atau bida'ah yang boleh mengelirukan dan memecahkan umat Islam.

"Kepada orang ramai, saya ingin nyatakan bahawa dalam ajaran Islam sebenar, tidak sesiapa boleh menentukan seseorang itu berhak masuk syurga atau neraka kecuali Allah S.W.T sahaja yang mempunyai hak mutlak dan boleh memasukkan seseorang itu ke syurga atau neraka berdasarkan kepada keimanan dan ketakwaan seseorang itu atau sebaliknya.
"Janganlah kita mudah terpengaruh dengan pandangan yang aneh, jauh dari kebenaran dan boleh menyesatkan kita," katanya.

Abdul Shukor berkata, pihaknya berharap sebagai tokoh dan arif mengenai agama, Menteri Besar Kelantan membetulkan pandangannya bagi mengelakkan kekeliruan timbul di kalangan umat Islam.

"Saya mengharapkan politik itu tidak mengatasi agama. Jadi, agama itu kalau boleh dalam keadaan kita sekarang ini yang inginkan kepada perpaduan, amat penting kepada umat Islam kepada keharmonian.

"Saya harapkan juga supaya kita sama-sama tidak menggunakan Islam atau pandangan tertentu demi kepentingan politik, malah saya harapkan kita bersatu dan melupakan isu politik demi agama kerana isu agama itu lebih tinggi," katanya.

Bercakap kepada pemberita pada penamaan calon pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir di Bukit Mertajam, Pulau Pinang, kelmarin, Nik Aziz menyatakan Islam yang dibawa Umno tidak boleh membawa seorang Muslim ke syurga.

Susulan tuduhan terbaru Menteri Besar Kelantan itu, ramai tokoh agama dan ahli akademik menyifatkannya sebagai keterlaluan dan tidak mencerminkan kewibawaannya sebagai ulama.

Malah, ada yang berpendapat Mursyidul Am Pas itu sudah berada di tahap ekstrem serta boleh disamakan dengan kaum Khawarij pada zaman kegemilangan sejarah Islam. - 

Berita Harian



Tuesday, February 22, 2011

PAKATAN HEMPUK KEPALA KE BATU !!!

Salam 1 Malaysia,




PENCACAI PAS PECAHKAN KEPALA
KERANA KECEWA !!!


Tak lama lagi, ramai doktor diperlukan dengan kadar segera. Ini kerana, didapati, ramai pencacai dan juga ketua pencacai pakatan rakyat memerlukan first aid untuk membalut lukanya akibat hentakan dan hempukkan yang kuat oleh diri sendiri dan sesama mereka. HEHEHEEHE....


Ini kerana, Pakatan semakin hilang bisa untuk mensejahterakan rakyat. Rakyat didahulukan tetap menjadi agenda utama barisan nasional. Walaupun rakyat didahulukan, namun, pencapaian negara tetap diutamakan sebagai tonggak kepada pembangunan negara demi masa depan anak bangsa Malaysia.


1. Bukti yang jelas lagi nyata, Kerajaan berusaha dan meredah krisis Mesir demi menyelamatkan ribuan nyawa pelajar kita di sana tanpa mengira latar belakang. Ini adalah kerana, kerajaan menjalankan misi ini atas kemanusiaan. Nik Aziz ada kata, rugi duit kerajaan saja tanggung mereka untuk dibawa pulang. TAPI, NIK AZIZ lupa bahawa, nyawa mereka tiada gantinya dengan wang ringgit. Dan kerajaan menghargai NILAI yang berharga iaitu nyawa pelajar dan generasi muda negara. Nik Aziz tu tak kisah, sebab dia dah tua, dah tak lama pun. Tapi, dia lupa bahawa, pelajar kita di sana adalah perintis kepada masa depan Malaysia nanti.


2. Bantuan banjir di Kedah serta Johor dan lain-lain, tetap disalurkan bantuan yang berterusan. Gerakan daripada sayap Bn yang membantu mangsa banjir ketika itu, giat dijalankan. Wang bantuan mangsa banjir juga diberikan, hingga tak cukup padang untuk beratur panjang seperti di kedah tempoh hari. Ini tanda yang jelas, kerajaan mendahulukan rakyat.


3. Benar, harga petrol naik atas desakan harga minyak dunia. Tapi, kita masih ada alternatif minyak ron 95.Dan BENAR, harga getah naik juga, harga kelapa sawit pun naik juga, atas desakan harga dunia. Dan BENAR juga, bahawa, tol PJ2 Selatan , diturunkan kepada RM1.00 daripada RM 1.60. Ini semua adalah kerana rakyat. DS Najib memahami, ada harga yang terpaksa dinaikkan, dan ada sesuatu yang lain yang turun harganya. Ini adalah proses timbal balik yang sebenarnya, tidak merugikan rakyat pun seperti yang hiruk pikuk dilakukan pencacai PR yang akan menghempuk kepalanya. Ini semua adalah untuk mendahulukan rakyat.


4. TERAJU sebagai satu alternatif kepada Bumiputera untuk meningkatkan taraf ekonomi orang Bumiputera. Faham baik-baik, BUMIPUTERA itu bukan sahaja Melayu, tetapi lebih daripada itu. Hati-hati yer, jangan emosi wahai pencacai PR yang dah hempuk kepala tu.. hehehe...


5. Terbaru : PAS sudah mula condong untuk menyokong UMNO yang mengangkat martabat Melayu sekaligus, mengangkat martabat ISLAM cara Islam,, dan tiada Islam cara PAS. Nik Aziz sudah tahu, kuasa MELAYU sangat kuat dan mampu mematahkan pihak lawan. Oleh itu, Nik Aziz pun sudah mahu bersatu dengan MELAYU secara beransur2. Nik Aziz oooiiii, UMNO sentiasa mengalukan PAS untuk bersatu atas TIKET ISLAM, bukan kerana atas tiket syurga hingga Bob Lokman pun masuk PAS, sebab dia kata, tak nak masuk neraka. hehehehe.... Tak nak masuk neraka, tapi masuk Pas erk ??? Sebab PAS satu2nya politik di dunia yang menawarkan tiket ke syurga. hehehehe.... Tak apalah, yang pasti, PAS sudah kalah dan manhu bersama UMNO membela MELAYU. Dulu, Nik Aziz tak nak sebut MELAYU, kini sudah berubah angin la....


Ada banyak lagi evidence, tapi, ini antara yang aku nak highlightkan, supaya korang semua tahu, kerajaan tak zalim seperti mana pencacai PR katakan. Yang zalim adalah mereka yang membiarkan bangsa dan agama digadaikan demi undi dan demi DAP celaka haramjadah.


PR sudah tewas dalam membela agama bangsa. PR sudah tenggelam atas kesalahan dan ketaksuban mereka menawan putrajaya. PR BERAMAI-RAMAI MENGHEMPUK KEPALA KE BATU.

Monday, February 21, 2011

NIK AZIZ SETARAF ABUYA !!!

Salam 1 Malaysia,


Abuya, seorang lelaki yang dalam ilmu islamnya. tapi, di akhirnya, menyimpang juga atas keimananya. Bukankah Allah ada bersabda, Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; “Kami telah beriman,” (“I am full of faith to Allah”) sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan, sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta.”
-Surah Al-Ankabut ayat 2-3.

Maksudnya, adakah Nik Aziz itu, dikatakan dalam Islamnya hinggakan dia tidak diuji ??? Sedangkan ujian Allah ini, datang dalam pelbagai bentuk. Ada yang banyak harta, diuji untuk melihat, kemana arah tuju mereka dalam mengira2 harta itu ??? samada bersedekahkan ??? Atau tamakkah ??? Sama juga mcm iman yang disanjung bagai nak gila pencacai PAS kepada Nik Aziz ni. Adakah tinggi ilmu Islam nya, maka, Allah tidak menguji keimanan nya ??? Keimananya bukan sekadar diuji untuk memantapkan iman itu, tapi juga mungkin untuk menguji sejauh mana iman Nik Aziz itu hingga sanggup memandang rendah orang lain, dan mengeluarkan fatwa nya sendiri kerana mungkin,nIk Aziz merasa dirinya HEBAT dan ILMUAN ISLAM terbilang !!! Astaghfirullah.... Moga kita dijauhkan ujian yang menyesatkan.

Apabila Tun M, respon terhadap Nik Aziz, gegak gempita pencacai PAS membela. Ape la pencacai PAS ni, Tun M tu kan sekadar mantan PM jer, beliau bukan ada kuasa lagi dalam negara, jadi , kenapa nak kecoh?? hehehehe.... Itu tanda, TUN MAHATHIR MEMPUNYAI SATU AURA YANG MENAKUTKAN DAN MENGGANGU GUGAT PAS KAN ..KAN???? Hehehehehe, PAS takut sama Tun M ker, atau takut kepada Allah ??? Haishhh... makin TERUK nengok PAS ni.


2 BADUT PAS YANG GILA GLAMOR


Idris Ahmad dan Mahfoz Bean ini kata, Tun M tidak tahu Islam. ewah..ewah.... Apa syarat sesorang itu Islam habaq ckit !!! Berjumpa dengan Tun pun tidak, tahu pulak Tun tak tahu Islam. Woit Idris Ahmad dan Mahfoz Bean, kalu tak tahu boleh belajar, dan JANGAN kalu tahu sangat, SALAHGUNAKAN. Mana lagi teruk ???? Yang Halal dikata haram, akhirnya, yang HARAM itu dipegang dicium iaitu DAP. Ustaz Zahazan pun ada sebut, ulamak terdahulu, sangat takut untuk menyatakan HALAL dan HARAM kerana, takut melampaui batas dan melangkau tugasan ALLAH. Tapi, Nik Aziz yang yakin syurga ada depan mata, senang2 jer letak hukum mengalahkan Imam Syafie, Imam Hambali dan ramai lagi. Amboi, Nik Aziz, dah naik setaraf ngan ABUYA nampak, hinggakan ABUYA tu kata, dia bukan MATI, sebab nanti dia akan diturunkan balik. Hahahahahahaha..... Percayalah kepada Allah, dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.

makin lama, makin terpancar kesesatan Nik Aziz ni. Masha Allah, bertaubat la NIk Aziz. Buat ceramah agama merata pun, tapi mudah letakkan hukum hingga menyesatkan, tak kemana pahala membuat ceramah tu Pok Nik.

Kurang ilmu Tun M pun, Tun M tidak melacurkan agama dan tidak meletakkan hukum sesuka hati. Tapi, PAS yang mendabik dada dan syurga belum pasti ini, mudah sahaja menjual agama untuk kepentingan duniawi. BERTAUBATLAH PAS.. KAMI MENDOAKAN PAS KEMBALI KE PANGKAL JALAN.



Thursday, February 17, 2011

NIK AZIZ, CONTOH ILMUAN ISLAM YANG GAGAL ???

Salam 1 Malaysia, 


ALANGKAH BAGUS, KEDUA ILMU MEREKA DIGABUNGKAN.
SURE ISLAM TOP.


Tun M dan Nik Aziz adalah tokoh yang dihormati di negara ini. Namun, masing-masing mempunyai pandangan masing2 terhadap 2 orang tokoh ini. TETAPI, dari segi konsistensi mereka, Nik Aziz agak tergelincir daripada landasannya. 




DULU : NIK AZIZ PANDANG RENDAH
MUSUH ISLAM IAITU DAP
SEKARANG : NIK AZIZ MERENDAHKAN ISLAM
SECARA TAK SEDAR KEPADA DAP
1.  Jika dilihat, Nik Aziz yang dahulunya sebelum adanya PR, memang perjuangkan Islam hinggakan Nik Aziz ada berkata, berkawan dengan kafir itu SYAITAN. DAP itu adalah musuh Islam. Namun hari ini, Nik Aziz sudah berubah laaa.... Dulunya yang dikatakan Syaitan, menjadi Malaikat pula hinggakan, Guan Eng yang tahu kelemahan PAS kerana mudah mengangkat Guna Eng, maka Guan Eng mempergunakan kelemahan itu menjadi kekuatannya untuk merampas Malaysia. Lihat, Nik Aziz sudah bertukar angin pula. Sebab itulah, Nik Aziz ini sudah tergelincir dan ramai yg marah kepadanya kerana dia sendiri munafik dengan kata2nya. BERBEZA dengan Tun M, sedari dulu, membantu Melayu untuk maju dan setaraf dengan bangsa lain dari sudut ekonomi terutamanya. Hingga hari ini, Tun M masih lagi bergiat untuk MEMBANGUNKAN MELAYU. Tun M lebih konsisten dalam matlamatnya, tidak seperti Nik Aziz, yg sudah terpesong matlamatnya kerana DAP.


Nik Aziz kata, tiada istilah perjuangkan bangsa dalam Islam kerana tiada tercatat dalam Quran dan Hadis. Ok, tapi adakah tercatat dalam Quran dan Hadis , sokonglah Islam PAS yang dulunya dikatakan HARAM kini dikatakan HALAL. Jadi, sokonglah PAS. Ada dalam Quran dan Hadis ??? Mungkin, orang Cina Tenang sokong PAS sebab boleh menjadikan PAS ini PUSAT HALALkan yang HARAM. 


BUKTI BAHAWA, DAP TIDAK TERIMA ISLAM


KENYATAAN DAP, TIADA SANGGAHAN PAS.

2.  Nik Aziz mungkin tak sedar dan lupa kerana faktor usianya, bahawa, perjuangan DAP dari dulu juga konsisten yakni, tidak akan menaikkan negara Islam dan memusuhi Islam. Karpal Singh sendiri kata,langkah mayat dia dulu untuk buat undang2 dan negara Islam. Jelas dengan bukti yang kukuh, DAP tidak akan menaikkan Islam. Inikah yang Nik Aziz sanjungi ??? Hatta dalam Alquran ada menyebut mengenai orang kafir yang akan menggunakan Quran sebagai alat untuk memecahbelahkan Islam.


Dalam Surah Fushshilat, ayat 26 : "Dan orang-orang kafir berkata, ' Janganlah kamu mendengar dengan sungguh-sungguh akan Al-Quran ini dan buatlah hiruk pikuk terhadapnya, supaya kamu dapat mengalahkan mereka."


Dengan jelas, ayat di atas menunjukkan, KAFIR TETAP MUSUH ISLAM iaitu DAP LAKNATULLAH. orang semua terpegun dengan Guan Eng dan sekutunya yang seakan suka kepada Islam, tapi, seperti ayat di atas, Suka kepada Islam itu untuk memusnahkan orang Islam. 


DAP inilah yang Nik Aziz angkat setingginya mengalahkan dirinya sendiri dan lebih mengalahkan orang Melayu UMNO yang seaqidah dengannya. Nik Aziz, hingga kini, berapa jumlah orang DAP yang benar-benar mahu masuk Islam ??? Dan berapa ramai orang DAP yang mengikut cara Islam seperti berpakaian dan sebagainya ??? Masih lagi terdapat compang campingnya. Nik Aziz, walaupun UMNO itu mensyaratkan Melayu, itu juga mensyaratkan Melayu Islam supaya, Agama terbela dan Melayu dijaga. Islam dijunjung tinggi selaras dengan orang Melayu yang mengangkatnya. bersyukurlah kerana Nik Aziz lahir dalam kalangan orang Melayu yang terus beragama Islam. bersyukurlah kerana lahir dalam Islam, dan bersyukurlah kerana ibu bapa Nik Aziz itu adalah melayu Islam.


TUN M, DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.


Tun M, walaupun beliau nasionalis, yakni sifat sayangkan negara, ini juga tidak bererti, tidak memperjuangkan Islam. Bayangkanlah, maruah siapa akan dijunjung, andai negara kita di mercu dunia ??? tentunya, dilihat melalui konsep negara dan PM nya iaitu, negara Islam, dan PM nya Islam dan memperjuangkan Islam sebenar dan bukan Islam PAS, yang ada fatwa menghalalkan yang haram. Ternyata, Nik Aziz dipergunakan DAP dan Nik Aziz tersilap langkah berkawan dengan Syaitan yang pernah diucapkannya dahulu.


TERAJU UNTUK BANGUNKAN EKONOMI ISLAM
 SELARAS DENGAN PEMODENAN


TABUNG BULUH : EKONOMI ISLAM KER NI ??
APSAL TERUK SANGAT ???


3.  Dalam blog Nik Aziz, mengenai Dilema Melayu, Nik Aziz hanya boleh menyelar tindakan Umno yang dikatakan memperjuangkan bangsa. Nik Aziz hanya menjurus kepada peranan khatib untuk menyampaikan maklumat mengenai aspek sosial dan sebagainya, tetapi, Nik Aziz gagal menunjukkan peranannya sebagai menteri besar Kelantan yang bertindak untuk menaikkan negeri itu dari pelbagai sudut seperti ekonomi. ya, Nik Aziz kata, BN masih gagal menaikkan ekonomi Melayu 30%, tetapi, kenapa Nik Aziz tidak bersama menggembleng tenaga dan pemikiran untuk menjana ekonomi Melayu ???? Ooooo, lupa pulak, cara Nik Aziz tingkatkan ekonomi yang boleh mencecah paras bawah hidung adalah daripada TABUNG BULUH sahaja. tetapi, kalau ikuti blog Tun M, beliau sentiasa aktif dalam mengutarakan pandangan dan cara untuk tingkatkan ekonomi melayu bersama tanpa fahaman ideologi. Dan yang selalu dikatakan Tun M, ini hanyalah pendapatnya sahaja, dia bukan lagi PM. heheheh.... 


Sayang seribu kali sayang, keangkuhan Nik Aziz terhadap imannya membuatkan dia memandang rendah orang lain, Alangkah bagus jika, ilmu Islam nya itu digabungkan dengan ilmu pentadbiran yang ada pada PM atau pun Tun M demi menaikkan Islam. Bukankah itu yang dituntut dalam Islam supaya kita bersatu atas tiang agama ????


Berikut adalah petikan daripada blog Tun M :


29. Khusus bagi orang Islam, Allah s.w.t. berfirman (Ayat 10 Surah Al-Hujarat); "Innamalmukminu na ikhwana..." iaitu orang-orang yang beriman (mukmin) itu adalah bersaudara.

30. Ayat itu diteruskan dan maksudnya ialah, "maka damaikanlah antara dua saudara kamu (yang bertelagah) itu, dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat."

31. Allah s.w.t. berfirman lagi dalam Al-Quran (Ayat 103, Surah Ali-Imran); "Dan berpeganglah kamu pada tali Allah (Al-Quran) dan janganlah kamu bercerai berai..."

Pembaca yang dihormati, kelemahan kita adalah , kita bermusuh sesama Islam, dan kafir akan ambil kesempatan atas kelemahan ini. Mengapa tidak kita bersatu untuk menunjukkan, kita kuat , maka kita akan dapat menewaskan mereka. Dan ini juga dituntut dalam Quran. Bukannya menjadikan Kafir itu sebagai ketua kerana ini pun ada disebut dalam Quran.


Bersatulah atas tiang agama. Wallahualam..


Tuesday, February 15, 2011

MAULIDUR RASUL : NIK AZIZ SESAT, PENCACAI PAS LAGI SESAT !!!

Salam 1 Malaysia, 



Selamat menyambut Maulidur Rasul 2011 dengan tema, 1 Malaysia 1 Ummah. Tema yang ringkas, namun pengertian yang sangat dalam. Ummah ini adalah umat Muhammad walau di mana kita berada, walau apa warna kulit ataupun ideologi politik, kita tetap umat nabi Muhammad dan kita harus bersatu mengangkat Islam. Inilah elemen yang ingin dibangunkan kerajaan agar setiap antara kita yang beragama islam ini, bersatu atas tali Allah walau berbeza pendapat. 


Ada seorang facebookers ini, mengatakan orang yang beriya menyambut maulidur rasul tetapi menolak Islam. dia menjurus kepada kerajaan UMNO yang dikatakan menolak islam walaupun beriya menyambut maulidur rasul untuk mencontohi baginda. Inilah dakwah sesat Nik Aziz. Kerana Nik Aziz mengkafirkan orang islam dalam UMNO, maka, anak buah sendiri memusuhi sesama Islam. 




DS Najib membawa tema 1 Ummah, tapi, pencacai PAS ini, tidak menghayati maksud 1 Ummah dan hanya mengikut hawa nafsu dalam menegakkan syiar Islam. Semangat Nasionalis DS Najib sekalipun, beliau tidak menyuruh kita untuk mengkafirkan sesama Islam, tidak menyuruh kita untuk bermusuh dengan orang lain. Lain pula dengan Nik Aziz, yang memusuhi UMNO hingga menghalalkan apa saja cara untuk menumbangkan UMNO kerana dikatakan UMNO ini musuh Islam dan jahilliyyah.




Pencacai PAS itu sendiri tidak sedar bahawa, dia dan Nik Aziz juga munafik. Jangan nak perasan mulia la korang... Nik Aziz kata, tidak mahu bersahabat dengan syaitan iaitu kafir, tapi sekarang ini, amboi, dicium tapak kaki PEMAKAN BABI IAITU DAPig bertubi-tubi.Seronok jer PEMAKAN BABI tu melihat orang Islam mencium tapak kakinya yang kotor dengan kuman BABI.


Pencacai PAS ini tidak menghormati semangat Maulidur rasul agar kita bersatu atas tali Allah, tetapi tetap mahu bermusuh dengan umat Islam yang menyokong UMNO. Ternyata, perjuangan PAS untuk menegakkan syiar Islam sudah lunyai dan layu. Yang PAS perjuangankan tika ini adalah, menegakkan syiar KAFIR HARBI DAP . 


Nik Aziz, sedar lah, banyak kene tanggung akibat daripada fatwa sesat yang dilemparkan. Sebab, sudah banyak pencacai PAS yang terpesong kerana fatwa sesat Nik Aziz, dan sebanyak itulah yang perlu Nik Aziz tanggung. Betullah kata Anak Sufi, Nik Aziz dah nyanyuk dah.... baca sini :DAH NYANYUK DAH...




PAS, PAS MEMANG SESAT LAGI MENYESATKAN.

Monday, February 14, 2011

NIK AZIZ BERTAFAKUR CARI FATWA SESAT LAGI ?

Salam 1 Malaysia,

Salam takziah kepada keluarga Dun Kerdau di Pahang atas kehilangan seorang yang berjiwa rakyat. Semoga rohnya dicucuri rahmat.

----------------
So, kosong la lagi kerusi Dun Kerdau. Ish, ish, ish, solat hajat Nik Aziz nak hancurkan UMNO menjadi kenyataan erk ?? Nak percaya ker ?? Aku tak nak, sebab aku berpegang pada tali ALLAH sebagai PENENTU hidup mati seseorang. Tapi, tak mustahil, penyokong PAS akan kata, doa Nik Aziz ni makbul. Astagfirullah..

Dari satu, ke satu untuk adakan PRK. Bermula di Galas, terjun ke selatan iaitu Tenang. Baru nak tenang, ke Merlimau pula, tak sempat tenang, kerdau pula la nampak gayanya. Yang bestnyer, aku tak sabar nak tengok lakonan ALIM dan WARAK Nik Aziz semasa kempen nanti. Ushhh, rugi woo sape yang tak saksikan filem hangat kerajaan SESAT.


Filem pertama di Galas : Paling best bila Nik Aziz bagi "rasuah" kepada penduduk orang asli beb !!! terima kasihlah nik Aziz !!! Filem HITS di Kelantan masa tu dengan kemenangan berganda BN. Siap ada yang pancing undi dengan duit lagi tu. Fulamakkkkk..... era Nik Aziz di Kelantan semenjak kawan ngan KAKI JUDI DAP ni, gunakan duit pancing undi !!!


Filem kedua di Tenang : Filem ini pun best jugak beb !!! Katanya perang psikologi, tapi perang psikologi mengugut beb !!! Itu bukan perang , itu HASUT. HASUT ini sahabat SYAITAN NIRROJIM. hasut untuk tidak undi UMNO kerana undi UMNO itu undi jahiliyyah !!! Plot cerita cantekkk punya. Ada pulak adegan tambahan Nizar, dialognya berbunyi, "HARAM SYARIE UNDI UMNO". Ini pun dapat ikon pelakon lelaki terbaeeeekkk punya. Belajar pun sekolah cina, mandai-mandai letak hukum !!! Akhirnya, kutipan tayangan dari BN memenangi dun Tenang !!!!

Filem ketiga di Merlimau dan mungkin Kerdau : Yang ini, siaran tayangannya akan diwartakan tak lama lagi. jadi kita tungggggguuuuuu.......

NANTIKAN KITAB PAS YANG SESAT


Tak sabar nak dengar FATWA YANG SESAT LAGI MENYESATKAN. Nik Aziz memang pakar dialog dan pakar perang psikologi. Nik Aziz sekarang mencari dalil SESAT untuk digunakan dalam PRK akan datang. Kita tengok jer nanti.

Saturday, February 12, 2011

SERAMBI MEKAH LUBUK NAJIS ???

Salam 1 Malaysia, Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan, 


TANDAS KOTOR PENYEBAB PELANCONG
JIJIK KE KELANTAN
TANDAS DI SEBUAH PAM MINYAK
 KE KOTA BHARU 

Serambi merekah kini bertukar slogan kepada " KOTOR ITU SEPARUH DARIPADA IMAN" yang sepatutnya diamalkan oleh umat islam iaitu "BERSIH ITU SEPARUH DARIPADA IMAN". Walaupun perkara ini nampak mudah, tetapi, sebagai MB Kelantan, Nik Aziz ternyata gagal dalam dakwah nya.


Nik Aziz disanjung bagai nak rak oleh pencacai PAS, DAP dan PKR terutama golongan muda yang penuh dosa !!! Sebab apa aku kata golongan muda penuh dosa ??? Sebabnya, golongan muda yang tahu pahala mereka kuranglah, menyokong PAS untuk mendapatkan tempahan TIKET SYURGA COP NIK AZIZ. Nik Aziz di angkat kononnya telah mengislamkan DAP (walaupun mereka masih kafir totok !!!!), tetapi ternyata GAGAL dalam mentarbiyahkan kepada saudara sesama islamnya sendiri !!!


Nik Aziz sendiri memberitahu, tandas di negeri Kelantan sangat teruk dan tidak terjaga. Nik Aziz yang penuh dengan sifat helah bela diri dan ALASAN ini menyatakan alasan, kerajaan negeri tidak mempunyai peruntukkan untuk menyelenggara hal ehwal kebersihan tandas awam.  Hahahahah.... Ini contoh "teladan" bahawa :


1- Nik Aziz selaku orang Islam tidak dapat mentarbiyah rakyatnya tentang kebersihan diri yang dituntut dalam Islam
2 - Nik Aziz adalah seorang KETUA beragama ISLAM yang GAGAL MENTADBIR NEGERI dengan baik hinggakan peruntukkan menyelenggara tandas pun tak ada. Mana pergi duit kerajaan negeri Nik Aziz ooooiiii ???? Duit kerajaan negeri, pergi perabih kat Billboard tentang fitnah kezaliman kerajaan la... perabih kat kroni tersembunyi laa.... perabih kat ceramah agama politik la, perabih kat bendera PAS sampai boleh jadikan sempadan negeri la.... itu jer duit kerajaan negeri yang dihabiskannya. Hal kebajikan rakyat tidak la diberikan perhatian. Itupun tak reti nak bersyukur dan berterima kasih pada kerajaan pusat yang membantu membaikipulih sekolah , jalanraya dan lain-lain lagi. Kalau tak, jadi negeri mati la jawabnya. Tak berkembang ke manaa...


2 aspek ini cukup sebagai bukti, kerajaan PAS sangat lemah untuk mentadir negeri. Hahah.. jadi jenaka DAP jer la untuk ditertawakan. Apa untungnya PAS ni, xda benda pun. Baik korang baca sini tentang "KEBAIKKAN" PAS : KLIK SINI.


Nik Aziz sibuk ceramah sana sini untuk menghasut supaya membenci kerajaan , tapi soal kebersihan yang mudah ini pun, Nik Aziz tak jaga da tak sempat nak berceramah. Inikah ULAMAK yang disanjung yang hanya menumpukan politik hingga mengabaikan aspek islam yang lain ??? Nik Aziz mengata org lain munafik, tapi Nik Aziz sendiri dikategorikan begitu kerana islam yang dilaungkan, tidak di aplikasikan. Itukah Islam ???? Nik Aziz sudah sesat dalam memperjuangkan islam. Nik Aziz hanya perjuangkan kepentingan peribadi untuk tengok sapa lebih kuat. Sudahlah Nik Aziz ooooiiiii... berundur la pegang PAS. dah lama dah.... dah tua nyanyuk pun.... Dulu kata kawan kafir itu haram, sekarang da halal. Ish..ish...ish.... kronik tahap gaban nyanyuk nyer...


PUNCA TANDAS KOTOR, KERANA AIR KELANTAN PALING KOTOR.


Kebersihan sudah tahap kronik di kelantan... dah jadi lubuk najis dah kalau dibanding negeri lain. so, Nik Aziz fokus la hal ini dulu. Jangan sibuk hal mengeluarkan fatwa baru yang sesat. Kesian nengoknya. Pahala dikumpul, terbuang camtu jer sebab cakap merapu dan meraban dan sesat. Sudah2 la tu, rakyat dah jemu dan naik menyampah dah.... Rakyat berjuang demi islam sebenar, bukan demi islam yang menakutkan dengan umpan tiket syurga. BERDOSA tuuuu.... AQIDAH BOLEH TERPESONG. 


Kelantan, kita tolak PAS SESAT. JANGAN KITA SESAT BERSAMA MEREKA YANG SUDAH SESAT LAGI MENYESATKAN IAITU PAS. PRU 13, PAS SESAT AKAN DIMUSNAHKAN UNTUK MENYELAMATKAN RAKYAT LAIN AGAR TIDAK SESAT...

Thursday, February 10, 2011

PAS: SOLAT TAUBAT LA LEPAS NI....

Salam 1 Malaysia, 

ILUSTRASI PELUKIS YANG MAHUKAN PERPADUAN

Luahan bicara kepada PAS:

Sedari dulu, pas memang berjuang untuk islam, hinggakan parti pun diberi nama Parti Seislam Malaysia. Memang kagum arrr.... parti lain semuanya berbaur sekular kan...kan...kan.... TETAPI, hanya nama tinggal nama, tak guna jugak NIk Aziz oooiiii.... 

Nama untuk memperjuangkan islam, tapi semakin rapat Pas dengan DAP, semakin keliru pulak islam PAS ni. Apa yang dicari kepada Islam yang dijual PAS ni ? Pas menggunakan islam demi KUASA, PERIBADI SENDIRI dan MEMECAHBELAHKAN UMAT. Ini Islam nya ??? Heh !!! Sahih sesat dah oiiii...

Aku tak hiraukan PAS dahulu sebab aku tahu, PAS dulu memang buat kerja depa sendiri jer. Even, UMNO tak nak kacau pun. Sebab apa ??? Sebab UMNO tahu, PAS itu semuanya melayu islam, jadi UMNO tidak mahu bermusuh dengan PAS. Lantak pi la Pas nak buat apa pun. Nak pegang kelantan hingga nak istihar keluar Malaysia pun ok lagi. Sebab ??? Sebabnya PAS itu adalah melayu islam.

Tapi kini , PAS yang diacukan PISTOL DAP, sanggup menjadi pembenteng atas ketelanjuran tindakan DAP mahupun tindakan ahli Pakatan Rakyat yang haram. Tindakan PAS yang sangat drastik membela DAP adalah :

- Melacurkan ayat Quran kepada KAFIR laknatullah demi politik dan undi. Akhirnya majlis fatwa memutuskan HARAM membenarkan kafir menggunakan ayat suci Al Quran.
- Membenarkan perkataan Allah dalam suratkhabar Kristian yang andai dilakukan, boleh menyebabkan kekeliruan generasi muda akan datang mengenai Allah Islam, dan Allah kristian pula. Mujur, Ustaz Haron Din pun menolak hal ini.
- Menghalalkan masjid menjadi tempat senamrobik yang bercampur laki perempuan dan juga, mennjadikan masjid negara tempat untuk berdemo hingga mencemarkan masjid !!!
- Memberi "rasuah" kepada orang asli yang  baru memeluk Islam di saat kempen di Galas. Ape, tak ada waktu lain ke nak bagi sumbangan. Cettt, dasar munafik jugak la korg ni.
- Sepanjang 20 tahun PAS menjaga Kelantan, tetiba pulak ada CHINATOWN kat sana. Hahaha....Ape kes Nik Aziz ??? DAP nak bawa undi cina ke sana la tu. Serambi mekah tukar kepada SERAMBI MEREKAH. 

- Nik Aziz bersatu dengan kenyataan LKW tentang Islam di Singapore dihadkan. Isu LKW pun, nik aziz setuju. Pasai apa ?? pasainya, LKW tu bersama DAP. PAP di Singapore, DAP di Malaysia. Dua-dua ini adalah mempunyai tujuan yg sama. LKW nakkan Malaysia ni dan digunakan melalui DAP. DAP menggunakan Anwar ibrahim dan PAS untuk merealisasikannya.
- Nik Aziz menjadikan agama satu ugutan kepada pengundi hingga mengatakan, undi umno itu jahiliyyah. Nizar pun cakap, haram SYARIE undi umno. Ini semua adalah taktik kotor menjual agama. Nik Aziz sanggup buat begini walaupun tahu, mereka akan kalah dan bertanding untuk kalah. Nik Aziz pernah cakap, gunakan perang psikologi, dan inilah perangnya untuk menakutkan pengundi.
- Premis arak diluluskan sebanyak 44 premis di Serambi Merekah  iaitu tempat yang majoritinya adalah Islam !!!! Siapa minum arak yg banyak tu ??? Ibaratnya, kafir boleh minum dan mandi air arak sbb banyak disana.
- Dan ada banyak lagi. Ini adalah antara yang menjadi topik hot semenjak PAS dengan DAP yang dikatakanm kubur DAP itu lebih luas daripada UMNO kerana DAP sokong PAS.. Cetttt !!!!


Adakah dengan menggunakan nama Islam itu dikatakan islamik walaupun tingkahnya tidak islamik ??? jangan berangan la PAS bahawa syurga itu milik korg semua. jangan berangan kata, kubur korang lebih luas dan aman daripada kubur Umno. itu namanya bongkak dan sombong. Apa PAS lupa ke ada ayat tentang orang yang menyombongkan diri di dunia ini ???

BERSATU YANG MEMBAWA KEHARMONIAN




BERSATU DALAM AQIDAH YANG SAMA



 PAS yang dikasihi kerana kita saudara sesama Islam, muhasabah diri semula atas segala ketelanjuran PAS sekarang ini. APakah UMNO yang namanya sekular itu tidak menaikkan ISLAM ?? Umno tidak mencemarkan masjid dan ayat suci Al Quran, itu sudah bukti terbaik bahawa, UMNO tahu menggunakan Islam pada tempat yg terpuji, bukan untuk dikeji dan dibeli. 

PERPADUAN YANG DINANTI RAKYAT

WALAU APAPUN, ISLAM DAN UMATNYA PERLU BERSATU
  
 Kembali lah PAS kepada konsep perpaduan antara sesama Islam, itu yg lebih utama. Apabila kita bersatu, PAS tidak akan menegakkan sesuatu yang haram walhal akan duduk semeja untuk menegakkan agama Allah. Apakah PAS tidak mahu menegakkan ISLAM dengan aman dan sejahtera ? Kita sesama islam tahu akan hukum dan hakam dan mudah untuk kita melaksankannya. Andai terpisah, wujudlah percanggahan. Andai bersatu, wujudlah persamaan, 

kepada PAS, bersatu lah atas tiket, ISLAM dan sesama Islam. Buat apa memusuhi sesama Islam dan terus menuduh UMNO ini zalim dan musuh Islam. jangan disangka Iman yg tinggi itu jaminan syurga kerana ujian Allah itu maha hebat kepada orang yang beriman. Jangan Iman yang tinggi itu menyebabkan muflis di akhirnya nanti. wallahualam....

RAHSIA DAP. PAS/PKR TAK TAHU

Salam 1 Malaysia, 
PAS DIPERKUDAKAN UNTUK DAP.

PENING KEPALA APABILA HAJAT MENJADI HAK DAP.


Saya mendapat info ini dari sahabat seperjuangan. Ada rasional apa yg dikatakan ini. Saya kongsikan bersama agar kita membuka fikiran memandang jauh masa depan demi agama dan bangsa. ketepikan fahaman politik seketika dan cuba berfikir sedalamnya. Buang seketika rasa marah, dendam dan sakit hati, kerana itu akan mendekatkan kita kepada SYAITAN. Baiklah kita beristighfar dan memahami maksud tersembunyi DAP ini.


rahsia DAP yang mesti kita tahu

1. DAP tahu bahawa Anwar bakal disabitkan bersalah dalam kes terbarunya.

2. Namun DAP turut menyedari bahawa Anwar juga berpotensi menjadi Perdana Menteri.

3. Maka apakah cara yang boleh dilakukan bagi mengawal manusia bernama Bro Anwar Bin Ibrahim, seandainya takdir Allah untuk memberi pengajaran kepada umat Melayu di Malaysia ialah dengan mengangkat Anwar sebagai Perdana Menteri Malaysia?

4. Strategi yang diguna pakai DAP mudah saja iaitu 'meletakkan' Karpal Singh sebagai Ketua Barisan Pembelaan dalam kes liwat Bro Anwar Bin Ibrahim.

5. Dengan berbuat demikian, maka DAP akan memperolehi segala maklumat berkaitan perangai luar tabii Anwar selama ini.

6. Harus diingat bahawa DAP adalah sekutu PAP yang memerintah Singapura, dan kerajaan Singapura sudah mengetahui akan tabiat Anwar ini sejak 1988, dan surat LKY kepada TDM pada 1998, yakni selepas pemecatan Anwar, adalah bukti bahawa Singapura sememangnya berniat menggunakan maklumat yang mereka ada bagi menekan Anwar seandainya beliau naik sebagai PM Malaysia ketika itu.

7. Cuba kita bayangkan senario berikut:-

- Karpal Singh bersungguh menangguhkan kes Anwar, sekurang-kurangnya sehingga PRU-13 kerana yakin Anwar akan dilantik sebagai Perdana Menteri.

- Tetapi sebelum sempat Anwar mengangkat sumpah sebagai PM, dia tiba-tiba disabitkan bersalah oleh Mahkamah, maka sudah tentu dia akan hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen dan sekaligus tidak lagi layak dilantik sebagai Perdana Menteri.

- Justeru next in line ketika itu sudah tentulah DAP kerana berdasarkan situasi semasa, DAP memiliki lebih kerusi parlimen berbanding PKR/PAS, dan tidak mustahil DAP akan mendapat lebih kerusi lagi berbanding rakan sekomplot pakatan di PRU-13.

- Dan tidak menjadi masalah untuk DAP memperolehi mandat daripada rakan se'pendatang'nya iaitu MCA, Gerakan etc. bagi menyokong usul perlantikan Perdana Menteri daripada kalangan mereka. Tambahan pula, Perkara 43 Perlembagaan Persekutuan secara jelas menyatakan sesiapa saja boleh dilantik sebagai Perdana Menteri selagi mereka mendapat sokongan majoriti di Dewan Rakyat. Maka, tidak mustahil dikalangan ahli DAP boleh menjadi Perdana Menteri Malaysia.

8. Cuma mungkin yang merisaukan DAP adalah tindakan yang bakal diambil oleh PAS andai senario di atas benar-benar terjadi. Tetapi DAP masih boleh bernafas lega selagi Pok Nik dan geng erdogan dalam PAS sentiasa menyokong mereka secara membabi buta.

9. Sama ada akan wujud kerajaan Perpaduan antara UMNO & PAS ketika itu, ia masih dalam kesamaran.

10. Yang kami tahu, akhir-akhir ini berlaku beberapa siri pertemuan sulit antara pihak tertinggi kepimpinan UMNO & PAS yang tidak dihebahkan kepada umum.

11. Apa yang bakal berlaku di PRU-13 adalah sesuatu yang menarik untuk dianalisa.

12. Kempen PAS hari ini adalah "Pas For All", but at the end, "DAP will take it all".





p/s : saya republished post ini semula setelah kene banned dalam seminggu lepas sebaik jer saya post tentang ini. 

 

Tuesday, February 1, 2011

GUAN ENG LUDAH MELAYU PENANG !!! PAS SETUJU !!!

Salam 1 Malaysia, 


Tengah makan mee jawa , sambil tu tgk la berita TV 1. Nak tengok perkembangan pelajar mesir kita. So far ini, pelajar mesir dikhabarkan selamat dan dalam keadaan terkawal. Alhamdulillah, semoga bertambah baik nanti.


KITA HALAU MELAYU DARI PENANG.
KEMUDIAN, APABILA SUDAH MENANG,
KITA HALAU PAS DAN PKR!!!


Tapi yang PALING SEDAP bila tetiba, dengar la sorang makcik ni membebel depan kamera. Mana tak nya, membebel sebab rumah mereka dirobohkan dan pihak berkuasa mengangkut kesemua barang-barang kelaur rumah. Makcik ni punya la hangin. Dia kata " MANA ADA TANAH MELAYU KAT PENANG NI. RUMAH SEMUA MAHAL-MAHAL, MANA KAMI MAMPU. PIKIAQ LA CKIT, MANA KAMI NAK LETAK BARANG-BARANG KAMI. MANA LAWYER, MANA KONTRAKTOR, MAI DTG JUMPA BINCANG..... " inilah perkara utama yang dinyatakan.


Merintih makcik ni kerana dia tidak berumah sekarang ini. Apa sudah jadi kepada kerajaan negeri Penang ?? Asal ada melayu jer, mesti akan ada kes-kes meroboh dan merampas tanah. Mana PAS !!!!! Mana PKR !!!! Mana perikemanusiaan PARTI PR ini terhadap bangsa Melayu yang teraniaya ???? Mana Nik Aziz ??? Guan Eng membuat melayu di Penang merempat !!!! 


Inikah kerajaan yang kita inginkan ?? Inikah yang hendak diganti sebagai kerajaan Malaysia ???? Pr tak layak  memrintah Malaysia, kerana di Penang sahaja, DAP tidak membela bangsa Melayu !!!! PAS juga tindas Melayu. PKR ???? Lagilah hancur !!!


Inilah Guan Eng yang diminum air kakinya oleh PAS !!! Bangsa melayu merempat, PAS hanya melihat sahaja.  Melayu selalu dihalau di Penang !!!! Guan Eng mahukan sejarah berulang agar DS Najib melepaskan Penang daripada Malaysia kerana melihat Penang ini duri dalam daging. Penang berdikit-dikit menghalau melayu keluar daripada penang !!!!


PAS buta !!!! PKR buta !!!! Mana jasa kamu semua kepada rakyat !!!! Hanya ceramah sahaja !!!! Rakyat pula terbiar !!! 


PRU akan datang , MELAYU AKAN BANGKIT MENENTANG DAP DAN SEANGKATANNYA.