SAHABAT SETIA SAJ

Sunday, November 28, 2010

ANWAR ANUGERAH TUHAN

Salam 1 Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.


Sembang-sembang malam wak-wak sini, macam-macam la story nya... Daripada kisah zaman remaja mereka dahulu yang indah ntk dikenang, zaman mendengar laungan MERDEKA hinggalah pada apa yang mereka kecapi sekarang. ALHAMDULILLAH kata mereka. 

Cuma, semenjak PRU 12 lepas, macam2 perkara yang kurang dan tidak enak berlaku. Malaysia yg dulunya aman dengan keyakinan rakyat pada Pemimpin Utama negara, sekarang ini jadi kacau bilau dek hasutan dan fitnah yang dilemparkan pembangkang. 

Namun, panahan peluru pembangkang, tidak berjaya menembusi hati dan jiwa majoriti anak2 MALAYSIA untuk menyanjungi perjuangan dan pimpinan PEMIMPIN NEGARA dari dulu, hinggalah sekarang iaitu DS NAJIB TUN RAZAK. 



Konvensyen PKR yang pada mula disiarkan berita menunjukkan, tidak sampai separuh dewan dipenuhi perwakilan. hehehehe...kelakar jugak. cuma hari ini baru je la nak penuh setelah mendapat kecaman negatif media. 

Ucapan Datin Seri Dr.Wan Azizah tadi, jelas hanya mengangkat suaminya sebagai pemimpin PKR itu. teks yang dibaca hanya sekadar bacaan je lah. bukan lahir dari hati nya sendiri kerana itu adalah teks seorang ustaz. jika lahir dari hati sendiri, Wan Azizah sendiri akan membuat teks itu lebih baik daripada teks ustaz itu yang ternyata lebih bersifat agresif dan tidak mencerminkan peribadi dan akhlaq yang baik sebagai seorang ustaz. 

"ANWAR ADALAH ANUGERAH TUHAN"

TARIK TELINGA SENDIRI KERANA MENCEMARKAN ANUGERAH YANG TUHAN BERIKAN

Itulah yang dapat disimpulkan mengenai anwar ibrahim pada persidangan mereka itu. YA, anugerah tuhan. kita tidak menafikan kelahiran anwar memang satu anugerah tuhan. kelahiran mana2 pun, semua itu anugerah tuhan. jika bukan anugerah tuhan yang memberikan nyawa kepada manusia, lingkup lah bumi tanpa manusia..

Cuma, "anwar anugerah tuhan" itu, banyak definisnya. anugerah bukan sahaja lahir dalam bentuk yang baik tapi ada juga yang dalam bentuk sebaliknya. ada haiwan mangsa (baik) seperti kancil dan ada pemangsa (jahat) seperti harimau kerana harimau makan kancil. elemen ini penting utk ekosistem bumi dan menunjukkan bumi sihat dan normal. 

TETAPI, elemen anwar ini adalah elemen jahat yang tidak menyeimbangkan ekosistem bumi. sebab apa ???? sebabnya, kehadiran anwar menyebabkan lelaki muda jambu akan menjadi pilihannya. adakah ini baik untuk bumi dan manusia sejagat ???? TIDAK KAN???

BUKAN itu sahaja, kehadiran anwar menyebabkan tercetusnya idea demonstrasi jalanan yang memberi impak negatif kepada negara, harta benda dan keselamatan orang awam. ini BAIKKAH untuk negara ??? anugerah kan kalau bencana yang dibawa ???? bencana yang merosakkan harta benda awam dan keselamatan negara ????

JUGA, kehadiran anwar juga menyebabkan nama baik MALAYSIA jadi buruk. dia ke luar negara memburukkan negara MALAYSIA kononnya pemimpin malaysia tidak baik, pimpinan PM kita tidak bagus dan sebagainya. BAIKKAN perbuatan begini utk negara ??? baikkah bercerita hal dalam kelambu kepada orang lain ???? baikkah perbuatan mengaibkan orang ???? ANUGERAH KAH ITU ???

SEKIRANYA, anwar ini anugerah, dia tidak akan beri cadangan untuk mengambil pinjaman bank dunia ketika negara mengalami krisis kewangan pada tahun 1998. lihatlah akibat mengambil pinjaman bank dunia oleh indonesia dan filipina. mereka terpaksa mencari pelbagai cara yang SUSAH dan BERHEMPAS PULAS untuk melangsaikan hutang sedangkan kita, TELAH MENCAPAI TAHAP SELESA DAN BAHAGIA atas tindakan Tun Dr. Mahathir. ANWAR ITU ANUGERAH KAH ????

SEDARLAH, anugerah yang tuhan beri bukan anugerah yang memusnahkan, tetapi anugerah yang baik dalam kehidupan dunia sebelum menuju akhirat. 

1 comment:

  1. "ANWAR ADALAH ANUGERAH TUHAN"

    Jalan ceritanya l/k begini:

    Dulu Iblis minta diberi tempoh dan berjanji dengan Allah hendak menyesatkan anak-anak Adam.

    Allah benarkan tempoh yang diminta. Termasuk dalam tempoh dan janji itu, ialah Iblis minta Anwar dijadikan alatnya dalam menyesatkan anak Adam.

    Maka itulah yang dikatakan dia dianugerahkan Tuhan; iaitu dia pemberian / dan izin Tuhan kepada Iblis untuk melakukan kerja Iblis termasuk memesongkan Melayuu Islam.

    ReplyDelete